Περίπου σε 3.500 υπολογίζονται τα οχήματα που θα λάβουν την «παροχή» (καθώς δεν πρόκειται για αποζημίωση, με τη νομική έννοια) των 2.000 ευρώ. Το Δημόσιο, διά του υπουργείου Υποδομών, άσκησε χθες πίεση στην «Αττική Οδό» να παρουσιάσει μέχρι αύριο ένα σχέδιο για τον τρόπο πιστοποίησης από πλευράς πολιτών και αποζημίωσης από πλευράς εταιρείας, προκειμένου η καταβολή να ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα.
«Αγκάθι» αποτελεί το αίτημα της εταιρείας η καταβολή των 2.000 ευρώ ανά όχημα να συνεπάγεται παραίτηση από κάθε άλλη αξίωση, όπως για παράδειγμα ζημιές επί του οχήματος, κάτι που το υπουργείο Υποδομών απέρριψε.
Η πολύωρη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες υπό τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων της «Αττικής Οδού», είχε ως θέμα τον χρόνο και τον τρόπο καταβολής των αποζημιώσεων. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η «Αττική Οδός» εκτίμησε ότι τα οχήματα των οποίων οι οδηγοί/ιδιοκτήτες δικαιούνται αποζημίωση είναι περίπου 3.500, εκ των οποίων περί τα 600 έχουν ήδη πιστοποιηθεί. Υπάρχουν όμως πολλά ζητήματα σε εκκρεμότητα. Κατ’ αρχάς πώς θα πιστοποιηθούν όσα οχήματα μπήκαν στην Αττική Οδό μετά τις 12.30 μ.μ. (οπότε σταμάτησε η είσπραξη διοδίων, άρα δεν διαθέτουν κάποιο αποδεικτικό), καθώς η εταιρεία ισχυρίζεται ότι δεν έχουν καταγραφεί από τις κάμερες στα διόδια. Ενα δεύτερο ζήτημα αφορά τι θα συνεπάγεται η καταβολή των 2.000 ευρώ. Πάντα σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία ζήτησε η είσπραξη του ποσού να γίνεται με την υπογραφή εγγράφου, ότι ο εισπράττων παραιτείται από κάθε άλλη αξίωση από την «Αττική Οδό».
Περίπου 3.500 τα οχήματα που θα λάβουν την «παροχή».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Καραμανλής ζήτησε από την εταιρεία να καταθέσει μέχρι αύριο ένα σχέδιο για την καταβολή της «παροχής», με σκοπό αυτή να ξεκινήσει μέσα στην επόμενη εβδομάδα (η εταιρεία ζήτησε περισσότερο χρόνο, επικαλούμενη την ανάγκη να ξεκαθαρίσει αν η καταβολή θα γίνει από την «Αττική Οδό» ή τις «Αττικές Διαδρομές», αν θα καλύπτεται από την ασφάλιση της εταιρείας έναντι τρίτων κ.λπ.). Επίσης απέρριψε το αίτημα της εταιρείας περί παραίτησης από άλλες αξιώσεις, φαίνεται όμως ότι στο θέμα αυτό θα υπάρξει συνέχεια μέσω των νομικών τμημάτων των δύο πλευρών.
Η «Αττική Οδός», πάντως, εξέδωσε χθες το βράδυ ανακοίνωση σχετικά με τα γεγονότα, επιρρίπτοντας την ευθύνη ευθέως στην Τροχαία Αττικής Οδού και εμμέσως στην ηγεσία του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας για το γεγονός ότι δεν απαγορεύθηκε ούτε προληπτικά (την Κυριακή) ούτε έγκαιρα (το πρωί της Δευτέρας) η είσοδος βαρέων οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο. «Σε αντίθεση με άλλους αυτοκινητόδρομους, η “Αττική Οδός” με 50 εισόδους απαιτεί έγκαιρη απόφαση κλεισίματος, έτσι ώστε να διασφαλιστεί από πλευράς Τροχαίας ότι θα έχει έγκαιρα όλες τις επιπλέον απαραίτητες δυνάμεις σε κάθε είσοδο για να απαγορεύει την έλευση κάθε βαρέος οχήματος», αναφέρει, σημειώνοντας ότι η απαγόρευση στις 2 μ.μ. ήταν «πολύ αργά». Το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας με ανακοίνωσή του διέψευσε ότι τέθηκε από την εταιρεία αίτημα προληπτικής απαγόρευσης φορτηγών. Ανέφερε, επίσης, ότι η εταιρεία είχε διαβεβαιώσει πως ήταν σε πλήρη ετοιμότητα για αντιμετώπιση προβλημάτων λόγω χιονοπτώσεων.
Όσον αφορά την εικόνα σήμερα το πρωί, τα οχήματα που έχουν μεταφερθεί σε πάρκινγκ στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου έχουν μειωθεί σε 36, περιμένοντας τους ιδιοκτήτες τους να τα παραλάβουν.
Ακόμα δύο ΙΧ και μια μοτοσικλέτα παραμένουν σταθμευμένα μέσα στην Αττική Οδό και αναμένεται να έχουν απομακρυνθεί έως το μεσημέρι.
Υπενθυμίζεται ότι στο χώρο αυτό μεταφέρθηκαν χθες περί τα 300 οχήματα, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους δεν είχαν ακόμα αναζητήσει. Η προσέλευση των οδηγών για την απομάκρυνση των οχημάτων συνεχίζεται είτε με ίδια μέσα, ή μέσω της Πολιτικής Προστασίας.
Κατατέθηκε αγωγή από εγκλωβισμένη οδηγό – Ζητά αποζημίωση 10.000 ευρώ
Χωρίς να δέχεται την αποζημίωση των 2.000 ευρώ από την Αττική Οδό, οδηγός που έμεινε εγκλωβισμένη λόγω της κακοκαιρίας Ελπίδα για πάνω από 16 ώρες αξιώνει 10.000 ευρώ από την εταιρεία.
Η γυναίκα από την Εύβοια με την αγωγή διεκδικεί να της επιδικασθεί χρηματική ικανοποίηση για την ηθική της βλάβη ποσού 10.000 ευρώ, επικαλούμενη μεταξύ άλλων την απίστευτη ταλαιπωρία της, αλλά και το γεγονός ότι χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση αυτό το δρόμο καταβάλλοντας όλα αυτά τα χρόνια υπέρογκα ποσά για διόδια. Ανέμενε κατόπιν τούτου από τις αρμόδιες εταιρείες να είναι έτοιμες να τις παρέχουν εξίσου υψηλές υπηρεσίες υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
Ο δικήγορος της, μίλησε στο Eviathema.gr δηλώνοντας ότι η εντολέας του πιστεύει ότι η ηθική βλάβη που βίωσε δεν μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο με 2.000 ευρώ.
Εξάλλου, και η ενάγουσα, όσο και ο ίδιος ο δικηγόρος, θεωρούν ότι κανείς διαμεσολαβητής δεν είναι αρμόδιος να ορίσει μονομερώς το ύψος της χρηματικής ικανοποίησης που δικαιούται ο οποιοσδήποτε υφίσταται ζημία από πράξεις ή παραλείψεις μιας εταιρείας. Οπως λένε, αρμόδια είναι τα Ελληνικά Δικαστήρια και σε αυτά αποφάσισαν να προσφύγουν ως μόνη αρμόδια αρχή για την αποτίμηση της ζημίας και της ηθικής βλάβης που υπέστη η ενάγουσα.