Ενδεικτικό είναι ότι για τον συνολικό αριθμό 8.990 εγκεκριμένων αιτημάτων μόνο σε 3.586 δόθηκε εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για τον μαθητή.
Έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, που δημοσιοποιήθηκε την Δευτέρα, αναδεικνύει τα προσκόμματα στην ένταξη στη γενική εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
«Παρά τη ρητή πρόβλεψη ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, αυτή εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία ως δευτερεύουσας σημασίας σε σχέση με τη γενική. Ενδεικτικό είναι ότι για τον συνολικό αριθμό 8.990 εγκεκριμένων αιτημάτων για το σχολικό έτος 2021-2022, μόνο σε 3.586 δόθηκε εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για τον μαθητή.
Δηλαδή, ικανοποιήθηκε μόνο το 39,89% των εγκεκριμένων αιτημάτων. Για τη ΕΑΕ δεν δίνονται επαρκή κονδύλια για την κάλυψη πάγιων, διαπιστωμένων αναγκών. Οι ανάγκες καλύπτονται από αναπληρωτές και η χρηματοδότηση είναι πρωτίστως μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ και σε πολύ μικρότερο βαθμό από τον τακτικό προϋπολογισμό».