Κάθε άλλο παρά διέψευσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ότι με τις διατάξεις του νομοσχεδίου που ψήφισε τον προηγούμενο Φεβρουάριο περικόπτονται δεκάδες χιλιάδες εισακτέοι στα ΑΕΙ. Απαντώντας στην κριτική που της άσκησε λίγο νωρίτερα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, υπερασπίστηκε την επιλογή της λέγοντας ότι σε περίπτωση που έμπαιναν περισσότεροι στα ΑΕΙ τότε θα εγκλωβίζονταν στο …πανεπιστήμιο. Παράλληλα επανέλαβε το σκεπτικό του «ψυκτικού από το Περιστέρι» λέγοντας ότι όσοι απέτυχαν μπορούν να πάνε στα ΙΕΚ
Απαντώντας στην κριτική του Αλέξη Τσίπρα η Νίκη Κεραμέως κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «επέτρεψε να εισάγονται στο δημόσιο πανεπιστήμιο μαθητές με βαθμολογία, 2 στα 20 ή 3 στα 20». Σημειώνοντας πως το σκεπτικό της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν: «Όλοι μέσα στα πανεπιστήμια χωρίς να μας νοιάζει ποιοι θα αποφοιτήσουν». Ανέφερε μάλιστα το εξής: «Ξέρετε τι ποσοστό των φοιτητών μας εισάγεται και δεν αποφοιτεί; 40%». Τόνισε επίσης πως ο ΣΥΡΙΖΑ «ανωτατοποίησε 153 νέα πανεπιστημιακά τμήματα»
Αναφερόμενη ειδικότερα στην περίπτωση μαθητή, του πρώτου πρότυπου λυκείου Αθηνών, που αν και αριστούχος με 20.988 μόρια και 1.838 πάνω από την περσινή βάση έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής Σχολής λόγω της ελάχιστης βάσης στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, η κ. Κεραμέως τόνισε χαρακτηριστικά:
«Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας».
Με βάση αυτά η υπουργός Παιδείας υποστήριξε πως εφόσον εισαχθούν στο πανεπιστήμιο περισσότεροι τότε «εγκλωβίζουμε τους νέους μας. Όταν μπαίνεις στο πανεπιστήμιο δίχως να υπάρχουν προϋποθέσεις, τότε γίνεσαι εγκλωβισμένος». Έθεσε μάλιστα το ερώτημα «θα βγούν στην αγορά; Θα έχουν προοπτική;» τονίζοντας ότι «εμάς δεν μας ενδιαφέρει να έχουμε εισακτέους, μας ενδιαφέρει να έχουμε αποφοίτους». Μάλιστα σχολιάζοντας την προοπτική των μαθητών που περικόπτονται από τα ΑΕΙ σημείωσε «έχουν το μηχανογραφικό για να μπουν σε δημόσιο ΙΕΚ» σε ένα ίδρυμα «με πολύ μεγάλες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης».