Είναι τουλάχιστον υποτιμητικό -αν όχι προσβλητικό- ένας επιστήμονας που έχει περάσει με πανελλαδικές εξετάσεις σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, έχει πάρει πτυχίο από αυτό, συμμετέχοντας σε τουλάχιστον οκτώ εξεταστικές περιόδους, αργότερα έχει πάρει μεταπτυχιακό, συμμετέχοντας σε τουλάχιστον άλλες τέσσερις εξεταστικές περιόδους (χωρίς να υπολογίσω λοιπές επιμορφώσεις, ξένες γλώσσες και πιστοποίηση χρήσης υπολογιστή), να υποβάλλεται από την Πολιτεία σε γραπτό διαγωνισμό για να αναγωριστούν οι σπουδές του.
Για να φτάσω εδώ που είμαι, έχω ήδη αξιολογηθεί πολλάκις από κρατικούς φορείς, ενώ κάθε μέρα αξιολογούμαι έμπρακτα και αυστηρά από μαθητές και γονείς, οπότε δε με φοβίζει καμία αξιολόγηση. Απεναντίας την αποζητώ όταν αισθάνομαι ότι θα με εξελίξει επιστημονικά, αλλά και ευρύτερα ως προσωπικότητα.
Ωστόσο, στο πλαίσιο στο οποίο διεξάγεται ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ, από μια Πολιτεία που ακυρώνει στην πράξη όλους τους εκπαιδευτικούς θεσμούς της μέχρι τώρα, όχι για να προσλάβει μόνιμα κάποιον εκπαιδευτικό, αλλά -άκουσον άκουσον- για να του αναγνωρίσει τις σπουδές και την προϋπηρεσία, ε όχι, είναι ντροπή να συμμετέχω. Προσέξτε: Δε μιλάμε για γραπτό διαγωνισμό που εξασφαλίζει διορισμό (όπως γινόταν παλιά). Μιλάμε για γραπτό διαγωνισμό, τον οποίο αν τον περάσεις, απλώς λαμβάνονται υπόψιν τα μόρια των πτυχίων σου (αδιανόητη απαξίωση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος από το ίδιο το κράτος). Αποτελεί υποτίμηση του ίδιου του εαυτού μου να δεχθώ τέτοιο ανήκουστο πλαίσιο.
Σε ένα κράτος που με εμπαίζει από τα φοιτητικά μου χρόνια, δεν έχω πλέον να αποδείξω τίποτα περισσότερο. Έτσι κι αλλιώς, αποδεδειγμένα, κάθε νέα κίνηση της Πολιτείας λειτουργεί σαν μια νέα παγίδα που στήνεται στους αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Έτσι, όταν τελειώσει και ο γραπτός διαγωνισμός, κάτι άλλο θα βρεθεί για να αναβληθεί επ' αορίστον η στελέχωση των σχολείων. Όταν η Πολιτεία με αναγνωρίσει ως επιστήμονα και όχι σαν παρακατιανό ζητιάνο μιας αναπλήρωσης, ξανασυζητάμε τις όποιες προθέσεις.
Κλείνοντας, τονίζω το εξής: Προσωπικά, όχι μόνο δεν έχω να φοβηθώ κάτι από έναν γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, αλλά πιθανόν να ευεργετηθώ. Ωστόσο, καθένας με τα συμφέροντά του κι εγώ με την αξιοπρέπειά μου. Κι όσο αντέξω...
Αποστόλης Ζυμβραγάκης, Φιλόλογος, M.Ed. Ειδικός Παιδαγωγός, Συγγραφέας, Δημιουργός του e-didaskalia.blogspot.gr