Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει με οργή την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο, αντί να λύσει το πρόβλημα των χιλιάδων κενών, στοχοποιεί τις νεοδιόριστες εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα τις νέες μητέρες. Μια κατάσταση που προκαλεί αγανάκτηση, καθώς οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται ως υπεύθυνοι για ένα πρόβλημα που είναι αποκλειστικά πολιτικό.
Το αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής: Τα σχολεία με 20.000 κενά
Η πραγματικότητα στα δημόσια σχολεία είναι αποκαρδιωτική. Παρά τις τεράστιες ανάγκες, οι μόνιμοι διορισμοί κάλυψαν μόλις το 1/5 των κενών. Ακόμη και μετά την πρόσληψη των αναπληρωτών, παραμένουν σχεδόν 20.000 κενές θέσεις.
Αυτό σημαίνει:
- Χαμένες διδακτικές ώρες: Περίπου 400.000 διδακτικές ώρες χάνονται κάθε εβδομάδα.
- Υποβάθμιση της εκπαίδευσης: Οι μαθητές και οι μαθήτριες στερούνται το δικαίωμα στη μάθηση.
Ο στοχοποιημένος ρόλος των νέων μητέρων
Είναι εξωφρενικό, όπως τονίζει η ΟΛΜΕ, να στοχοποιούνται οι νέες γυναίκες-εκπαιδευτικοί που ζητούν την άδεια ανατροφής ή κύησης που δικαιούνται. Το Υπουργείο Παιδείας τις παρουσιάζει ως «υπαίτιες» για τα κενά, παρότι οι ίδιες, ως αναπληρώτριες, στερούνταν για χρόνια αυτά τα δικαιώματα.
Αυτή η προσπάθεια, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, είναι μια πρόκληση και αποσκοπεί στη συγκάλυψη των τεράστιων πολιτικών ευθυνών για την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση της εκπαίδευσης.
Τι ζητούν οι εκπαιδευτικοί: Άμεση δράση για το Δημόσιο Σχολείο
Η ΟΛΜΕ δεν μένει μόνο στις καταγγελίες. Απαιτεί άμεσα μέτρα για να λειτουργήσουν τα σχολεία με αξιοπρέπεια και ισότητα:
- Άμεση Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των κενών.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν οι πάγιες ανάγκες.
- Ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης για τα σχολεία.
- Ισότιμη 9μηνη άδεια ανατροφής για όλες τις αναπληρώτριες.
- Στήριξη με δωρεάν στέγαση ή επιδότηση ενοικίου για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
Η μάχη για ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο συνεχίζεται, με τους εκπαιδευτικούς να ζητούν το αυτονόητο: να σταματήσει η υποβάθμιση της εκπαίδευσης και να δοθούν λύσεις που σέβονται τόσο τους μαθητές όσο και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
