Μονόλογος ενός δυσλεξικού

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

 





Γράφει η Ζωή Δελιακίδου

Χαίρεται! Να σου συστηθώ με το πιο όμορφό μου χαμόγελο! Είμαι ένας δυσλεξικός και έχω να σου δώσω μερικές πληροφορίες για εμένα που πιστεύω ότι σε ενδιαφέρουν. Καταρχάς, θέλω να γνωρίζεις ότι δεν έχω μόνο αρνητικά στοιχεία αλλά και πάρα πολλά θετικά τα οποία παρ’ όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζω με βοηθούν να πηγαίνω μπροστά στη ζωή μου.

Είμαι ιδιαίτερα έξυπνος και ικανός να εκφράζομαι με σαφήνεια, είμαι όμως ανίκανος να διαβάσω σωστά και κάνω πολλά ορθογραφικά λάθη. Συχνά με αποκαλούν τεμπέλη, χαζό, ανώριμο και αυτό με στεναχωρεί πολύ. Επίσης, με κατηγορούν ότι δεν προσπαθώ αρκετά και ότι έχω πρόβλημα συμπεριφοράς. Κάτι που δεν ισχύει. Καταβάλω πολλαπλάσια προσπάθεια σε σύγκριση με τους μη δυσλεξικούς αλλά δεν αποδίδω όσο θα περίμενα είτε εγώ είτε οι άλλοι.

Μπορεί επίσης να κάνω τον κλόουν για να κερδίζω έτσι την συμπάθεια των άλλων. Απογοητεύομαι εύκολα και είμαι υπερευαίσθητος. Νιώθω χαζός και έχω χαμηλή αυτοεκτίμηση. Αποδίδω καλύτερα στις προφορικές εξετάσεις και όχι στις γραπτές. Έχω ταλέντο στις τέχνες, στον αθλητισμό, την υποκριτική, τα μηχανικά, την αφήγηση, τις πωλήσεις, τις επιχειρήσεις και την εφαρμοσμένη μηχανική γι’ αυτό συνήθως όταν ασχολούμαι με αυτά θα με δεις να διαπρέπω.

Μου αρέσει να ονειροπολώ και το κάνω συχνά. Μπορεί να διαβάζω και να ξαναδιαβάζω ένα κείμενο αλλά να μην καταλαβαίνω τι λέει. Έχω οξεία όραση και είμαι πολύ παρατηρητικό άτομο. Κατά την διάρκεια της ανάγνωσης ή όταν γράφω μπορεί να κάνω επαναλήψεις, προσθήκες, μεταθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις, και αντιστροφές όσον αφορά τα γράμματα, τους αριθμούς ή/ και τις λέξεις.

Αχ πόσο με κουράζει αυτό! Έχω δυσκολία στο να μετατρέπω τις σκέψεις μου σε λέξεις και αυτό δυσχεραίνει την επικοινωνία μου με τους άλλους διότι δεν μπορώ να επικοινωνήσω αυτά που σκέφτομαι ή αισθάνομαι. Είμαι εξαιρετικά διαισθητικός και διορατικός το οποίο με βοηθά στο να κάνω σωστές επιλογές στην ζωή μου. Έχω ιδιαίτερα αναπτυγμένο μέσα μου το αίσθημα του δικαίου. Θλίβομαι και θυμώνω πολύ όταν αδικούν εμένα ή κάποιον άλλο. Μου αρέσει να προσπαθώ για την τελειότητα. Τα λάθη μου αυξάνονται κατά πολύ όταν αισθάνομαι ότι με πιέζουν είτε χρονικά είτε συναισθηματικά.

Αυτό που ζητώ από εσένα είναι να μην με αντιμετωπίζεις ως έναν άρρωστο ή δυσλειτουργικό άνθρωπο γιατί δεν είμαι τίποτα από αυτά τα δύο. Η δυσλεξία δεν είναι αρρώστια, ούτε μία αδυναμία. Είναι απλά μία διαφορετικότητα από το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Σκέφτομαι διαφορετικά από εσένα. Σκέφτομαι δηλαδή κατά κύριο λόγο με εικόνες την στιγμή που οι περισσότεροι σκέφτονται κυρίως λεκτικά. Αυτή είναι η διαφορά μου. Νιώθω τυχερός που είμαι δυσλεξικός γιατί πέρα από τις δυσκολίες που συναντώ έχω πανίσχυρα θετικά στοιχεία που μου δίνουν την πιο δυνατή ώθηση και με οδηγούν στην επιτυχία.

Ζωή Δελιακίδου, Ψυχολόγος (Α.Π.Θ.) με ειδικότητα στην Κοινωνική και Κλινική Ψυχολογία, δημιουργός του κέντρου αντιμετώπισης της δυσλεξίας, https://dyslexiatreatment.gr

Περισσότερα θέματα για την Ειδική Αγωγή εδώ.


Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)