Πότε πρέπει το παιδί μας να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα; Πώς θα διαχειριστεί το χρόνο του ανάμεσα στις εργασίες του σχολείου και στις εργασίες των φροντιστηρίων ή των ιδιαιτέρων μαθημάτων; Πού σταματάνε τα «θέλω» των παιδιών μας και που ξεκινάνε τα δικά μας; Από ποιο σημείο και μετά οι δικές μας προσδοκίες αγγίζουν τη υπερβολή;
Συχνά οι γονείς έχουν απαιτήσεις από τα παιδιά τους συμφωνά με τα δικά τους "θέλω" και επιθυμίες και αυτό επειδή τους καταβάλλει μια ανεξάντλητη ανάγκη το παιδί τους να έχει τα καλύτερα εφόδια για τη ζωή του. Οι προθέσεις τους είναι καλές αλλά κάποια στιγμή πρέπει να βάλουν φρένο στις δικές τους ανάγκες και να προσπαθήσουν να στηρίξουν τα παιδιά τους στο καθημερινό, δύσκολο πρόγραμμα τους. Και καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν έτσι μεγαλώνουν και οι απαιτήσεις του σχολείου και των υποχρεώσεων. Ο στόχος βέβαια του σχολικού προγράμματος είναι όχι μόνο να εφοδιαστούν τα παιδιά όσο το δυνατόν καταλληλότερα αλλά και να είναι προετοιμασμένα για τις ανάγκες που επιβάλλει η σημερινή κοινωνία. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να κατανοήσετε ότι και αυτά έχουν μια καθημερινότητα η οποία τους αφήνει ελάχιστο ελεύθερο χρόνο και να μην τα πιέζετε.
Ανάγκη ή μόδα;
Τα μαθήματα στο σχολείο αυξάνονται καθώς επίσης και η δυσκολία τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο μπαίνουν και οι επιπλέον ώρες διδασκαλίας με στόχο το παιδί να βοηθηθεί με τον όγκο των μαθημάτων του σχολείου. Για ποιο λόγο όμως οδηγούμαστε στα εξωσχολικά μαθήματα είτε σε ένα φροντιστήριο είτε σε ιδιαίτερα μαθήματα;
Στη χώρα μας υπάρχουν ολοήμερα δημοτικά σχολεία, αλλά όχι ολοήμερα γυμνάσια και είναι δύσκολο για τους γονείς να είναι αυτοί που θα βοηθήσουν τα παιδιά τους στις διάφορες ενδοσχολικές, αλλά και εξωσχολικές δραστηριότητες. Αυτό συμβαίνει γιατί λείπουν πολλές ώρες από το σπίτι για να στηρίξουν οικονομικά την οικογένεια και όσο περισσότερο χρόνο λείπουν οι γονείς από το σπίτι τόσο γίνεται επιτακτική η ανάγκη για ιδιαίτερα μαθήματα.
Έτσι, σχεδόν όλα τα παιδιά πηγαίνουν σε φροντιστήρια ή παρακολουθούν ιδιαίτερα μαθήματα φορτώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το καθημερινό τους πρόγραμμα. Στα φροντιστήρια τις περισσότερες φορές ακολουθείται ένα πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας σχεδόν σε όλα τα μαθήματα του σχολείου. Λόγω του ότι πολλά παιδιά πηγαίνουν σε φροντιστήριο, οι καθηγητές δεν έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με κάποια ιδιαίτερη δυσκολία που μπορεί να έχει κάθε μαθητής ξεχωριστά.
Από την άλλη μεριά τα ιδιαίτερα μαθήματα συνήθως διεξάγονται στο χώρο του μαθητή και είναι πρόγραμμα καθαρά εξατομικευμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε μαθητή. Αυτό αναμφισβήτητα μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η δουλειά που γίνεται στα ιδιαίτερα μαθήματα είναι σημαντικά αποτελεσματική από τη στιγμή που ο καθηγητής ασχολείται αποκλειστικά με τις αδυναμίες και ανάγκες του μαθητή. Σίγουρα τα αποτελέσματα θα είναι πιο εμφανή εφόσον ο μαθητής καταβάλλει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Εκτός αυτού, πολλοί επιλέγουν τα ιδιαίτερα για εξοικονόμηση χρόνου, θεωρούν πολύ πιο βολικό να κάνουν ένα μάθημα σπίτι από το να πηγαινοέρχονται αυτοί κάπου.
Σίγουρα, η επιλογή των ιδιαιτέρων δεν πρόκειται για μόδα, αλλά μάλλον δεν πρέπει να τη θεωρείτε και ανάγκη. Καλύτερα να γίνεται ως μια συνειδητή επένδυση, που θα ανταποδώσει τα μέγιστα στη ζωή του παιδιού σας.
Αν θέλετε να συνεργαστείτε με μια ομάδα εξειδικευμένων καθηγητών που θα οδηγήσei το παιδί σας στην επιτυχία, μη διστάσετε να ζητήσετε πληροφορίες, συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα: