Το σχολείο είναι εκεί και περιμένει. Περιμένει τον νέο μαθητή, περιμένει τον παλαιότερο, περιμένει όμως και τον γονέα. Και δεν υπάρχει καλύτερος χρόνος για προετοιμασία από το παρόν, από το «τώρα».
Ως γονείς πρέπει να γνωρίζετε ότι είναι στα καθήκοντά σας και στις υποχρεώσεις σας η διαχείριση της εκπαίδευσης του παιδιού σας και η διασφάλιση των σχετικών δικαιωμάτων τους, βάσει του νόμου.
Και είναι οι γονείς αυτοί που θα παρατηρήσουν πρώτοι τυχόν προβλήματα του παιδιού τους.
Παρατίθενται, λοιπόν, μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να χτίσετε γέφυρες συνεργασίας με το σχολείο σας, για την επίλυση των προβλημάτων.
Ως γονείς πρέπει να γνωρίζετε ότι είναι στα καθήκοντά σας και στις υποχρεώσεις σας η διαχείριση της εκπαίδευσης του παιδιού σας και η διασφάλιση των σχετικών δικαιωμάτων τους, βάσει του νόμου.
Και είναι οι γονείς αυτοί που θα παρατηρήσουν πρώτοι τυχόν προβλήματα του παιδιού τους.
Παρατίθενται, λοιπόν, μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να χτίσετε γέφυρες συνεργασίας με το σχολείο σας, για την επίλυση των προβλημάτων.
1.Συζητήστε, και, ακούστε το παιδί σας
Μάθετε πώς αισθάνεται το παιδί σας για το σχολείο του, τι του αρέσει και τι όχι. Είναι σημαντικό.
Μέχρι να προσαρμοστεί στο νέο του περιβάλλον μπορεί να είναι νευρικό ή αγχωμένο. Ρωτήστε το και μάθετε για τις ανησυχίες του, ενθαρρύνετέ το να εκφράσει με λόγια τις ανησυχίες του, καθησυχάστε το όσο μπορείτε και στη συνέχεια να παρακολουθείτε πώς εξελίσσεται η προσαρμογή του. Εάν εξακολουθούν να υπάρχουν τα προβλήματα, η συνδρομή ειδικού είναι απαραίτητη.
Μέχρι να προσαρμοστεί στο νέο του περιβάλλον μπορεί να είναι νευρικό ή αγχωμένο. Ρωτήστε το και μάθετε για τις ανησυχίες του, ενθαρρύνετέ το να εκφράσει με λόγια τις ανησυχίες του, καθησυχάστε το όσο μπορείτε και στη συνέχεια να παρακολουθείτε πώς εξελίσσεται η προσαρμογή του. Εάν εξακολουθούν να υπάρχουν τα προβλήματα, η συνδρομή ειδικού είναι απαραίτητη.
2.Μιλήστε με τους δασκάλους του παιδιού σας
Μέσα στις πρώτες εβδομάδες της νέας σχολικής χρονιάς, μάθετε από τους δασκάλους του αν το παιδί σας έχει δυσκολία στη μάθηση, αν ανταποκρίνεται στις εργασίες του και στα καθήκοντά του, αν έχει φίλους ή όχι, αν έχει δυσκολίες και ποιες είναι αυτές. Μάθετε αν μπορεί μόνο του, χωρίς βοήθεια, να ολοκληρώσει την εργασία του στην τάξη, αν μπορεί να τελειώσει ό,τι ξεκινά, ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επίσης ρωτήστε για την κοινωνική προσαρμογή του παιδιού σας και πως αυτή η προσαρμογή επηρεάζει τον δάσκαλο.
3.Παρατηρήστε το παιδί σας στο σπίτι
Μήπως διαρκώς διαμαρτύρεται για κάτι που συμβαίνει στο σχολείο του, μήπως επικαλείται αδιαθεσία, μήπως εφευρίσκει ασθένεια; Μήπως θέλει να μείνει στο σπίτι, μήπως δεν έχει φίλους;
Μήπως μιλά με κακά λόγια για κάποιους συμμαθητές τους ή το σπουδαιότερο, μήπως μιλά με κακά λόγια για το ίδιο το σχολείο;
Σκεφθείτε… και ζητήστε βοήθεια.
Μήπως μιλά με κακά λόγια για κάποιους συμμαθητές τους ή το σπουδαιότερο, μήπως μιλά με κακά λόγια για το ίδιο το σχολείο;
Σκεφθείτε… και ζητήστε βοήθεια.
4. Οργανωθείτε
Δημιουργήστε έναν τρόπο, μία μέθοδο για την παρακολούθηση της προόδου του παιδιού σας. Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές, τις οποίες μπορείτε να συμπληρώνετε ή να τροποποιείτε ανάλογα με τις ανάγκες.
- Εντοπίστε τις ανησυχίες του παιδιού σας, τόσο μέσα στο σχολείο, όσο και έξω από αυτό. Βεβαιωθείτε ότι έχει, πράγματι, ανησυχίες ότι αντιμετωπίζει προβλήματα και ότι δεν είναι δικά σας λανθασμένα συμπεράσματα.
- Μάθετε με ποια παιδιά επικοινωνεί τηλεφωνικά ή συναντιέται συχνά.
- Ενημερώστε τον δάσκαλό του για τις ανησυχίες σας και πείτε του τι έχει πέσει στην αντίληψή σας.
- Τέλος, διερωτηθείτε μήπως το πρόβλημα του παιδιού σας έχει ως αίτιο το σπίτι του, την οικογένειά του ή κάποιο συγγενικό σας πρόσωπο.
Περισσότερες εκπαιδευτικές συμβουλές εδώ.
Περισσότερα θέματα για το σχολείο εδώ.