Τη δημιουργία Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών προβλέπει μεταξύ άλλων, το Σχέδιο 120 σελίδων του υπουργείου Παιδείας, για το τρέχον έτος 2024.
Ειδικότερα, προβλέπεται:
- Παροχή μεγάλης γκάμας Επιμορφωτικών Προγραμμάτων για την κάλυψη διαφοροποιημένων αναγκών (εισαγωγική κατά τη δόκιμη θητεία, περιοδική ετήσιας διάρκειας (Sabbatical), ανάπτυξης ηγετικών στελεχών, ειδικά στοχευμένα προγράμματα τρίμηνης ή εξάμηνης διάρκειας, ενδοσχολικά, Μείζον πρόγραμμα με εστίαση σε σχολείο-όχι μόνο ατομικά, μεταπτυχιακά).
- Πιστοποίηση των προσόντων που αποκτώνται από τις διαδοχικές δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και σύστημα καταγραφής των σταδίων της ανάπτυξης της επαγγελματικής πορείας τους (Teacher Portfolio).
- Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών το οποίο ανάμεσα στα άλλα θα παρέχει “μηχανισμούς καταγραφής των στοιχείων παρακολούθησης της επιμόρφωσης και παραγωγής αναφορών ανά μάθημα ή επιμορφούμενο.
- Ο στόχος είναι «αξιοποιώντας τα αποτελέσματα της συμμετοχής των επιμορφούμενων στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες καθώς και τα αποτελέσματα αξιολόγησης αυτών, η διαδικασία επιμόρφωσης να οδηγεί σε αντίστοιχες πιστοποιήσεις.