ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

8/6/15

Άσκηση για το Δημοτικό: Μαθαίνω να δημιουργώ ολοκληρωμένες προτάσεις

iStock_000040220958_MediumΕίναι μια άσκηση που στοχεύει στην ανάπτυξη του προφορικού και γραπτού λόγου, στην καλλιέργεια της ολοκληρωμένης δομής των προτάσεων και στον εμπλουτισμό λεξιλογίου, σύμφωνα με την ειδική παιδαγωγό Σοφία Τσιντσικλόγλου. Απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού, είναι πολύ απλή και αποτελεσματική!
Σε ένα χαρτί γράφουμε μια απλή πρόταση. Ζητάμε από το παιδί να μεγαλώσει την πρόταση, απαντώντας σε απλές ερωτήσεις όπως πού, πότε, γιατί κλπ.
Παράδειγμα 1: Ο σκύλος τρέχει.
Πού; Ο σκύλος τρέχει στην αυλή.
Γιατί; Ο σκύλος τρέχει στην αυλή γιατί είδε μια γάτα.
Παράδειγμα 2: Το καράβι έφυγε.
Πότε; Το καράβι έφυγε πριν μια ώρα.
Για πού; Το καράβι έφυγε πριν μια ώρα με προορισμό τη Σαντορίνη.
Παράδειγμα 3: Ήρθε
Ποιος; Ο παππούς ήρθε.
Πού; O παππούς ήρθε στο σπίτι μας.
Πώς; Ο παππούς ήρθε στο σπίτι μας με το τρένο.
Γιατί; Ο παππούς ήρθε στο σπίτι μας με το τρένο, για να είναι στο πάρτι των γενεθλίων μου.
Πότε; Το πρωί ήρθε ο παππούς στο σπίτι με το τρένο, για να είναι στο πάρτι των γενεθλίων μου.
Μπορείτε να δίνετε στο παιδί μια μικρή πρόταση ή απλά ένα ρήμα, ώστε να φτιάξει ουσιαστικά μια πρόταση από την αρχή. Με τις ερωτήσεις μεγαλώνει η πρόταση κάθε φορά. Για να μην γράφει συνέχεια το παιδί, του ζητάμε να γράψει μόνο στο τέλος την ολοκληρωμένη μεγάλη πρόταση που δημιούργησε.
Περισσότερες εκπαιδευτικές συμβουλές εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger