Δεν είναι λίγες οι φορές που μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη, αδυνατώντας να ολοκληρώσουν τις ασκήσεις τους στον ίδιο χρόνο με τα υπόλοιπα παιδιά.
Κάτι τέτοιο δεν πρέπει να λαμβάνει κριτική και είναι καλό να μην παραβλέπεται, αλλά να δίνεται βοήθεια. Τι μπορούν, λοιπόν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί για να συνεισφέρουν στη βελτίωση των δυνατοτήτων των μαθητών;
Συμβουλές για την καλύτερη επικουρία
Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να έχουν ενσυναίσθηση και να μπορούν να κατανοήσουν, όσο είναι δυνατόν, τη δυσκολία που αντιμετωπίζει ο εκάστοτε μαθητής και να είναι σε θέση να του προσφέρουν την πιο αποτελεσματική βοήθεια.
Η βοήθεια είναι καλό να παρέχεται διακριτικά, ώστε να μη στοχοποιείται ο μαθητής από άλλα παιδιά, αλλά και ο ίδιος να μη νιώθει ότι αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. Παράλληλα η καλή επικοινωνία με το παιδί μπορεί να του δώσει να καταλάβει ότι οι δυσκολίες του γίνονται κατανοητές, δεν κρίνονται και με τη σωστή διαδικασία θα αντιμετωπιστούν.
Χρήσιμα είναι πολλές φορές και σχεδιαγράμματα, η δημιουργία των οποίων διασαφηνίζει καλύτερα το μάθημα και ρυθμίζει αρτιότερα το διάβασμα του παιδιού.
Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αναγκαίο να θυμόμαστε ότι το παιδί χρειάζεται επιείκεια στους βαθμούς του και ενθάρρυνση για να συνεχίσει να προσπαθεί, χωρίς να βλάψει την αυτοεκτίμησή του και να παρατήσει το διάβασμα.
Τέλος, είναι επίσης σημαντικό να γίνεται σεβαστός ο χρόνος που έχει ανάγκη το παιδί για να φέρει εις πέρας ό,τι του έχει δοθεί, χωρίς πίεση.