Στην ερώτηση αν μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν το παιδί τους να γράφει σωστά, ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής, απαντάει: «Φυσικά, αρκεί να λάβουν υπόψη ότι η σωστή εκπαίδευση στη γραφή είναι πολύ σημαντική».
Το γράψιμο είναι μια σύνθετη λειτουργία που βασίζεται στο σωστό συντονισμό χεριού-ματιού.
Το γράψιμο είναι μια σύνθετη λειτουργία που βασίζεται στο σωστό συντονισμό χεριού-ματιού.
Γι’ αυτό υπάρχουν μερικοί κανόνες και μυστικά που αν τα ακολουθήσουν οι γονείς, θα βοηθήσουν πραγματικά το παιδί τους να γράφει σωστά.
Οι κανόνες αυτοί είναι οι εξής:
• Μαθαίνουμε τα παιδιά να αρχίζουν το γράψιμο από αριστερά προς τα δεξιά
• Επιμένουμε να τηρούν τη σωστή φορά των γραμμάτων
• Πρώτα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν ένα γράμμα, να το λένε και μετά να το γράφουν
• Τα μεγάλα γράμματα τα μαθαίνουν πρώτα και τα μικρά μετά
• Το παιδί θα πρέπει να έχει κάνει ασκήσεις προγραφής πριν αρχίσει να γράφει
• Στα πρώτα βήματα γραφής χρησιμοποιούμε κυρίως μολύβια- ξυλομπογιές
• Αρχίζουμε κάνοντας μεγάλα σε μέγεθος γράμματα και σιγά σιγά τα μικραίνουμε
• Οι αριστερόχειρες δεν πρέπει να καταπιέζονται να γράφουν με το δεξί χέρι.
• Διαλέγουμε ένα ήσυχο μέρος με καλό φωτισμό
• Δεν βάζουμε πολύ δύναμη στο μολύβι, έχουμε καλή στάση σώματος, δεν σκύβουμε πάνω από το γραπτό.
Από ποια κεφαλαία γράμματα πρέπει να ξεκινάμε και γιατί;
Τα κεφαλαία γράμματα χωρίζονται σε ομάδες, ανάλογα με τον τρόπο γραφής και το βαθμό δυσκολίας που έχουν.
Οι κανόνες αυτοί είναι οι εξής:
• Μαθαίνουμε τα παιδιά να αρχίζουν το γράψιμο από αριστερά προς τα δεξιά
• Επιμένουμε να τηρούν τη σωστή φορά των γραμμάτων
• Πρώτα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν ένα γράμμα, να το λένε και μετά να το γράφουν
• Τα μεγάλα γράμματα τα μαθαίνουν πρώτα και τα μικρά μετά
• Το παιδί θα πρέπει να έχει κάνει ασκήσεις προγραφής πριν αρχίσει να γράφει
• Στα πρώτα βήματα γραφής χρησιμοποιούμε κυρίως μολύβια- ξυλομπογιές
• Αρχίζουμε κάνοντας μεγάλα σε μέγεθος γράμματα και σιγά σιγά τα μικραίνουμε
• Οι αριστερόχειρες δεν πρέπει να καταπιέζονται να γράφουν με το δεξί χέρι.
• Διαλέγουμε ένα ήσυχο μέρος με καλό φωτισμό
• Δεν βάζουμε πολύ δύναμη στο μολύβι, έχουμε καλή στάση σώματος, δεν σκύβουμε πάνω από το γραπτό.
Από ποια κεφαλαία γράμματα πρέπει να ξεκινάμε και γιατί;
Τα κεφαλαία γράμματα χωρίζονται σε ομάδες, ανάλογα με τον τρόπο γραφής και το βαθμό δυσκολίας που έχουν.
• ΓΤΠΗΙΞΕ
'Ένα λάθος που συνηθίζουν να κάνουν τα παιδιά σ’ αυτή την ομάδα γραμμάτων είναι ότι δεν σχηματίζουν ορθή γωνία, αλλά κάνουν καμπύλη.
'Ένα λάθος που συνηθίζουν να κάνουν τα παιδιά σ’ αυτή την ομάδα γραμμάτων είναι ότι δεν σχηματίζουν ορθή γωνία, αλλά κάνουν καμπύλη.
• ΔΛΧΝΖΜΚΣ
Η δεύτερη ομάδα έχει λοξές γραμμές δεξιά και αριστερά. Εδώ έχουμε το σχηματισμό γραμμάτων με οξείες γωνίες.
Η δεύτερη ομάδα έχει λοξές γραμμές δεξιά και αριστερά. Εδώ έχουμε το σχηματισμό γραμμάτων με οξείες γωνίες.
• Φ Θ Ρ Β Ο Ψ Ω
Σ’ αυτή την ομάδα εντάσσονται τα γράμματα που έχουν ευθείες και καμπύλες.
Πότε θεωρούνται ικανά τα παιδιά να αρχίσουν να γράφουν τα μικρά γράμματα;
Τα μικρά γράμματα πρέπει απαραιτήτως ν’ αρχίσουν τα παιδιά να τα μαθαίνουν, αφού έχουν κατανοήσει απόλυτα τα κεφαλαία. Και αυτό γιατί τα μικρά γράμματα χρειάζονται μεγαλύτερη επιδεξιότητα. Βοηθάμε το παιδί σχηματίζοντας το γράμμα με μικρές τελείες, για να μπορέσει να καταλάβει τη φορά και την πορεία της κίνησης. Στη συνέχεια βάζουμε μια μικρή τελεία στο σημείο απ’ όπου πρέπει να ξεκινήσει το γράμμα. Βεβαίως, όπως και τα μεγάλα, έτσι και τα μικρά γράμματα τα χωρίζουμε σε ομάδες, ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας που έχει η γραφή του καθενός.
Σ’ αυτή την ομάδα εντάσσονται τα γράμματα που έχουν ευθείες και καμπύλες.
Πότε θεωρούνται ικανά τα παιδιά να αρχίσουν να γράφουν τα μικρά γράμματα;
Τα μικρά γράμματα πρέπει απαραιτήτως ν’ αρχίσουν τα παιδιά να τα μαθαίνουν, αφού έχουν κατανοήσει απόλυτα τα κεφαλαία. Και αυτό γιατί τα μικρά γράμματα χρειάζονται μεγαλύτερη επιδεξιότητα. Βοηθάμε το παιδί σχηματίζοντας το γράμμα με μικρές τελείες, για να μπορέσει να καταλάβει τη φορά και την πορεία της κίνησης. Στη συνέχεια βάζουμε μια μικρή τελεία στο σημείο απ’ όπου πρέπει να ξεκινήσει το γράμμα. Βεβαίως, όπως και τα μεγάλα, έτσι και τα μικρά γράμματα τα χωρίζουμε σε ομάδες, ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας που έχει η γραφή του καθενός.
1) ο ι υ α, 2) ν π τ χ λ κ,3) γσρδφεξζψ, 4) μηωβθ
Περισσότερες εκπαιδευτικές συμβουλές εδώ.