Τι αλλαγές έρχονται στην Τράπεζα Θεμάτων, στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και στα σχολικά βιβλία

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Αλλαγές σε Τράπεζα Θεμάτων, την  αξιολόγηση και το πολλαπλό βιβλίο, προανήγγειλε ο πρόεδρος του ΙΕΠ Σπύρος Δουκάκης σε συνέντευξη παραχώρησε στην εφημερίδα Ενημέρωση της Κέρκυρας.

Για τα νέα βιβλία  (πολλαπλό βιβλίο) ο κ. Δουκάκης ανακοίνωσε ότι θα εισαχθούν  στα σχολεία τον Σεπτέμβριο του 2024 σε ηλεκτρονική μορφή , για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά η διδασκαλία μέχρι να εκτυπωθούν (σ.σ. το μεθεπόμενο σχολικό έτος) τότε θα γίνεται με τα υφιστάμενα σχολικά βιβλία.

Για την αξιολόγηση ο πρόεδρος του ΙΕΠ είπε πως θα ξεκινήσει διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες βελτιωτικές αλλαγές

Για την Τράπεζα Θεμάτων  ο Σπ. Δουκάκης ανακοίνωσε ότι θα γίνουν βελτιωτικές αλλαγές.

Συγκεκριμένα για τα παραπάνω θέματα ο πρόεδρος του ΙΕΠ είπε τα εξής:

Βιβλία: Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται στα τέλη του Σεπτεμβρίου, γίνεται έλεγχος των φακέλων τους και τους δίνεται η έγκριση για να συγγράψουν τα νέα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία αναμένονται την Άνοιξη του 2024. Θα αξιολογηθούν στη συνέχεια και εφόσον κυλήσουν ομαλά αυτές οι διαδικασίες, οι εκπαιδευτικοί θα τα έχουν αρχικά σε ψηφιακή μορφή από το νέο σχολικό έτος, τον Σεπτέμβριο δηλαδή του 2024. Βάσει του σχεδιασμού, σε έντυπη μορφή θα τα έχουν από το μεθεπόμενο έτος.

Η διδασκαλία μέχρι τότε θα γίνεται με τα υφιστάμενα σχολικά βιβλία και παράλληλα θα αξιοποιούνται τα νέα προγράμματα σπουδών για να παίρνουν στοιχεία μέσα από αυτά οι εκπαιδευτικοί.

Αξιολόγηση:  Τα 63 κριτήρια που έχουν τεθεί στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού  χρειάζεται εκ νέου να το δούμε. Ακούμε την εκπαιδευτική κοινότητα και τους συμβούλους εκπαίδευσης. Ο σχεδιασμός είναι να υπάρχει πάλι μια πλατφόρμα στο ΙΕΠ που θα συγκεντρώνει, τις σκέψεις, τις προτάσεις και τις ατέλειες που έχει το σύστημα, ώστε να μπορέσουμε να το βελτιώσουμε. Χάρη σε αυτό θα επικαιροποιηθεί η όλη η διαδικασία στο κομμάτι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Ταυτόχρονα «τρέχει» η αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων, το έργο προχώρησε πολύ ικανοποιητικά την τρέχουσα χρονιά. Παρόλα αυτά προχωράμε, ώστε την επόμενη χρονιά να έχουμε ένα καταλληλότερο μοντέλο και γι’ αυτήν τη διαδικασία.

Τράπεζα Θεμάτων: Προφανώς υπάρχουν θέματα που μπορούν να βελτιωθούν. Αυτό θα γίνει το επόμενο διάστημα, θα επικαιροποιηθούν τόσο τα ίδια τα θέματα , όσο και ο τρόπος που δίνονται στα σχολεία. Σχεδιάζουμε οι αλλαγές να μην έρθουν απότομα στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά σε βάθος χρόνου με ενημέρωση και εξοικείωση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Χρειάζεται μια ανακατανομή των θεμάτων, να αφαιρεθούν κάποια θέματα, πιθανώς να προστεθούν κάποια άλλα , να υπάρχει μια κλιμακούμενη δυσκολία , ενώ ένα ζήτημα που τίθεται υπό συζήτηση είναι ο τρόπος με τον οποίο έρχονται τα θέματα στα σχολεία μας και το πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τους εκπαιδευτικούς να δουλέψουν την Τράπεζα των Θεμάτων.

Η μεγάλη μας εικόνα μας είναι ότι ο εκπαιδευτικός πιέζεται για να βγάλει όλη αυτή τη δουλειά με την Τράπεζα των Θεμάτων.Οπότε έχουμε μια μεγάλη ευθύνη να συνεισφέρουμε στο να του δώσουμε χρόνο. Παράλληλα το πληροφοριακό σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων θα επανασχεδιαστεί ώστε να είναι εύκολο και προσβάσιμο, ενώ έχει ήδη ενισχυθεί στην ασφάλειά του.

Επιμόρφωση:  Ένας από τους βασικούς ρόλους του ΙΕΠ είναι αυτό που λέγαμε μέχρι χθες επιμόρφωση. Σήμερα πλέον μιλάμε για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών . Είναι ένα κυρίαρχο ζητούμενο της εκπαιδευτικής κοινότητας και υπάρχει ένας σχεδιασμός για ένα ενιαίο σύστημα επαγγελματικής ανάπτυξης, το οποίο δεν θα έχει την διάσταση της μιας και των δυο ημερών. Θα είναι μια συνεχής διαδικασία που θα έρθει να συνεισφέρει σε ένα προφίλ εκπαιδευτικού που θα έχει κατακτήσει πράγματα μέσα στο πλαίσιο του επαγγελματικού του βίου.

Οι σύμβουλοι εκπαίδευσης που θα αναλάβουν αυτό το ρόλο συνεισφέρουν σε αυτό το πλαίσιο. Το κρίσιμο είναι να δημιουργηθούν οι κοινότητες πρακτικής και μάθησης ανά περιοχή. Θα το δούμε από φέτος. Ένα πρώτο έργο είναι οι επονομαζόμενοι διαδραστικοί πίνακες, οι οποίοι εντέλει είναι οθόνες αφής 75 ιντσών με ενσωματωμένο υπολογιστή. Η πρώτη διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης είναι στη χρήση αυτών και στα συνοδευτικά λογισμικά, με σκοπό να αλλάξει το πλαίσιο λειτουργίας της τάξης. Είναι από τα πρώτα ζητήματα που θα ξεκινήσουμε τον μήνα που μας έρχεται, η προετοιμασία δηλαδή των εκπαιδευτικών.

Ελληνική PISA:  Ο σχεδιασμός είναι οι εξετάσεις αυτές να επαναληφθούν και να συνεχίζονται σταθερά στα σχολεία, ώστε να μπορούμε σε συνεχόμενα διαστήματα να παρατηρούμε την εξέλιξη της μαθησιακής πορείας. Σε καμία περίπτωση δεν έχουν στόχο αυτές οι εξετάσεις να ελέγξουν ή το σχολείο ή την περιοχή των σχολείων. Θέλουμε όμως να δούμε εξελικτικά τη μάθηση των μαθητών μας. Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν το 2021-22 και 2022-23 και είμαστε στη διαδικασία σχεδιασμού του νέου προγράμματος, διότι ολοκληρώθηκε ο α’ κύκλος που είχε σχεδιαστεί από το Υπουργείο.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)