Δεν υπάρχει γονιός που
να μην παίρνει στα σοβαρά την εκπαίδευση των παιδιών του και να μην επενδύει
στην ποιότητα και την αποτελεσματικότητά της. Αργά ή γρήγορα οι
περισσότεροι έρχονται αντιμέτωποι με το εξής δίλημμα: Ιδιαίτερα ή
φροντιστήριο; Αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε.
Πλεονεκτήματα ιδιαίτερων
μαθημάτων
Σεβασμός στο ρυθμό
μάθησης του παιδιού
Δε μαθαίνουν όλα τα παιδιά με τον ίδιο βηματισμό. Τα ιδιαίτερα μαθήματα δίνουν ακριβώς αυτή τη δυνατότητα: την αξιοποίηση της δυναμικής του μαθητή ως ξεχωριστής προσωπικότητας και όχι ως μέσου όρου μιας φροντιστηριακής τάξης. Ένας καθηγητής στο σπίτι παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή τον ρυθμό προόδου ενός μαθητή και πάνω σε αυτόν χτίζει όλο το πλάνο μάθησής του.
Αποκλειστική προσοχή
Η ώρα του ιδιαίτερου μαθήματος είναι αποκλειστικά αφιερωμένη στις ανάγκες ενός μαθητή. Αυτό σημαίνει έξτρα χρόνος για να λυθούν οι απορίες του, να δοθούν περισσότερες εξηγήσεις και παραδείγματα, να επικεντρωθεί το μάθημα στις αδυναμίες του παιδιού και να δοθεί προτεραιότητα από τον καθηγητή στους τομείς που παρουσιάζει πραγματικές ελλείψεις.
Κάλυψη προσωπικών στόχων
πέρα από το πρόγραμμα της τάξης
Είναι ένα πράγμα η κάλυψη της διδακτέας ύλης σε μια σχολική ή φροντιστηριακή τάξη κι άλλο ο εμπλουτισμός των γνώσεων ενός παιδιού ανάλογα με τις προσωπικές του ικανότητες. Γιατί να μένει πίσω ένα παιδί που έχει τις δυνατότητες να διδαχτεί πιο “προχωρημένες” γνώσεις και την ίδια στιγμή γιατί να μην γίνεται επανάληψη ξανά και ξανά σε γνώσεις που δεν έχουν ακόμα αφομοιωθεί, επειδή η ύλη υπαγορεύει αλλιώς;
Ευελιξία στον
προγραμματισμό
Κάθε μαθητής μέσα στην εβδομάδα έχει καλύτερες μέρες και μέσα στην ημέρα καλύτερες ώρες που μπορεί να παρακολουθήσει το μάθημα και να είναι περισσότερο αποδοτικός. Παράλληλα, λειτουργεί λιγότερο αγχωτικά για όλη την οικογένεια η αίσθηση ότι ένα μάθημα μπορεί να αναβληθεί και να κανονιστεί εκ νέου αν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα από το να ξέρουν ότι το παιδί θα μείνει πίσω χάνοντας μαθήματα.
Διάρκεια μαθήματος
Τα περισσότερα φροντιστήρια έχουν ως διδακτική ώρα τα 45 ή τα 50 λεπτά, σε αντίθεση με τα ιδιαίτερα στα οποία συνηθίζεται ο καθηγητής να διδάσκει για μία ολόκληρη ώρα, γεγονός που σημαίνει επί της ουσίας 1/3 περισσότερος ποιοτικός χρόνος μάθησης για το παιδί, στον οποίο αν συνυπολογιστεί ότι όλο το μάθημα γίνεται αποκλειστικά πάνω στις ανάγκες, η ποιότητα της διδακτέας ώρας είναι ασύγκριτα μεγαλύτερη στα ιδιαίτερα μαθήματα.
Χτίσιμο αυτοπεποίθησης
Για όλους αυτούς τους λόγους και κυρίως χάρη στην προσωπική σχέση δασκάλου- μαθητή που αναπτύσσεται, ο μαθητής δεν διστάζει να “ανοίγεται” περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία, να συμμετάσχει πιο άμεσα, να μην διστάζει να ρωτάει απορίες, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση ενός πιο ενεργού και σίγουρου για τον εαυτό του προφίλ.
Απόκτηση δεξιοτήτων
διαχείρισης χρόνου μελέτης
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική δεξιότητα που θα ακολουθεί τον μαθητή σε όλα τα μαθητικά του χρόνια αλλά και κατά η διάρκεια της πανεπιστημιακής του μόρφωσης και ουσιαστικά σε ό,τι έχει να κάνει στην απόκτηση γνώσεων και ικανοτήτων στην ενήλικη επαγγελματική ζωή του. Η διαμόρφωση ενός προγράμματος μελέτης και οργάνωσης της σκέψης είναι σίγουρα ένα πολύτιμο εφόδιο ζωής, που όσο νωρίτερα ξεκινήσει τόσο πιο νωρίς θα αποδώσει.
Ιδανική λύση σε
περίπτωση μαθησιακών δυσκολιών
Τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται να σκύψουν απάνω τους με αγάπη ειδικοί παιδαγωγοί, καταρτισμένοι ανάλογα ώστε να επικεντρώνουν κάθε φορά στις πραγματικές ανάγκες του μαθητή και στα δικά του χαρίσματα.
Λιγότερες εντάσεις
μεταξύ γονέων-παιδιού
Στις μικρότερες ηλικίες
όταν οι γονείς, εφόσον έχουν την ικανότητα, βοηθούν τα παιδιά τους με τη μελέτη
των μαθημάτων π.χ. της γλώσσας, των μαθηματικών ή των αγγλικών πολλές φορές
προκύπτουν περιττές εντάσεις, λόγω σύγχυσης των ρόλων αλλά και των προσδοκιών
που έχουν οι γονείς από τα παιδιά και αντίστροφα.
Ένας δάσκαλος μελέτης έρχεται να λύσει αυτές τις αντιπαραγωγικές
προστριβές, απελευθερώνοντας παράλληλα χρόνο από τους γονείς για να τον διαθέσουν
σε ουσιαστική επικοινωνία με το παιδί, ενσαρκώνοντας τον αληθινό τους
ρόλο, αυτόν του γονέα- και όχι του καθηγητή.
Πλεονεκτήματα
φροντιστηρίου
Οργάνωση της ύλης
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του φροντιστηρίου είναι ότι υπάρχει πάντα οργάνωση της ύλης σε μαθήματα και συγκεκριμένη ροή έτσι, ώστε στο τέλος της διδακτικής περιόδου να έχει ολοκληρωθεί ένας κύκλος συγκεκριμένης ύλης.
Διαγωνίσματα προσομοίωσης
Πολύ συχνά η προετοιμασία για τις Πανελλαδικές μέσα από ιδιαίτερα μαθήματα περιορίζεται στο γνωστικό επίπεδο του μαθητή, ο οποίος επαναπαύεται. Εφόσον δεν αξιολογείται με αυστηρά διαγωνίσματα και δε συγκρίνεται με άλλους είναι εύλογο να θεωρεί την προσπάθειά του αρκετή.
Σύγκριση και συναγωνισμός
Η έλλειψη του συναγωνισμού, της σύγκρισης και της αντικειμενικής αξιολόγησης δεν επιτρέπουν στο μαθητή να αναγνωρίσει ο ίδιος τις ελλείψεις του, να αντιληφθεί το επίπεδο των γνώσεών του και να είναι σε εγρήγορση προκειμένου να βελτιώνεται διαρκώς. Του λείπει η εμπειρία της τρίωρης εξέτασης και σε κάθε δυσκολία, αναζητά την άμεση βοήθεια του καθηγητή.
Αξιολόγηση καθηγητών
Στο φροντιστήριο τα λάθη ούτε επιτρέπονται ούτε συγχωρούνται. Οι διδάσκοντες συνεχώς κρίνονται, δοκιμάζονται και είναι υπεύθυνοι για τη δουλειά τους. Ειδικά, τα αναγνωρισμένα φροντιστήρια, δε στέκονται τυχαία σε μια δύσκολη αγορά. Στο χώρο των ιδιαιτέρων αντίθετα πλήθος άπειρων καθηγητών πειραματίζονται αδυνατώντας να προσφέρουν στο μαθητή όσα μπορεί να του δώσει ένα έμπειρο, καταξιωμένο και οργανωμένο φροντιστήριο.
Πλουραλισμός
Επίσης, το φροντιστήριο λειτουργεί πλουραλιστικά. Το παιδί θα ακούσει διαφορετικούς και εξειδικευμένους καθηγητές να πραγματεύονται ένα θέμα με διαφορετικές μεθόδους, πράγμα που θα βοηθήσει στην κατανόηση αλλά και στην εμβάθυνση με σαφώς καλύτερο αποτέλεσμα. Άλλωστε σε ομοιογενή τμήματα μαθητών ίδιου επιπέδου, ο μαθητής είναι σε θέση να μάθει όχι μόνο από τον καθηγητή αλλά και από τους συμμαθητές του.
Κοινωνικοποίηση
Η διδασκαλία δεν είναι απλή μετάδοση γνώσης. Είναι διαπαιδαγώγηση και κοινωνικοποίηση. Είναι η δημιουργία ανθρώπινων σχέσεων, είναι η καλλιέργεια και η ανάπτυξη μιας κοινωνικής προσωπικότητας. Είναι η διαμόρφωση του χαρακτήρα μας και είναι η ρίζα της συμπεριφοράς μας, που πάντα θα μας ακολουθεί. Είναι η ικανότητα συνεργασίας.
Φαίνεται τελικά πως τόσο τα ιδιαίτερα όσο και τα φροντιστηριακά μαθήματα προσφέρουν ασύγκριτα πλεονεκτήματα. Αυτό που τελικά έχει σημασία είναι η εύρεση καταξιωμένων καθηγητών, οι οποίοι να συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα των ατομικών και των ομαδικών μαθημάτων και να προσφέρουν στο παιδί σας την πιο άρτια εκπαίδευση που θα μπορούσε να λάβει.
Αν θέλετε να αναλάβει το παιδί σας μια ομάδα
έμπειρων εκπαιδευτικών που θα καταφέρουν μεθοδικά και στοχευμένα να του
προσφέρουν ποιοτικά ιδιαίτερα μαθήματα, δίχως να απωλέσει τα οφέλη των
φροντιστηρίων, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας, συμπληρώνοντας την
παρακάτω φόρμα επικοινωνίας: