Χριστούγεννα και καταναλωτισμός: Η ανάγκη αναθεώρησης των εορτών

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0




Γράφει ο Αποστόλης Ζυμβραγάκης


Τα Χριστούγεννα, αν και συνδέονται καταρχήν με τη χαρά, την αγάπη και τη γενναιοδωρία, φαίνεται να υπόκεινται σε μια εμπορευματοποίηση που αποπροσανατολίζει την προσοχή μας από την πραγματική ουσία αυτών των εορτών. Η επικέντρωση στην αγορά δώρων και την επιτήρηση των εορταστικών διακοσμητικών στοιχείων μπορεί να αποσπάσει την προσοχή μας από τη βαθύτερη σημασία των Χριστουγέννων, η οποία ουσιαστικά εκφράζεται μέσα από την αλληλεγγύη και την οικογενειακή ενότητα.


Η οικονομική πίεση που ασκείται για την επίτευξη υψηλών προσδοκιών στην αγορά δώρων και στη διακόσμηση δημιουργεί ένα άγχος που επισκιάζει τη χαρούμενη πλευρά των εορτών. Εκεί που θα έπρεπε να επικεντρωνόμαστε στη διαδικασία του να δίνουμε και να εκφράζουμε αγάπη μέσω των δράσεών μας, βρισκόμαστε πολλές φορές αιχμαλωτισμένοι από τον οικονομικό φόβο της μη ανταπόκρισής σε κοινωνικά αναμενόμενες πρακτικές.


Επίσης, η παρατεταμένη παραγωγή και κατανάλωση δώρων συνδέεται με περιβαλλοντικές επιπτώσεις που είναι δυνητικά καταστροφικές. Η υπερκατανάλωση πλαστικών και η παραγωγή αποβλήτων αποτελούν αναπόφευκτες συνέπειες μιας καταναλωτικής μανίας που συχνά παραβλέπει τις συνέπειες στο περιβάλλον.


Υπάρχει ανάγκη να αποκρυσταλλώσουμε την πραγματική αξία των Χριστουγέννων μέσα από την επανεξέταση της σχέσης μας με τον καταναλωτισμό. Μια εναλλακτική προσέγγιση, εμπνευσμένη από τη φιλοσοφία της απλότητας και της αλληλεγγύης, μπορεί να επιτρέψει στα Χριστούγεννα να αναδειχθούν ως εορταστική περίοδος βαθιάς ανθρώπινης σύνδεσης και ενθάρρυνσης για την αγάπη προς τον άλλον, αφήνοντας στην άκρη την επιδίωξη της πολυτέλειας και της υλικής περιττότητας.


Αποστόλης Ζυμβραγάκης, Φιλόλογος M.Ed.


Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)