Πολλές φορές ο παραδοσιακός τρόπος μελέτης των παιδιών, με το να κρατούν απλά σημειώσεις, μπορεί να μην λειτουργεί με τα δικά σας παιδιά, ενθαρρύνετέ τα να δοκιμάσουν διαφορετικές τεχνικές μελέτης ώστε να καταλήξουν σε αυτή που τα βοηθά περισσότερα.
Δείτε παρακάτω τρεις τεχνικές μελέτης αναλυτικά:
Μέθοδος μελέτης Pomodoro
Τι κάνουν οι μαθητές στην τεχνική μελέτης "Pomodoro";
- "Σπάστε" τις ώρες μελέτης σε 25λεπτα. Σε αυτά τα 25 λεπτά το παιδί θα πρέπει να διαβάζει και να κάνει 5λεπτα διαλείμματα για να ξεκουραστεί. (Αυτά τα 25λεπτα που αφιερώνει το παιδί στη μελέτη ονομάζονται pomodoro)
- Μετά από 4 pomodoros, τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν μεγαλύτερα διαλείμματα των 15 -20 λεπτών.
Γιατί να ακολουθήσουν αυτή την τεχνική;
Ο χρόνος αυτός δημιουργεί μια επείγουσα ανάγκη και αναγκάζει τα έφηβα παιδιά να θέτουν μικρούς στόχους και μάλιστα χωρίς να τους αναβάλουν. Περιορίζει επίσης την απόσπαση της προσοχής με προγραμματισμένα διαλείμματα.
Ποιοι μαθητές μπορούν να ακολουθήσουν αυτή την τεχνική;
Αυτή είναι μια τέλεια τεχνική για μαθητές που κατακλύζονται με μεγάλο όγκο εργασιών και μελέτης.
Μέθοδος μελέτης Cornell
Τι κάνουν οι μαθητές στην τεχνική μελέτης "Cornell";
- Καταγραφή: κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές πρέπει να κρατούν σημειώσεις
- Επαναχρησιμοποίηση: μετά το μάθημα, να μαζεύουν τις σημειώσεις και να φτιάχνουν περιλήψεις
- Αναθεώρηση: να επαναλαμβάνουν τις πληροφορίες με δικά τους λόγια
- Αντικατοπτρισμός: να βγάζουν συμπεράσματα
- Ανασκόπηση: να ελέγχουν τις σημειώσεις τους στο τέλος της εβδομάδας για περίπου 10 λεπτά
Γιατί να ακολουθήσουν αυτή την τεχνική;
Αφιερώνοντας χρόνο για να επεξεργαστούν τις πληροφορίες που παρουσιάζονται στην τάξη και να τις πουν τα παιδιά με τα δικά τους λόγια, καταφέρνουν να αποστηθίσουν τα μαθήματά τους.
Ποιοι μαθητές μπορούν να ακολουθήσουν αυτή την τεχνική;
Αυτή είναι μια τέλεια τεχνική για μαθητές που είναι άσσοι στα προφορικά.
Μέθοδος μελέτης Feynman
Τι κάνουν οι μαθητές στην τεχνική μελέτης "Feynman";
Τα παιδιά γράφουν στην κορυφή του τετραδίου τους το θέμα και έπειτα ό,τι γνωρίζουν για το θέμα αυτό. Έπειτα εξετάζουν και βλέπουν πού υπάρχουν κενά και τι δεν θυμούνται, συμπληρώνοντας με σημειώσεις ό,τι δεν γνωρίζουν. Τέλος, ρίχνουν μια τελευταία ματιά στις απαντήσεις τους και αντικαθιστούν με απλές και κατανοητές λέξεις όπου χρειάζεται.
Γιατί να ακολουθήσουν αυτή την τεχνική;
Για να μάθουν πολύπλοκες πληροφορίες σε στοιχειώδες επίπεδο, τα παιδιά θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουν τη σύνδεση μεταξύ των ιδεών σε βάθος και να απλοποιήσουν την ορολογία αυτών.
Ποιοι μαθητές μπορούν να ακολουθήσουν αυτή την τεχνική;
Αυτή είναι μια καλή τεχνική για μαθητές που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα.
Έχετε εσείς κάποια άλλη καλή και δοκιμασμένη μέθοδο μελέτης;