Με ανατιμήσεις στα βασικά είδη διατροφής και νοικοκυριού κάνει ποδαρικό το 2022 παρά την πρόθεση τόσο της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης όσο και των διοικήσεων των μεγάλων σούπερ μάρκετ, να συγκρατηθούν οι τιμές των προϊόντων κατά το μέτρο του δυνατού.
Ήδη οι αλυσίδες της οργανωμένης λιανικής τροφίμων έχουν λάβει νέα τιμολόγια από τους προμηθευτές τους, τα οποία για πολλές κατηγορίες προϊόντων είναι αυξημένα από 5% έως 20% σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος εγχώριας αλυσίδας σούπερ μάρκετ, και πλέον καλούνται να λύσουν τη δύσκολη εξίσωση: να διαμορφώσουν τις τιμές στο ράφι χωρίς να… τρομάξουν τους καταναλωτές.
Τσουνάμι ανατιμήσεων
Από 15 Ιανουαρίου ανατιμήσεις αναμένονται σε άλευρα, τυροκομικά, αλλαντικά, βούτυρα-μαργαρίνες, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ζυμαρικά, καφέ, ζάχαρη, ελαιόλαδο, ροφήματα, σοκολάτες, είδη ζαχαροπλαστικής, τοματικά-κονσέρβες, αρτοσκευάσματα-φρυγανιές, αυγά, κατεψυγμένα τρόφιμα, σακούλες απορριμμάτων, χαρτί υγείας-χαρτί κουζίνας-χαρτοπετσέτες και απορρυπαντικά.
Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η αύξηση στις τελικές τιμές στο ράφι το 2021 συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων και των προωθητικών ενεργειών κυμάνθηκε στην περιοχή του 1,5%, ενώ για το 2022 εκτιμούν ότι το «καλάθι της νοικοκυράς» θα ακριβύνει κατά 3%.
Το μεγάλο αγκάθι του ενεργειακού κόστους
Το θέμα των ανατιμήσεων βρέθηκε στο επίκεντρο της χθεσινής τηλεδιάσκεψης του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, του αναπληρωτή υπουργού Νίκου Παπαθάναση και του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου με επικεφαλής και στελέχη των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας.
Από την πλευρά του οργανωμένου λιανεμπορίου, σύμφωνα με πληροφορίες του Οικονομικού Ταχυδρόμου, ζητήθηκε από την κυβέρνηση στήριξη στο καυτό θέμα του ενεργειακού κόστους προκειμένου να επιβαρυνθούν επιπλέον οι έτσι κι αλλιώς αυξημένες τιμές στο ράφι.
Περισσότερες επιδοτήσεις για το ρεύμα
Συγκεκριμένα, ζητήθηκε να συνεχιστεί και ενδεχομένως να ενταθεί η χρηματοδότηση και τους επόμενους μήνες, πέραν του Ιανουαρίου, μιας και η ενέργεια αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των εξόδων λειτουργίας των σούπερ μάρκετ.
Προκειμένου λοιπόν οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις σε συνεργασία με τις προμηθευτικές εταιρείες να συνεχίσουν την προσπάθεια που γίνεται για να συγκρατηθούν οι τιμές στα προϊόντα θα πρέπει να ενισχυθούν όσο η κατάσταση με την ενέργεια διεθνώς δεν αποκλιμακώνεται.