Θέμα: «Το σχολείο μου»
- Σε
ποια συνοικία βρίσκεται (όνομα, οδός, αριθμός)
- Έχει
αυλή και πώς είναι; (μεγάλη, μικρή, κυκλική, τετράγωνη)
- Με
τι είναι περιφραγμένη (τοίχος, κάγκελα, σύρμα κ.τ.λ.)
- Η
εξωτερική εμφάνιση του σχολείου (στέγη, πόρτες, παράθυρα κ.τ.λ.)
- Το
εσωτερικό του (διάδρομος, αίθουσες, γραφεία κ.τ.λ.)
- Σχολικός
κήπος – ύδρευση – γυμναστήριο
- Τι
αισθάνεσαι για το σχολείο σου (τώρα, όταν θα φύγεις)
- Το
αγαπάς και για ποιο λόγο;
- Τι
θυμάσαι όταν πρωτοπήγες στο σχολείο;
- Πού
βρίσκεται το σπίτι σου (πόλη, χωριό, συνοικία, οδός, αριθμός)
- Είναι
μονοκατοικία ή διαμέρισμα σε πολυκατοικία;
- Πόσα
χρόνια μένεις σε αυτό το σπίτι (ιδιόκτητο ή με ενοίκιο)
- Πώς
είναι το εξωτερικό του (αυλή, τοίχοι, στέγη, παράθυρα, βεράντες κ.τ.λ.)
- Πώς
είναι το εσωτερικό του (χολ, δωμάτια, κουζίνα κ.τ.λ.)
- Τα
αντικείμενα που υπάρχουν στα δωμάτιά του (έπιπλα κ.τ.λ.)
- Κήπος,
δένδρα, λουλούδια, γλάστρες
- Ασανσέρ,
τηλέφωνο, καλοριφέρ (ή σκάλα, σόμπες, κ.τ.λ.)
- Τι
αισθάνεσαι για το σπίτι σου (αγάπη, ασφάλεια, ζεστασιά το χειμώνα,
νοσταλγία όταν φεύγεις για λίγο από κοντά του κ.τ.λ.)
- Τι
άλλα γεγονότα που έγιναν στο σπίτι σου θυμάσαι (γιορτές, κ.τ.λ.)
- Αν
ξέρεις κάποια παροιμία ή ποίημα για το σπίτι.
Θέμα: «Ο φίλος μου»
- Ποιος
είναι ο φίλος σου (όνομα, ασχολία του)
- Ποια
είναι η εξωτερική του εμφάνιση (ψηλός, κοντός, ξανθός, μελαχρινός, πόσων
χρονών είναι, πώς ντύνεται)
- Το
εσωτερικό του (προτερήματα, ελαττώματα, αρετές που έχει, ιδιοτροπίες,
προτιμήσεις, κ.τ.λ.)
- Πόσο
καιρό έχετε δεσμό;
- Πώς
πρωτογνωριστήκατε και πιάσατε φιλία;
- Πώς
περνάς την ώρα σου μαζί του;
- Τι
σχεδιάζει για το μέλλον του ο φίλος σου;
- Τι
αισθάνεσαι εσύ και πώς βλέπεις το φίλο σου;
- Πώς
τον βλέπουν και τι λένε οι άλλοι;
- Έχεις
παραδείγματα φίλων από την Ιστορία; Γράψε τα.
- Πώς βλέπεις τη φιλία γενικότερα, είναι χρήσιμη και σε τι ωφελεί τους ανθρώπους;
Θέμα: «Το σκυλάκι μου»
- Ποιο
είναι και πώς είναι το σκυλάκι σου (όνομα, χρώμα, τρίχωμα, μέγεθος, μάτια,
ουρά, αυτιά, κ.τ.λ.)
- Η
φωνή του και οι άλλες ικανότητες που έχει
- Πώς
το προμηθεύτηκες (δώρο, το βρήκες αδέσποτο, κ.τ.λ.)
- Πόσο
καιρό το έχεις, πώς περνάς τις ώρες σου μαζί του.
- Τι
περιποιήσεις του κάνεις (το καλυβάκι του, η τροφή του, κ.τ.λ.)
- Κανένα
περιστατικό από τη ζωή του (μαλώματα με άλλα σκυλιά, με γάτες, αν δάγκωσε
κάποιον, αν αρρώστησε και τι έκανες τότε, κ.τ.λ.)
- Τι
αισθάνεσαι για το σκυλάκι σου.
- Γενικό
συμπέρασμα (αγάπη προς τα ζώα).
Θέμα: «Μια καλή μου πράξη»
- Πότε
έκανες την πράξη;
- Πού
έγινε η πράξη; Ποια ήταν; Να την περιγράψεις.
- Ποια
ήταν τα πρόσωπα που πήραν μέρος σε αυτή;
- Γράψε
τις σκηνές όλες από την αρχή μέχρι το τέλος με τη σειρά που συνέβηκαν.
- Ποια
ήταν τα αποτελέσματα της πράξης σου;
- Πώς
είδαν την πράξη οι γονείς σου, οι δάσκαλοι, οι συμμαθητές σου, οι άλλοι
άνθρωποι.
- Τι
αισθάνθηκες εσύ για την πράξη σου αυτή;
Θέμα: «Όταν αρρώστησα»
- Πότε
αρρώστησες (εποχή, μήνας ,ημέρα, ώρα)
- Τι
πρωτοαισθάνθηκες (συμπτώματα, πονοκέφαλος, πυρετός, κ.τ.λ.)
- Ανησυχία
στο σπίτι (η μητέρα, ο πατέρας, τα αδέρφια τι έκαναν)
- Κάλεσμα
του γιατρού (ποιος και πώς τον ειδοποίησε)
- Η
εξέταση του γιατρού (τι ακριβώς έκανε ο γιατρός)
- Η
συνταγή με τα φάρμακα.
- Πώς
έπαιρνες τα φάρμακα και πώς ήταν (εύκολα, δύσκολα, πικρά, γλυκά, υγρά,
χάπια)
- Πόσο
χρόνο έμεινες στο κρεβάτι.
- Τι
αισθανόσουν όταν έμεινες κλεισμένος στο σπίτι σου (ζήλια για τα άλλα
παιδιά που έπαιζαν έξω και πήγαιναν σχολείο κ.τ.λ.)
- Πώς
σου φάνηκε όταν ανάρρωσες και σηκώθηκες τις πρώτες μέρες;
- Τι
σκέψεις έκανες μετά την αρρώστια σου, αν από αμέλεια σου ή ανυπακοή σου
αρρώστησες.
- Άλλες
σκέψεις σου γενικά για τις αρρώστιες.