Τον σχεδιασμό και, κυρίως, την υλοποίηση των μεγάλων τομών που αφορούν στο χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Παιδείας συζήτησαν ο υπουργός Κ. Πιερρακάκης με τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, παρουσία των υφυπουργών Ζ. Μακρή και Δ. Μιχαηλίδου και των Γενικών Γραμματέων .
"Συζητήσαμε πό την προσχολική αγωγή μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση, το πρόγραμμά μας συγκροτεί ένα πυκνό πλέγμα αλλαγών με στόχο την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών και την παροχή ακόμα καλύτερων εφοδίων για όλες τις νέες και όλους τους νέους μας" δήλωσε ο υπουργός Παιδείας και τόνισε:.
- Το όραμα του Κυριάκου Μητσοτάκη εμπεριέχει στον πυρήνα του μια Ελλάδα ισχυρή και εξωστρεφή, παραγωγική και καινοτόμα. Και όλα αυτά περνούν μέσα από την εκπαίδευση, μέσα από την προετοιμασία των επιστημόνων, των επαγγελματιών, αλλά πρωτίστως των πολιτών του μέλλοντος.
- Η εντολή των πολιτών είναι να προχωρήσουμε με ταχύτητα, υλοποιώντας άμεσα τις ήδη θεσμοθετημένες μεταρρυθμίσεις και θεσπίζοντας και εφαρμόζοντας ακόμα περισσότερες τομές όπου υπάρχει ανάγκη. Και αυτή την εντολή είμαστε αποφασισμένοι να τιμήσουμε.
Η συνάντηση έγινε στο Μαξίμου και όχι στο υπουργείο Παιδείας , όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί.
Ο πρωθυπουργός
Ο πρωθυπουργός δήλωσε τα εξής:
- Το μεταρρυθμιστικό έργο το οποίο έχουμε σχεδιάσει για το Υπουργείο Παιδείας είναι εξαιρετικά πλούσιο. Ξεκινάει από την προσχολική αγωγή, στην οποία θέλουμε να δώσουμε μία πολύ μεγάλη βαρύτητα μεταφέροντας και αρμοδιότητες από άλλα Υπουργεία στο Υπουργείο Παιδείας, ακριβώς επειδή η επιστήμη πια μας λέει πόσο σημαντική είναι η διαμόρφωση των συνάψεων του εγκεφάλου προ της ηλικίας των έξι ετών.
- Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε στα σχολεία μας για να εφαρμόσουμε το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο έχουμε ψηφίσει, για να τα κάνουμε πιο δημιουργικά, πιο εναρμονισμένα με τη σύγχρονη τεχνολογία, να βάλουμε τους διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία, με ποιοτικό περιεχόμενο, να ενισχύσουμε και να εφαρμόσουμε τα νέα προγράμματα σπουδών, το πολλαπλό βιβλίο.
- Πιστεύω ότι η επόμενη τετραετία θα είναι μία τετραετία πραγματικής επανάστασης για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα σχολεία μας.
- Για τα πανεπιστήμιά μας, η στήριξη στο δημόσιο πανεπιστήμιο είναι δεδομένη προτεραιότητα της κυβέρνησης και τώρα βρισκόμαστε ακριβώς στην περίοδο που εφαρμόζουμε το νομοθετικό πλαίσιο, το νόμο – πλαίσιο που ψηφίστηκε από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με πανεπιστήμια τα οποία θα είναι ανοιχτά προς τη κοινωνία, προς τον κόσμο των επιχειρήσεων, με εξωστρέφεια, πανεπιστήμια τα οποία θα δίνουν πτυχία με πραγματική αξία. Προτεραιότητες όπως το εσωτερικό «Erasmus», στις οποίες αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία, θα ενεργοποιηθούν εντός του επόμενου έτους.
- Και, βέβαια, σωστά ανέφερε και ο Υπουργός ότι είμαστε πια έτοιμοι να καταθέσουμε μία συγκροτημένη νομοθετική πρωτοβουλία που να δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και στην πατρίδα μας, με πολύ υψηλές προδιαγραφές όμως -εκεί δεν πρόκειται να κάνουμε καμία απολύτως έκπτωση.
- Αυτή η ιστορική εκπαιδευτική ανορθογραφία θα διορθωθεί, αλλά με τέτοιο τρόπο που να εξασφαλίσουμε ότι τα νέα πανεπιστήμια που θα ιδρυθούν και θα εγκατασταθούν στη χώρα μας θα πληρούν τις υψηλές προδιαγραφές που η Ελληνική Πολιτεία θα έχει θέσει.
- Τέλος, θέλω να κάνω μία ξεχωριστή αναφορά σε ένα πεδίο δραστηριότητας του Υπουργείου στο οποίο πιστεύω πάρα πολύ, και αναφέρομαι στην τεχνική και την επαγγελματική εκπαίδευση. Εκεί έχουμε πολλά βήματα μπροστά μας να κάνουμε.
- Έχει γίνει πολύ σημαντική δουλειά υποδομής την προηγούμενη τετραετία. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να πειστούν τα νέα παιδιά, αλλά και οι οικογένειές τους, ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι για την επιτυχία στη ζωή και ότι αυτή δεν περνάει αναγκαστικά μέσα από ένα πτυχίο εντός Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
- Η αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα αποτελεί ένα προσωπικό μου στοίχημα και πιστεύω ότι μπορούμε, πράγματι, ενισχύοντας αυτή τη δημόσια εκπαίδευση σε όλες της τις βαθμίδες, να δώσουμε όχι απλά διαφορετικές επαγγελματικές προοπτικές, αλλά και την αξιοπρέπεια της ενασχόλησης με ένα αντικείμενο το οποίο για λόγους κοινωνικών στερεοτύπων στην πατρίδα μας ενδεχομένως να μην είχε τύχει της αναγνώρισης που θα έπρεπε.
- Οπότε, πολλή δουλειά στο Υπουργείο Παιδείας και, βέβαια, λαμβάνοντας υπόψη και τον προηγούμενο έντιμο βίο του Υπουργού στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οποιαδήποτε καθυστέρηση σε διαδικασίες που έχουν να κάνουν με απλοποίηση και ψηφιακή βελτίωση της πραγματικότητας στο σχολείο θα είναι πραγματικά ασυγχώρητη. Αλλά είμαι σίγουρος ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει και θα δούμε και μια μεγάλη ψηφιακή επανάσταση η οποία θα αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και τους μαθητές και τους γονείς, στον τρόπο με τον οποίο το ίδιο το Υπουργείο διεκπεραιώνει τις δικές του διαδικασίες και επικοινωνεί με τους εκπαιδευτικούς μας, αλλά και με τους γονείς και με τους καθηγητές.
- Τέλος, να ξαναπώ ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς μας. Τίποτα από αυτά τα οποία κάνουμε δεν μπορεί να γίνει πράξη χωρίς τη δική τους στήριξη. Εμείς θέλουμε να ακολουθήσουμε πολιτικές χειραφέτησης των εκπαιδευτικών μας, των διευθυντών μας, να τους δώσουμε την ελευθερία και τη δυνατότητα να μπορούν να διεκπεραιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα στα πλαίσια τα γενικά τα οποία θέτουμε, αλλά χωρίς να περιστείλουμε την ευρηματικότητά τους και τη διάθεσή τους να κάνουν την εμπειρία στην τάξη ολοένα και πιο δημιουργική για τα παιδιά μας.