Ενότητα 1η
«Το σχολείο σας συμπράττει με ένα ξένο σχολείο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος συνεργασίας σχολείων. Οι Ευρωπαίοι μαθητές είναι πιθανό να γνωρίζουν τον Παρθενώνα και το Σωκράτη, αλλά μάλλον αγνοούν την εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας. Γράψτε τους μια επιστολή, με την οποία να τους βοηθάτε να διευρύνουν την εικόνα τους για τη χώρα μας. Η ίδια επιστολή μπορεί να αποσταλεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση αυτή ίσως το κείμενο να χρειαστεί κάποια μικρή προσαρμογή.»
Πρόλογος – Ελλάδα δεν είναι μόνο τα αρχαία μνημεία και οι αρχαίοι Έλληνες. Είναι ένας συνδυασμός πολλών όμορφων και γοητευτικών πραγμάτων.
Κύριο μέρος – Η σύγχρονη Ελλάδα
1η παράγραφος : Τουρισμός
- Συνδυάζει ήλιο, θάλασσα και βουνό.
- Μπορεί κανείς να επισκεφτεί τα νησιά – κοσμοπολίτικα ή όχι -με τις παραλίες, τα όμορφα ηλιοβασιλέματα καθώς και τα γραφικά χωριουδάκια της ελληνικής υπαίθρου.
- Έλληνες : φιλόξενοι και ευγενικοί.
- Σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες, πλήθος καταστημάτων (εστιατόρια, καφετερίες, κλαμπ).
2η παράγραφος : Παραδόσεις και Ορθοδοξία
- Παντού υπάρχουν εκκλησίες, μικρά ξωκλήσια και μοναστήρια.
- Ο σύγχρονος Έλληνας είναι θρήσκος και ευσεβής. Παραμένει πιστός στα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις.
- Μεγάλες θρησκευτικές γιορτές (Χριστούγεννα, Πάσχα, Δεκαπενταύγουστος) → μαζεύεται όλη η οικογένεια, πηγαίνει στην εκκλησία και μετά τη λειτουργία γιορτάζει τη χαρμόσυνη μέρα με άφθονο φαγητό και ποτό, μουσική και χορό.
Πανηγύρια (κατεξοχήν το καλοκαίρι στην ύπαιθρο).
3η παράγραφος : Μεγαλουπόλεις – Πολυπολιτισμικότητα
- Εμπορικά κέντρα, σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, πάρκα με πράσινο.
- Κέντρα πολιτισμού :μουσεία, θέατρα, κινηματογράφοι, εκθεσιακοί χώροι, εκδηλώσεις και θεάματα.
- Σύγχρονα μέσα μαζικής μεταφοράς : μετρό
- Πολυπολιτισμικότητα. Οι σύγχρονοι Έλληνες είναι πιο ανοιχτοί και ανεκτικοί απέναντι στους μετανάστες που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας. Προσπάθεια για ενσωμάτωσή τους.
Επίλογος – Η σύγχρονη Ελλάδα δικαίως είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς και αξίζει να την επισκεφτείτε!
Ενότητα 2η
«Οι Έλληνες μαθητές στις μέρες μας μαθαίνουν τουλάχιστον μία δύο ξένες γλώσσες. Θεωρείται ότι θα τους χρειαστούν στη ζωή τους ; Γράψτε ένα άρθρο στην εφημερίδα του σχολείου σας, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητα η γνώση μίας ή και δύο ξένων γλωσσών στο σύγχρονο κόσμο».
Πρόλογος → Στη σύγχρονη εποχή η γνώση ξένων γλωσσών – τουλάχιστον δύο – είναι απαραίτητη, καθώς είμαστε πολίτες του κόσμου.
Κύριο μέρος → Λόγοι εκμάθησης μίας ή και δύο γλωσσών
1η παράγραφος → Επαγγελματική εξασφάλιση / Σπουδές
- Απαραίτητο προσόν η γνώση ξένων γλωσσών – τουλάχιστον της αγγλικής – στις περισσότερες εταιρείες και επιχειρήσεις, αλλά και στο Δημόσιο.
- Περισσότερες πιθανότητες εύρεσης εργασίας για όσους γνωρίζουν ξένες γλώσσες εξαιτίας της ανεργίας και του έντονου ανταγωνισμού.
- Πολλοί Έλληνες πλέον πηγαίνουν στο εξωτερικό είτε για σπουδές (πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό) είτε για δουλειά.
- Διαρκής ενημέρωση πάνω στην επιστήμη μας.
2η παράγραφος → Τεχνολογία
- Πρόσβαση σε μηχανές αναζήτησης και περιήγηση σε ιστοσελίδες του εξωτερικού μέσω του διαδικτύου.
- Παρακολούθηση προγραμμάτων απευθείας από τη δορυφορική τηλεόραση.
- Κατανόηση των οδηγιών για τη χρήση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, που τις περισσότερες φορές είναι στα αγγλικά.
3η παράγραφος → Ταξίδια στο εξωτερικό/ Κοσμοπολιτισμός
- Εύκολη και γρήγορη επικοινωνία με τους ντόπιους.
- Διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων μας. Γνώση της ιστορίας και του πολιτισμού μιας χώρας καθώς και της νοοτροπίας των ανθρώπων που μιλούν τη συγκεκριμένη γλώσσα. Καλύτερη επαφή με τη λογοτεχνία, τη μουσική και τον κινηματογράφο της.
- Αίσθημα κοσμοπολιτισμού και εξάλειψη των προκαταλήψεων και του ρατσισμού.
Επίλογος → Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η παγκοσμιοποίηση επιβάλλουν την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Όσο γρηγορότερα το συνειδητοποιήσουμε, τόσο το καλύτερο για εμάς!
Ενότητα 3η
«Με αφορμή τα συχνά φαινόμενα ρατσισμού που έρχονται στη δημοσιότητα και τις σχετικές για το θέμα συζητήσεις να γράψετε ένα κείμενο στο οποίο να αναφέρετε τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου».
Πρόλογος → Μολονότι η ισότητα όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως χρώματος, θρησκείας, φυλής, φύλου και πολιτικών πεποιθήσεων είναι κατοχυρωμένη συνταγματικά, τα φαινόμενα ρατσισμού αυξάνονται με ανησυχητικούς ρυθμούς
Κύριο μέρος
1η παράγραφος → Αίτια ρατσισμού
- Πλήθος μεταναστών → Αρνητικά συναισθήματα στους γηγενείς κατοίκους, που τους βλέπουν ως κατώτερους και ως απειλή για τη σωματική ακεραιότητα, την περιουσία και τη δουλειά τους.
- Ξενοφοβία και προκατάληψη ότι οι μετανάστες απειλούν τη σύσταση του έθνους.
- Λανθασμένα πρότυπα και στερεότυπα, που περνούν στα παιδιά από το σχολείο, τα ΜΜΕ και την οικογένεια και που τα οδηγούν σε λάθος συμπεριφορές, π.χ. ανωτερότητα των λευκών έναντι των μαύρων, των ανδρών έναντι των γυναικών, των «κανονικών» ανθρώπων έναντι των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των ντόπιων έναντι των μεταναστών.
- Ύπαρξη ακραίων ομάδων – συνήθως εθνικιστικών πεποιθήσεων. Για να αναδείξουν την αξία τους και να προσελκύσουν οπαδούς, υπερτονίζουν την ανωτερότητά τους σε βάρος των υπόλοιπων εθνικοτήτων.
2η παράγραφος → Τρόποι αντιμετώπισης του ρατσισμού
- Σωστή εκπαίδευση των νέων. Πυρήνας της τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και ιδεώδη, ώστε οι μαθητές να απαλλαγούν από τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα, που οδηγούν σε ρατσιστικές συμπεριφορές.
- Υποχρέωση της πολιτείας, των ΜΜΕ και των πνευματικών ανθρώπων να καταγγέλλουν τα φαινόμενα ρατσισμού και να ενημερώνουν τους πολίτες για το ρατσισμό – τις αιτίες, τις αρνητικές συνέπειες και τις μορφές του – ώστε να υιοθετήσουν αντι-ρατσιστικές συμπεριφορές.
- Αυστηρές κυρώσεις σε όσους παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα → Λειτουργούν αποτρεπτικά σε όσους σκοπεύουν να υιοθετήσουν ρατσιστικές συμπεριφορές.
- Εφαρμογή γνήσιας δημοκρατίας → Εξάλειψη της φτώχειας και των ανισοτήτων.
- Τα λάθη του παρελθόντος, όπως το ολοκαύτωμα των Εβραίων από τον Χίτλερ, να διδάξουν την ανθρωπότητα για τις καταστροφικές συνέπειες του ρατσισμού
Επίλογος → Ο ρατσισμός είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα των σύγχρονων κοινωνιών. Αφορά όλους μας και μόνο ενωμένοι μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε και να τον εξαλείψουμε.
Ενότητα 4η
«Είστε πολίτες μιας Ευρώπης που σταδιακά ενοποιείται. Τι περισσότερο ελπίζετε και τι κυρίως φοβάστε από την προοπτική αυτή; Γράψτε ένα κείμενο, το οποίο στη συνέχεια θα διαβάσετε στην τάξη σας προκειμένου να αποτελέσει αφορμή για προβληματισμό και συζήτηση».
Πρόλογος – Τα τελευταία χρόνια η ύπαρξη της Ε.Ε. τίθεται υπό αμφισβήτηση. Οι κάτοικοι των κρατών – μελών της είδαν τα όνειρά τους να διαψεύδονται και τους φόβους τους να πραγματοποιούνται.
Κύριο μέρος
1η παράγραφος → Οι ελπίδες μου
- Προστασία, προβολή και προώθηση του πολιτισμού και των παραδόσεων κάθε χώρας. Σεβασμός των ιδιαιτεροτήτων κάθε λαού.
- Προάσπιση της δημοκρατίας, προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του περιβάλλοντος.Η Ευρώπη, άλλωστε, είναι η ήπειρος της Δημοκρατίας, του Διαφωτισμού και της Γαλλικής Επανάστασης.
- Από κοινού μέτρα για την εξάλειψη της τρομοκρατίας, της εγκληματικότητας, της ανέχειας και του ρατσισμού.
- Ευρωπαϊκή παιδεία (πιο σφαιρική). Δημιουργία πολιτών με ευρωπαϊκή συνείδηση.
- Οικονομική ανάπτυξη. Ενίσχυση του εμπορίου. Προώθηση των ελληνικών προϊόντων σε όλη την Ευρώπη.
- Καταπολέμηση της ανεργίας. Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ιδιαίτερα στις χώρες που αντιμετωπίζουν κρίση.
2η παράγραφος → Οι φόβοι μου
- Η Ενωμένη Ευρώπη να καταλήξει μία τυπική ένωση χωρίς ουσιαστικούς λόγους ύπαρξης, που δε θα προσφέρει τίποτα στους πολίτες της.
- Να μετατραπεί σε ένα οικονομικό οργανισμό, που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ισχυρών και θα αγνοεί τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων. Οι λίγοι θα καθορίζουν την τύχη των λαών ελέγχοντας την οικονομία τους.
- Απώλεια της εθνικής ταυτότητας. Παγκοσμιοποίηση και ομοιομορφία σε όλους τους τομείς . Μη προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και της παράδοσης κάθε χώρας.
- Αδυναμία να αντεπεξέλθει στο ρόλο και στο όραμά της. Ανισότητες, ανεργία, οικονομική κρίση, πολιτική αποσταθεροποίηση, μετανάστευση.
- Ευρώπη 2 ταχυτήτων – ισχυρή και πλούσια βορειοδυτική Ευρώπη, που θα έχει την εξουσία και θα αναπτύσσεται, και ανίσχυρη, φτωχή και αποδυναμωμένη νοτιοανατολική Ευρώπη, που θα υποτάσσεται σ’ αυτή.
Επίλογος → Η Ενωμένη Ευρώπη αποτελεί αναγκαιότητα. Είναι επείγουσα η αναθεώρηση των στόχων και των δομών της, ώστε να γίνει λειτουργική και αποτελεσματική ως θεσμός και όλοι οι κάτοικοί της να τη θεωρούν δεύτερη πατρίδα τους!
Ενότητα 5η
ΘΕΜΑ: «Γιατί πιστεύεις ότι οι άνθρωποι αγαπούν την ειρήνη και απεχθάνονται τον πόλεμο ; Να καταθέσεις τις απόψεις σου σε ένα κείμενο 200 – 300 λέξεων».
Πρόλογος → Αγάπη ανθρώπων για την ειρήνη και απέχθειά τους για τον πόλεμο. Αναγκαιότητα ύπαρξης ειρήνης και εξάλειψης των πολέμων σε κάθε γωνιά της γης.
1η παράγραφος → Τα αγαθά της ειρήνης
- Αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς , καθώς δεν κυριαρχεί ο φόβος του θανάτου.
- Στις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων κυριαρχούν ο σεβασμός, η κατανόηση και η αλληλεγγύη.
- Ο άνθρωπος είναι μια υγιής και ολόπλευρη προσωπικότητα χωρίς τραυματικές εμπειρίες.
- Πρόοδος και ευημερία της κοινωνίας.
- Ο πολιτισμός αναπτύσσεται σε όλους τους τομείς – επιστήμες, τέχνες, γράμματα – εφόσον ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να εμπνευστεί και να δημιουργήσει.
- Πολιτιστικές ανταλλαγές ανάμεσα στα κράτη.
- Ανάπτυξη της οικονομίας, αφού μειώνονται οι δαπάνες για πολεμικό εξοπλισμό.
- Ενίσχυση της δημοκρατίας και του διαλόγου.
- Διάδοση της ανθρωπιστικής παιδείας και ηθικών αξιών, όπως η δικαιοσύνη, η αγάπη για το συνάνθρωπο.
- Επικοινωνία και συνεργασία ανάμεσα στα κράτη για την αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων π.χ. περιβαλλοντική καταστροφή , αφού δεν υπάρχουν συγκρούσεις και ανταγωνισμοί.
2η παράγραφος → Οι συνέπειες του πολέμου
- Χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν στο πεδίο της μάχης, στα στρατόπεδα συγκέντρωσης ή από τις αρρώστιες και την πείνα.
- Ο άμαχος πληθυσμός – γυναίκες, γέροι και παιδιά – αναγκάζεται να εγκαταλείψει την εστία του και να γίνουν πρόσφυγες.
- Παιδιά μένουν ορφανά από τον ένα ή και από τους δύο γονείς και καταλήγουν να μεγαλώνουν σε ορφανοτροφεία.
- Τα θύματα του πολέμου τραυματίζονται ψυχικά και κουβαλούν σε όλη τους τη ζωή τις οδυνηρές εμπειρίες.
- Τα παιδιά εξοικειώνονται με τη βία και τα όπλα. Χάνουν την αθωότητά τους και από θύματα μετατρέπονται σε στυγνούς τιμωρούς.
- Κυριαρχεί το μίσος, η οργή και η επιθυμία για εκδίκηση.
- Ανασφάλεια, αβεβαιότητα και απαισιοδοξία. Ο άνθρωπος ενδιαφέρεται μόνο για την επιβίωσή του και μετατρέπεται σ’ ένα «θηρίο» χωρίς αισθήματα.
- Στις διαπροσωπικές σχέσεις επικρατούν η καχυποψία και η απομόνωση, oρατσισμός και οι προκαταλήψεις, ο φόβος για το ξένο ή το διαφορετικό .
- Όχι ανάπτυξη αλλά οπισθοδρόμηση. Οι τέχνες και οι επιστήμες στασιμοποιούνται. Τα σχολεία κλείνουν.
- Μνημεία πολιτισμού καταστρέφονται μέσα στη βαρβαρότητα του πολέμου.
Επίλογος → Χρέος όλων μας να διατηρήσουμε και να περιφρουρήσουμε την ειρήνη. Υποχρέωση να μεταδώσουμε την αγάπη μας γι’αυτήν στα παιδιά μας και στις επόμενες γενιές, καθώς δεν είναι αυτονόητο αγαθό.
Ενότητα 6η
ΘΕΜΑ : « Σ’ ένα κόσμο που συγκλονίζεται από φριχτές πράξεις βία και φυσικές καταστροφές, οι εθελοντές, άτομα και οργανώσεις, αναλαμβάνουν να απαλύνουν τον ανθρώπινο πόνο, να περιθάλψουν, να στείλουν ένα μήνυμα ανθρωπιάς και συμπάθειας.
α) Τι ωθεί τους ανθρώπους σε πράξεις εθελοντικής προσφοράς σήμερα ;
β) Κάτω από ποιες προϋποθέσεις μπορεί ο εθελοντισμός να λύσει το πρόβλημα της ανθρώπινης δυστυχίας ;»
Πρόλογος → Ζούμε σ’ ένα κόσμο που καθημερινά συγκλονίζεται από φαινόμενα βίας και φυσικές καταστροφές. Μοναδική ελπίδα σωτηρίας είναι οι εθελοντές και οι διάφορες εθελοντικές οργανώσεις που με τη δράση τους προσπαθούν ν’ απαλύνουν τον ανθρώπινο πόνο και να δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο.
Κύριο μέρος
1η παράγραφος → Λόγοι ενασχόλησης με τον εθελοντισμό:
- Αγάπη για το συνάνθρωπο, αλληλεγγύη και συμπόνοια. Οι εθελοντές αγαπούν το συνάνθρωπό τους και θέλουν να τον βοηθούν, όταν βρίσκεται σε ανάγκη.
- Αλτρουισμός, ρομαντισμός, υψηλά ιδανικά.Οι περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται με τον εθελοντισμό παρακινούμενοι από υψηλά ιδανικά και μια ρομαντική διάθεση ότι μπορούν ν’ αλλάξουν τον κόσμο και να καταπολεμήσουν τη φτώχεια, τον πόνο και τη δυστυχία. Επιπλέον, είναι αλτρουιστές, αφού βάζουν το συνάνθρωπό τους πάνω από τον εαυτό τους.
- Αίσθηση του καθήκοντος. Οι εθελοντές είναι υπεύθυνοι και κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι με υψηλή αίσθηση του χρέους. Γνωρίζουν ότι η προσφορά και η αλληλεγγύη αποτελούν τη βάση για την ομαλή συμβίωση και πρόοδο των ανθρώπων.
- Ο εθελοντισμός δίνει νόημα στη ζωή του ανθρώπου. Μέσα από την προσφορά και την επαφή με το συνάνθρωπο αισθάνονται ολοκληρωμένοι και ευτυχισμένοι.
2η παράγραφος → Κάτω από ποιες προϋποθέσεις μπορεί ο εθελοντισμός να λύσει το πρόβλημα της ανθρώπινης δυστυχίας ;
Ο εθελοντισμός μπορεί να λύσει το πρόβλημα της ανθρώπινης δυστυχίας κάτω από τις εξής προϋποθέσεις.
- Να είναι οργανωμένος. Ένα άτομο ή μια μικρή ομάδα ατόμων δε μπορούν να σώσουν τον κόσμο. Οι εθελοντικές ομάδες πρέπει να έχουν τη στήριξη της πολιτείας και των χωρών όπου λαμβάνουν δράση, να έχουν χρηματοδότηση και να αποτελούνται από καταρτισμένους εθελοντές που να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των ανθρώπων που τους χρειάζονται.
- Να είναι ανεξάρτητος από πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα. Μόνο έτσι μπορεί να προσφέρει ουσιαστικό έργο.
- Οι εθελοντές πρέπει να έχουν όρεξη και μεράκι γι’ αυτό που κάνουν. Να μη νοιάζονται για την προσωπική τους προβολή και ματαιοδοξία.
- Να υπάρχει συνεργασία των εθελοντικών ομάδων σε παγκόσμιο επίπεδο. Με αυτό τον τρόπο, η βοήθεια θα είναι πιο άμεση και αποτελεσματική.
Επίλογος → Ο εθελοντισμός είναι στάση ζωής και η ύψιστη μορφή προσφοράς. Γι’ αυτό πρέπει όλοι μας να στηρίξουμε και να προωθήσουμε την ιδέα του εθελοντισμού.
Ενότητα 7η
ΘΕΜΑ: «Περιηγηθείτε μόνοι σας ή σε μικρές συντροφιές στη γειτονιά του σχολείου σας. Παρατηρείστε προσεκτικά δρόμους, κτίρια, τα μαγαζιά, τους κοινόχρηστους χώρους(πλατείες, πάρκα) και αξιολογήστε την αισθητική τους. Προσπαθήστε να σκεφτείτε συγκεκριμένες παρεμβάσεις που θα βελτίωναν αισθητικά το χώρο. Στη συνέχεια συντάξτε μια επιστολή προς το δήμο ή άλλον αρμόδιο φορέα που να περιλαμβάνει τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις σας για παρεμβάσεις και αλλαγές στο χώρο.»
Πρόλογος – Με πρωτοβουλία της τάξης μας περιηγηθήκαμε στη γειτονιά του σχολείου, για να καταγράψουμε τις εντυπώσεις μας. Σε αυτή μας την επιστολή σας παραθέτουμε τις προτάσεις μας για αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο.
Κύριο μέρος
1η και 2η παράγραφος – Παρατηρήσεις και προτάσεις για βελτίωση
- Οι περισσότεροι δρόμοι είχαν λακκούβες, κάποια πεζοδρόμια ήταν πολύ μικρά και σε κάποια σημεία ήταν κατεστραμμένα. Οι ζημιές πρέπει ν’ αποκατασταθούν άμεσα, ώστε ν’ αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα. Όπου είναι δυνατόν πρέπει να γίνει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, για να διευκολύνονται οι πεζοί.
- Σκουπίδια πεταμένα στους δρόμους και στα πεζοδρόμια. Aναγκαία η τοποθέτηση περισσότερων κάδων απορριμμάτων όχι μόνο για λόγους αισθητικής αλλά και για την προστασία της δημόσιας υγείας.
- Αρκετά αυτοκίνητα ήταν διπλοπαρκαρισμένα ενώ άλλα σταθμευμένα πάνω στα πεζοδρόμια. Δημιουργία υπαίθριων πάρκινγκ, ώστε ν’ αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
- Έλλειψη πρασίνου όχι μόνο στα πεζοδρόμια αλλά και στην πλατεία και στην παιδική χαρά της γειτονιάς. Στους χώρους αυτούς καλό θα ήταν να φυτευτούν λουλούδια και δέντρα, ώστε η ζωή των περιοίκων να γίνει πιο ανθρώπινη.
- Πολύ ψηλά κτίρια, ομοιόμορφες και άχαρες πολυκατοικίες δημιουργούν αποπνικτική ατμόσφαιρα. Η πρότασή μας : να κατεδαφιστούν τα παλιά κτίρια, να βαφούν και να επισκευαστούν όσα δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Οι ένοικοι θα μπορούσαν να βάλουν λουλούδια στα μπαλκόνια τους και να φτιάξουν κήπους στις ταράτσες τους.
- Τα λιγοστά μαγαζιά που υπάρχουν στη γειτονιά χαρακτηρίζονται από έλλειψη πρωτοτυπίας, καθώς είναι μικρά και το ένα δίπλα στο άλλο. Φωτεινές πινακίδες και επιγραφές, έντονα χρώματα θα άλλαζαν την όψη τους.
Επίλογος – Ελπίζουμε οι προτάσεις μας να εισακουστούν και η γειτονιά του σχολείου μας να γίνει ομορφότερη. Άλλωστε, η καλαισθησία είναι δείγμα πολιτισμού!
