«Κάθε πρωί πρέπει να δίνω μάχη και να επιστρατεύω όλες μου τις ικανότητες για να πείσω το παιδί μου να πάει στο σχολείο. Τι πρέπει να κάνω για να βοηθήσουν το παιδί μου να ξεπεράσει αυτή την κατάσταση;»
Μία κατάσταση που επαναλαμβάνεται από πολλά παιδιά στην αρχή της σχολικής περιόδου. Σημαίνει κάτι αυτή η συμπεριφορά; Είναι γεγονός πως όταν το παιδί δυσανασχετεί και δεν θέλει να πάει σχολείο ή όταν πηγαίνει και θέλει να φύγει, αναζητώντας κάθε φορά και μία δικαιολογία, είναι πιθανό πίσω από αυτή τη συμπεριφορά να υπάρχει έντονο άγχος από τη μεριά του.
• Εάν το παιδί παραπονιέται για κάποιο σωματικό σύμπτωμα, όπως είναι ο στομαχόπονος, θα πρέπει αρχικά, να το εξετάσει ο παιδίατρός του. Δεν θα πρέπει δηλαδή, να αμελείτε οποιαδήποτε ενόχληση εκφράζει το παιδί, καθώς μπορεί πράγματι να υποδηλώνει την ύπαρξη κάποιας ασθένειας.
• Μιλήστε με το παιδί σας. Ρωτήστε το ήρεμα τι νιώθει, τι σκέφτεται, εάν υπάρχει κάτι που το στεναχωρεί ή το αγχώνει, εάν το ενοχλεί κάτι στο σχολείο και γι' αυτό το αποφεύγει. Αν δεν θέλει το συζητήσει μαζί σας μην πιέσετε την κατάσταση. Το νόημα της κουβέντας είναι να καταλάβει το παιδί πως είστε δίπλα του και η πόρτα σας είναι πάντα ανοιχτή για να σας ζητήσει βοήθεια.
• Πηγαίνετε και οι δύο γονείς εάν αυτό είναι εφικτό και μιλήστε με τη δασκάλα του παιδιού. Ακούστε και την ίδια τι έχει να σας πει. Αν δηλαδή έχει παρατηρήσει κάτι, που θα μπορούσε να δικαιολογεί την άρνηση του παιδιού να πάει στο σχολείο.
• Όταν κάθεται στο σπίτι, επειδή υποδύεται το άρρωστο, μην κάνετε την επιλογή του να μείνει εκεί, αντί να πάει στο σχολείο, μία ελκυστική επιλογή. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η τηλεόραση, ο υπολογιστής, τα παιχνίδια, δεν θα επιτρέπονται και θα πρέπει να ξέρει πως θα το εξετάσει ο γιατρός και εφόσον είναι άρρωστο, όπως ισχυρίζεται, θα πρέπει να παραμείνει στο κρεβάτι.
• Εάν έχει άγχος αποχωρισμού προς εσάς, παροτρύνετε κάποιο άλλο πρόσωπο να πηγαίνει το παιδί σας στο σχολείο, όπως τον άλλο γονέα, τη γιαγιά, τον παππού, κτλ.
• Ενισχύστε τις δραστηριότητες εκτός σπιτιού, ώστε να έχει περισσότερες ευκαιρίες κοινωνικοποίησης και φυσικά, να ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή του και να νιώσει πιο ανεξάρτητο...
Μαρίνα Μόσχα
Ψυχοθεραπεύτρια
Ψυχοθεραπεύτρια
Περισσότερα θέματα για τα σχολεία εδώ.