Αλλαγή καιρού και κατ’επέκτασιν αλλαγή συνηθειών. Πιο συγκεκριμένα, το παιδί μας, είχε συνηθίσει να παίρνει μαζί του στο σχολείο το τοστ ή κάποια τυρόπιτα. Όμως, με την άνοδο της θερμοκρασίας, όσο και να θέλουμε να του διδάξουμε τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και το ποιες τροφές δρουν αρνητικά ως προς την υγεία μας, δεν θα είναι εφικτό, διότι θα ζηλεύει βλέποντας τα υπόλοιπα παιδιά να επιλέγουν παγωμένα ροφήματα-αναψυκτικά και παγωτά.
Κάτωθι, θα βασιστούμε 2 άξονες. Πρώτον στο γεγονός να θελήσουν οι γονείς να εκπαιδεύσουν το παιδί στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής και δεύτερον στο πώς θα αντικαταστήσουν με διάφορα τεχνάσματα τις λαθεμένες διατροφικές επιλογές των παιδιών.
Οι γονείς, θα πρέπει να εξηγήσουν στο παιδί τους, ποιες τροφές θα ήταν καλύτερο να επιλέγουν αλλά και γιατί να τις επιλέγουν. Για παράδειγμα, να του εξηγήσουν, ότι στη θέση ενός αναψυκτικού να επιλέξουν έναν χυμό, προβάλλοντας τα αρνητικά του αναψυκτικού και τα θετικά του χυμού.
Λόγω του ότι, θα ζηλέψει το παγωτό και θα το επιθυμεί διακαώς, τότε οι γονείς θα πρέπει να κάνουν μία συμφωνία με το παιδί, η οποία θα στηρίζεται στο γεγονός ότι να επιλέξει παγωτό αλλά όσο γίνεται να είναι πιο κοντά στα υγιεινά πλαίσια. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο γονέας θα πρέπει να εξηγήσει στο παιδί ότι ναι μεν είναι ωραίο το να καταναλωθεί ένα παγωτό αλλά πρώτα θα πρέπει να του εξηγήσει τι να προσέχει στην επιλογή του παγωτού.
Μιας και έχει μεγαλώσει η ημέρα, τα παιδιά μπορούν να παίζουν περισσότερες ώρες με αποτέλεσμα να επισκέπτονται όλο και πιο συχνά τα περίπτερα, τα οποία διαθέτουν διάφορα γλυκίσματα και ζελεδάκια. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να εξηγήσουν οι γονείς το τι θα αποκομίσουν τα παιδιά από μία τέτοια επιλογή και ποια τρόφιμα ή σνακ θα μπορούσαν να επιλέξουν εναλλακτικά.
Εάν το παιδί, επιθυμεί την κατανάλωση αναψυκτικού τότε ο γονέας θα μπορέσει να του αναφέρει ότι θα του το προετοιμάσει ο ίδιος και να μην το επιλέξει τη λύση του περιπτέρου. Τότε, μπορεί να του παρασκευάσει έναν χυμό με προσθήκη ανθρακούχου νερού, το οποίο λόγω του ότι θα αφρίζει, θα »ξεγελάσει» το παιδί.
Εάν το παιδί, επιθυμεί να καταναλώσει παγωτό, αλλά ο γονέας δεν επιθυμεί. Τότε, θα μπορέσει να του παρασκευάσει ο ίδιος, ένα σνακ το οποίο θα μοιάζει με παγωτό. Θα επιλέξει, ένα γιαούρτι χαμηλών σε λιπαρών, θα προσθέσει βανίλια ώστε να μην εμφανίζεται η μυρωδιά του γάλακτος, θα προσθέσει 2κουτ.σούπας άγλυκο κακάο και αν λατρεύει τους ξηρούς καρπούς τότε θα μπορέσει να προσθέσει έως 6τμχ. Αφού τα αναμείξει, θα αφήσει το πιάτο στην κατάψυξη ώστε να »δέσει» και θα του το σερβίρει ως παγωτό.
Εάν το παιδί, εκφράσει την επιθυμία του για τα διάφορα γλυκίσματα – ζελεδάκια, αλλά ο γονέας εκφράσει την δυσαρέσκεια του, τότε θα μπορέσει να του προσφέρει ένα ψευδές τρόφιμο το οποίο θα μοιάζει με τα συγκεκριμένα γλυκίσματα. Παραδείγματος χάριν, θα του προσφέρει καραμελωμένα αμύγδαλα. Η διαδικασία είναι απλή. Θα ψήσει τα αμύγδαλα ελαφρώς και έπειτα θα προσπαθήσει να τα καραμελώσει και θα του τα προσφέρει ζεστά.
Κριαράς Νικόλαος
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
Περισσότερα θέματα για τη διατροφή εδώ.