Τις δυο πρώτες χρονιές που εφαρμόστηκε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) στις Πανελλήνιες εξετάσεις, πέρσι (2022) και προπέρσι (2021), πολλοί αριστούχοι υποψήφιοι δεν κατάφεραν να εισαχθούν στις σχολές που στόχευαν, λόγω της εφαρμογής της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα, παρόλο που τα μόρια που συγκέντρωσαν ήταν περισσότερα από τα απαιτούμενα.
Αριστούχοι υποψήφιοι, με υψηλές επιδόσεις αποκλείονται από τις Αρχιτεκτονικές λόγω του ότι στο Ελεύθερο ή στο Γραμμικό Σχέδιο πέτυχαν επίδοση λίγα δέκατα της μονάδας κάτω από την ΕΒΕ. Εδώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα μαθήματα αυτά δεν υπάρχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των λυκείων και προσφεύγουν αναγκαστικά και με την ευλογία του Υπουργείου Παιδείας στην εξωσχολική βοήθεια.
Τα κυβερνητικά επιχειρήματα περί μαθητών που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με «λευκή κόλλα» κατέρρευσαν από τους ίδιους τους αριθμούς, αφού υποψήφιοι με πολύ υψηλές βαθμολογίες, που είχαν την «ατυχία» να επιλέξουν σχολές με ειδικά μαθήματα αποκλείστηκαν από σχολές και τμήματα της προτίμησής τους.
Η Επιστολή υποψήφιας και η βαθμολογία που συγκέντρωσε
Το ίδιο συνέβη και φέτος. Να τι γράφει υποψήφια στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις η οποία πέτυχε περισσότερο από 22.000 μόρια (πολύ υψηλότερα από τη βάση της σχολής που ήθελε) αλλά αποκλείστηκε λόγω της ΕΒΕ στο Ελεύθερο Σχέδιο (η διαφορά μου είναι 0,6 μονάδες), ένα μάθημα που ουσιαστικά δεν διδάσκεται καν στο σχολείο...
Γεια σας, ονομάζομαι Ζηνοβία Κονταξοπούλου, μόλις έδωσα πανελλήνιες και σας στέλνω γιατί πραγματικά βρίσκομαι σε κατάσταση απελπισίας, γνωρίζοντας ότι ενώ έχω συγκεντρώσει λίγο παραπάνω από 22 χιλιάδες μορια για αρχιτεκτονική Αθηνών, δεν μπορώ καν να δηλώσω τη συγκεκριμένη σχολή, λόγω της ΕΒΕ στο ελεύθερο σχέδιο(η διαφορά μου είναι 0,6 μονάδες)!! ...ένα μάθημα που δεν διδάσκεται καν στο σχολείο... είναι άδικο... τόσα παιδιά που έχουν προσπαθήσει και ενδεχομένως τα έχουν καταφέρει να περιορίζονται από ένα τέτοιο νομοσχέδιο...
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας
Σας επισυνάπτω αναλυτικά τους βαθμούς μου: