Οι Τάιμς του Λονδίνου οριστικοποίησαν την Τετάρτη τη στροφή τους υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο σε αυτό της Ακρόπολης, με κύριο άρθρο τους όπου τονίζουν ότι πλέον τα επιχειρήματα υπέρ της επιστροφής είναι ακατάρριπτα.
Με τίτλο: «Ενώνοντας την κληρονομιά της Ελλάδας», η παραδοσιακή εφημερίδα του συντηρητικού χώρου στη Βρετανία, που θέλει πάντως να αναδεικνύεται και ως μοντέρνα, τονίζει ότι ενώ επί δεκαετίες υποστήριζε την παραμονή των γλυπτών που έκλεψε το 1803 ο Λόρδος Έλγιν από το κορυφαίο αριστούργημα της Κλασικής Εποχής, πλέον «η επιχειρηματολογία υπέρ της επιστροφής των Ελγίνειων Μαρμάρων στην Αθήνα έχει καταστεί σαρωτική».
Το άρθρο, που εμφανίζεται δεύτερο στη σελίδα των κύριων άρθρων της εφημερίδας ανατρέχει στην ιστορία της υπόθεσης και υπογραμμίζει ότι επί πάνω από 50 χρόνια καλλιτέχνες και πολιτικοί υποστηρίζουν ότι η επιστροφή των καλλιτεχνημάτων είναι επιβεβλημένη. Πλέον «οι καιροί και οι καταστάσεις αλλάζουν», όπως λέει, και η εφημερίδα αλλάζει τη στάση της στρεφόμενη κι εκείνη υπέρ της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα.
«Τα Γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα. Πρέπει να επιστραφούν τώρα», υπογραμμίζει το κύριο άρθρο της εφημερίδας.
Επισημαίνει το επίκαιρο του ζητήματος με δεδομένη την πρόσφατη συμφωνία για την επιστροφή του θραύσματος Fagan από το άγαλμα της θεάς Αρτέμιδος στην Ελλάδα, αποκαλώντας την «το άμεσο προηγούμενο».
Παράλληλα τονίζει ότι το επιχείρημα του Βρετανικού Μουσείου ότι η μεταχείριση του Παρθενώνα από τις ελληνικές αρχές τους τελευταίους αιώνες -με αναφορά σε ατυχείς προσπάθειες συντήρησης- απαγορεύει την επιστροφή των Γλυπτών στην Ελλάδα, δεν ισχύει πλέον, δεδομένης της ανέγερσης και λειτουργίας του υπερμοντέρνου Νέου Μουσείου της Ακρόπολης.
Το άρθρο της Τετάρτης έρχεται μερικές εβδομάδες ύστερα από βαρυσήμαντο άρθρο στη βρετανική εφημερίδα του πολύπειρου δημοσιογράφου Χιούγκο Ντίξον (απόγονου του Ουίνστον Τσόρτσιλ) στα τέλη Νοεμβρίου, όπου αναφερόταν ότι με τυχόν επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα θα έχει και η Βρετανία κέρδος, μιλώντας για «win-win» κίνηση. Αυτή θα ήταν, παράλληλα με την επιστροφή των Γλυπτών, η δημιουργία τέλεια πιστών αντιγράφων των Γλύπτών που θα μπορούσαν να εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο, μαζί με πιστά αντίγραφα και εκείνων που βρίσκονται κανονικά στην Αθήνα, ώστε να εκτίθενται τόσο στην Αθήνα ως σύνολο όσο και ως αντίγραφο του συνόλου στο Λονδίνο.