Στο «πάγωμα» του διαγωνισμού για την αγορά των 25 νέων συρμών του τραμ, προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ, προχώρησε το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό, εν αναμονή κρίσιμων αποφάσεων της Δικαιοσύνης για την τύχη της συγκεκριμένης προμήθειας.
Η εταιρεία έφτασε σε αυτή την απόφαση για δύο λόγους, όπως τονίζουν στελέχη της Αττικό Μετρό.
H κατάργηση του έργου της Πανεπιστημίου απελευθερώνει τις επιλογές της εταιρείας για την προμήθεια του τραμ, καθώς το έργο είχε σχεδιαστεί χωρίς εναέριο δίκτυο ηλεκτροδότησης, πρόβλεψη που έκανε υποχρεωτική την αγορά τρένων με μπαταρίες.
Συνεχίζονται οι νομικές εμπλοκές και προσφυγές των διαγωνιζομένων εταιρειών και η Αττικό Μετρό θα αναμένει τις αποφάσεις της δικαιοσύνης.
Συγκεκριμένα, όπως πληροφορείται «Το Βήμα», οι διαγωνιζόμενες εταιρείες Scoda, Solaris και CAF προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη, καθώς η πρώτη ήθελε τον αποκλεισμό της τρίτης, ενώ η δεύτερη ζητούσε να γίνει δεκτή στον διαγωνισμό μιας και είχε «κοπεί» για τυπικούς λόγους.
Τα δικαστήρια δικαίωσαν τη Scoda και την Solaris, ωστόσο η Αττικό Μετρό δεν δέχθηκε την απόφαση, καθώς υποστηρίζει ότι δεν τεκμηριώθηκε τεχνικά. Όμως, οι δύο προμηθευτές άσκησαν εκ νέου ένσταση στο δικαστήριο, το οποίο δικαίωσε τις θέσεις των εταιρειών.
Ακολούθως, το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αποφάσισε την αναστολή του διαγωνισμού και η Scoda κατέθεσε ένσταση κατά της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.
Η εταιρεία θα περιμένει την ολοκλήρωση της διαδικασίας στα δικαστήρια και ανάλογα με τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης η Αττικό Μετρό ίσως προχωρήσει σε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού η οποία θα έχει τροποποιήσεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Βασικό επιχείρημα της εταιρείας είναι ότι πλέον δεν υπάρχει η υποχρέωση για προμήθεια τραμ με μπαταρίες, καθώς το έργο της επέκτασης της Πανεπιστημίου, το οποίο θα προχωρούσε χωρίς εναέριο δίκτυο ηλεκτροδότησης, έχει πια ακυρωθεί.
Έτσι, τα τρένα θα μπορούν να είναι εξοπλισμένα με παντογράφο (ο βραχίονας που ηλεκτροδοτείται από το εναέριο δίκτυο τροφοδοσίας και βλέπουμε στα τρόλεϊ, τα τρένα του προαστιακού και το μετρό του αεροδρομίου), κάτι που σημαίνει ότι θα ανοίξει πολύ η αγορά των πιθανών προμηθευτών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα τεύχη του διαγωνισμού για τους νέους συρμούς η ύπαρξη μπαταρίας ήταν βασική προϋπόθεση συμμετοχής, η οποία εάν δεν υπήρχε, τότε ο διαγωνιζόμενος «κοβόταν».
Ωστόσο, παρά το ότι αποτελούσε θεμελιώδες κριτήριο, εν τούτοις δεν βαθμολογούνταν στην τεχνική αξιολόγηση. Σημειωτέον ότι στόχος της Αττικό Μετρό ήταν τα τρένα να μπορούν να φορτίσουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από στάση σε στάση στην επέκταση της Πανεπιστημίου.
Στον διαγωνισμό είχαν κατέλθει αρχικά οι εταιρείες CNR, Solaris, Pesa, Stadler, Scoda και CAF, αλλά για τυπικούς λόγους οι τρεις πρώτες αποκλείστηκαν. Ακολούθησε η τεχνική αξιολόγηση των προσφορών όπου πρώτη ανεδείχθη η CAF, δεύτερη η Stadler και τρίτη η Scoda. Στο μεταξύ, η χρηματοδότηση της προμήθειας των νέων τραμ εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ λόγω των καθυστερήσεων.
Περισσότερες ειδήσεις εδώ.