Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τη σαφήνεια του λόγου, ένα χαρακτηριστικό που συνήθως λείπει στα κείμενα μαθητών με ΜΔ.
Οι σκέψεις και τα νοήματα δεν αποδίδονται εύκολα με καθαρότητα και ευκρίνεια ακόμα και στις ήπιες μορφές δυσκολίας της γραπτής έκφρασης. Έτσι, το περιεχόμενο των ιδεών που έχει ο μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες παραμένει συνήθως εγκλωβισμένο σε ένα φτωχό λεξιλόγιο, σε μια ανεπαρκή δομή ή δυνατότητα σύνταξης.
Μέσα από το παιχνίδι των ορισμών λέξεων, εννοιών και γνώσεων προσπαθούμε να προωθήσουμε την περιεκτικότητα και τη διαύγεια στο λόγο και να αποφύγουμε ελλείψεις και πλατειασμούς.
Αυτό άλλωστε είναι και ένα πολύ συχνό αίτημα για συζήτηση από τους ειδικούς παιδαγωγούς στις εξ αποστάσεως εποπτείες μας.
Ενημερωθείτε για την εξ αποστάσεως εποπτεία σε ειδικούς παιδαγωγούς.
Ο ορισμός έχει το πλεονέκτημα ότι δίνει έναν συγκεκριμένο εκφραστικό στόχο που πρέπει να πετύχει το παιδί μέσα από τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσει. Ο ορισμός πρέπει να γίνει κατανοητός! Πρέπει ο αναγνώστης να καταλάβει σε ποια λέξη αναφέρεται ο μαθητής.
Το υλικό που χρησιμοποιούμε είναι χωρισμένο σε θεματικά κεφάλαια. Έτσι ο μαθητής με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μέσα στα πλαίσια του κάθε γνωστικού κεφαλαίου προσπαθεί να πετύχει τον καλύτερο ορισμό για τη λέξη που του δίνεται.
Στο άρθρο τα κεφάλαια που προσφέρονται για ελεύθερη εκτύπωση είναι:
- Φυτό
- Θάλασσα