Τις δεινές επιπτώσεις της πανδημίας στους Αμερικανούς μαθητές αποκαλύπτει έκθεση, με τις επιδόσεις των εννιάχρονων σε μαθηματικά και ανάγνωση να έχουν υποχωρήσει δραματικά. Φέτος, για πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του 1970, εννιάχρονοι μαθητές έχασαν έδαφος στα μαθηματικά και στην ανάγνωση.
Παρότι η υποχώρηση αυτή αφορά σχεδόν όλες τις φυλές και τα εισοδήματα, το φαινόμενο είναι οξύτερο για τους πιο αδύναμους μαθητές. «Το εύρος της υποχώρησης με εκπλήσσει. Οι μαθητές στις τελευταίες θέσεις της γνωσιολογικής κατάταξης καταγράφουν τα μεγαλύτερα προβλήματα», σχολιάζει στέλεχος της διεύθυνσης στατιστικής του εθνικού κέντρου εκπαίδευσης. Στο τεστ υποβλήθηκαν πέρυσι 14.800 μαθητές, το σκορ των οποίων συγκρίθηκε με εκείνο μαθητών λίγο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, το 2020.
Δραματικές οι επιπτώσεις της διακοπής της λειτουργίας των σχολείων για τους μαθητές δημοτικού χαμηλόμισθων οικογενειών.
Στα μαθηματικά, οι Αφροαμερικανοί μαθητές είχαν χάσει 13 πόντους, ενώ οι λευκοί συμμαθητές τους είχαν χάσει μόλις πέντε. Ερευνες έχουν πιστοποιήσει τις δραματικές επιπτώσεις που έχει η διακοπή λειτουργίας σχολείων για μαθητές χαμηλόμισθων οικογενειών και μέλη μειονοτήτων.
Η υποχώρηση στη βαθμολογία των τεστ σημαίνει ότι, ενώ πολλά εννιάχρονα μπορούν να κατανοήσουν γραπτό κείμενο, πολύ λιγότερα είναι ικανά να αντιληφθούν την ψυχική κατάσταση χαρακτήρα μυθιστορήματος που μόλις διάβασαν. Στα μαθηματικά, οι μαθητές μπορούν να κάνουν απλούς υπολογισμούς, αλλά λίγοι είναι ικανοί να ολοκληρώσουν πρόσθεση δεκαδικών.
Το εθνικό τεστ προόδου θεωρείται ως η πλέον αξιόπιστη πηγή παρακολούθησης της σχολικής εξέλιξης. «Το τεστ αυτό είναι το μόνο ικανό να κινητοποιήσει τις κατά τόπους εκπαιδευτικές αρχές προκειμένου να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα», λέει ο Αντριου Χο, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και ειδικός των τεστ. Σε βάθος χρόνου, οι επιδόσεις στα τεστ ανάγνωσης και μαθηματικών εμφανίζουν σταθερή βελτίωση από τη δεκαετία του 1970 μέχρι σήμερα. Την τελευταία δεκαετία, όμως, τα σκορ εμφανίζουν στασιμότητα.
Η πανδημία και η διακοπή λειτουργίας σχολείων σε όλες τις ΗΠΑ εμπόδισε την κάλυψη του εκπαιδευτικού προγράμματος. Ο δρ Χο εκτιμά ότι κάθε εβδομάδα εκτός σχολείου στερεί από κάθε μαθητή γνώσεις που θα απαιτήσουν μήνες να αναπληρωθούν. «Δεν υπάρχει πια χρόνος για αντιπαράθεση, βιτριολικές ανταλλαγές και αλληλοκατηγορίες. Ολοι πρέπει να αντιμετωπίσουν το ζήτημα ως επείγουσα κρίση», σημειώνει η πρώην επικεφαλής των δημόσιων σχολείων του Σικάγου, Τζάνις Τζάκσον.