Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 10η ενότητα Ε' Δημοτικού (Μυστήρια - επιστημονική φαντασία).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
15
Κριτήριο Αξιολόγησης
Τάξη: Ε΄
Ενότητα: 10η  Μυστήρια  Επιστημονική φαντασία
Ονοματεπώνυμο:
Ημερομηνία:


Α. Ακούω και γράφω

.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................        




Β. ΕΡΓΑΣΙΕΣ

1.        Να αντιστοιχίσεις τις υποθέσεις – αποδόσεις.


Αν θέλεις να πάμε βόλτα,
Αν δε δουλέψεις,
Αν θέλεις να το συζητήσουμε,
Εάν συμφωνείτε μαζί μου,
Εάν χρειαστείτε χρήματα,
δε θα βγάλεις χρήματα.
έλα στο σπίτι μου.
να σηκώσετε το χέρι σας.
μπορώ να σας δανείσω εγώ.
να ετοιμαστείς γρήγορα.





2.        Να υπογραμμίσεις στο παρακάτω κείμενο τις γενικές και τις αιτιατικές που φανερώνουν χρόνο.

            Το πρωί η Μαρίνα ξυπνάει στις 7:30 π.μ., ετοιμάζεται και φεύγει για το σχολείο. Θέλει μόνο λίγα λεπτά μέχρι να φτάσει εκεί. Στο σχολείο κάνουν μάθημα αρκετές ώρες και κάθε μάθημα διαρκεί σαράντα πέντε λεπτά. Το μεσημέρι, όταν τελειώσει το σχολείο, γυρίζει στο σπίτι. Το απόγευμα διαβάζει τα μαθήματά της, ενώ το βράδυ κοιμάται νωρίς. Την προηγούμενη χρονιά δεν πήρε καλούς βαθμούς, αλλά του χρόνου θα προσπαθήσει περισσότερο.



3.        Ένωσε τις παρακάτω προτάσεις, για να σχηματίσεις υποθετικούς λόγους.

α) Θα πας εσύ. Θα έρθω κι εγώ.
.....................................................................................................................................................
β) Θα γελάσεις. Θα σου πω τι έγινε.
.....................................................................................................................................................
γ) Θέλεις να παίξουμε μπάλα. Να έρθεις στο γήπεδο.
.....................................................................................................................................................
δ) Πήρες καλούς βαθμούς. Θα σου πάρω ό,τι δώρο θες.
.....................................................................................................................................................



4.        Να μεταφέρεις το παρακάτω κείμενο σε μελλοντικούς χρόνους.

                Το διαστημόπλοιο με τουρίστες ξεκινά το μακρινό του ταξίδι για να φτάσει στα όρια της γήινης ατμόσφαιρας. Οι επιβάτες του έχουν πληρώσει μία μικρή περιουσία για να πάρουν μέρος στο ταξίδι. Στη μισή ώρα που διαρκεί, προλαβαίνουν να πάρουν μια γεύση από έλλειψη βαρύτητας, μερικοί αρρωσταίνουν, βλέπουν το απόλυτο σκοτάδι σε απόσταση εκατομμυρίων χιλιομέτρων, θαυμάζουν τη θέα της γης από ψηλά και επιστρέφουν στα ... πάτρια εδάφη.
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................




5.        Να βάλεις τόνο ή διαλυτικά όπου χρειάζεται.

Χαιδεμα, διυλιστηριο, ευνοικος, ζωικο, βουιζω, ευρωπαικος, βοιδι, βολει, προιον, ηρωικος, πλαι, αυπνος, μυικος, καικι, υιοθεσια




Γ. ΚΕΙΜΕΝΟ
Ταξίδι στην Αφροδίτη

Στις 9 Νοέμβριου2005 η ευρωπαϊκή διαστημική συσκευή «Venus Express» ξεκίνησε για την Αφροδίτη, το γειτονικό μας πλανήτη. Στην Αφροδίτη η διαστημική αυτή συσκευή θα φτάσει τον ερχόμενο Απρίλιο, ύστερα από ταξίδι 162 ημερών, και θα τεθεί σε ελλειπτική τροχιά. Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι με την αποστολή αυτή θα αποκαλύψουν πολλά από τα μυστήρια που κρύβει η συνεχώς καλυμμένη με σύννεφα Αφροδίτη. Παλιά θεωρούσαμε την Αφροδίτη έναν όμορφο και φιλόξενο κόσμο λόγω του μεγέθους της που είναι το ίδιο με της Γης. Οι διαστημικές συσκευές που την επισκέφθηκαν στο μεταξύ ανακάλυψαν ότι η θερμοκρασία στην επιφάνειά της είναι 480   και η ατμοσφαιρική πίεση 90 φορές μεγαλύτερη από της Γης. Η αποπνικτική της ατμόσφαιρα αποτελείται από διοξείδιο του άνθρακα, άζωτο και θειικό οξύ. Η χαρτογράφηση του «Μαγγελάνου» από το 1990 έως το 1994 με ραντάρ υψηλής ανάλυσης μας αποκάλυψε τρία υψίπεδα σε μέγεθος ηπείρων, ενεργά ηφαίστεια ψηλότερα από την οροσειρά των Ιμαλαΐων, χαράδρες βάθους τριών χιλιομέτρων και μεγάλου πλάτους κρατήρες που προήλθαν από τη σύγκρουση μετεωριτών. Αν κάποτε οι άνθρωποι επισκεφθούν την Αφροδίτη, θα αντικρίσουν μια καυτή έρημο με ασθενείς ανέμους, που, κι αν  ακόμα περάσουν εκατομμύρια χρόνια, οι άνεμοι δε θα κατορθώσουν να διαβρώσουν τα βράχια. Ο πλανήτης που του δόθηκε το όνομα της θεάς της ομορφιάς θα μοιάζει περισσότερο με τη βιβλική περιγραφή της κόλασης παρά του παραδείσου.



α)  Να χωρίσετε το κείμενο σε παραγράφους και να βρείτε έναν τίτλο για κάθε παράγραφο. 
 
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................




β)  Πώς θα περιγράφατε σε κάποιον την Αφροδίτη; 

.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
  

         

         
 

Δημοσίευση σχολίου

15Σχόλια
  1. πολυ καλη ειναι αυτη η σελιδα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολυ καλη αφτη η σελιδα για εμας τους μαθητές!!!!Μαθαίνουμε για το τι τεστ θα εχουμε και προετοιμαζομαστε πιο καλα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου αρέσει πολύ αυτή η σελίδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάνω εξάσκηση και μου αρέσει!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαίρομαι που βρίσκετε χρήσιμο το υλικό! Καλή εξάσκηση! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολυ χρησιμη σελιδα. Θα ηθελα ομως να ρωτησω αν μπορω καπου να δω τις απαντησεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θελω να εχει απαντησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 👍όντως μας βοηθάει ,μπραβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πού μπορούμε να τσεκαρουμε τις απαντήσεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου