ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

4/9/15

Τεστ: Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος μάθησης για το παιδί σας και πώς να το βοηθήσετε

Τεστ: Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος μάθησης για το παιδί;

Τα σχολεία ξεκινούν σε λίγες ημέρες και το παιδί σιγά σιγά προσπαθεί να μπει στο κλίμα.
Μπορεί στην αρχή να είναι δύσκολο, αλλά κι αυτό ακόμη είναι μία συνήθεια. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιος είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος μάθησης για το παιδί σας; Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Γι' αυτό κάντε το παρακάτω τεστ και θα πάρετε την απάντηση που θέλετε. Αφού απαντήσετε με το χέρι στην καρδιά στις ερωτήσεις που θα σας ζητηθούν, θα μάθετε μέσα σε λίγα λεπτά τι τρόπο μάθησης είναι καλό να χρησιμοποιήσετε ανάλογα με την κλίση του παιδιού σε κάποια μαθήματα.


1) Είναι η βραδιά που η οικογένεια παίζει επιτραπέζιο. Τι θα διαλέξει το παιδί σας:
Α. Οι Μικροί Γιατροί Operation
Β. Scrabble
Γ. Pictionary
Δ. Clue

2) Θα έρθει η μητέρα σας και λέτε στο παιδί σας να κάνει κάτι. Εκείνο:
Α. Παίζει Mario Kart στο Wii
Β. Διαλέγει ένα βιβλίο να διαβάσει
Γ. Πηγαίνει στο δωμάτιό του να χτίσει κάτι με τα Lego του
Δ. Παίζει Scooby-Doo! Case File στον υπολογιστή του

3) Πηγαίνετε ένα οδικό ταξίδι για να επισκεφθείτε τα πεθερικά σας. Εκτός από το φορητό DVD τι άλλο θα πάρετε μαζί σας για το παιδί, σύμφωνα με τις δραστηριότητές του:
Α. Έργα τέχνης
Β. Λογοτεχνικά βιβλία
Γ. Εργαλεία ζωγραφικής και χειροτεχνιών και βιβλία δραστηριοτήτων
Δ. Επιτραπέζια παιχνίδια, όπως η Ναυμαχία και η Ντάμα

4) Νέοι γείτονες μετακόμισαν απέναντι και πήγατε με το παιδί σας να τους γνωρίσετε. Μετά τη συνάντηση θυμάται:
Α. Ότι είχαν τραμπολίνο στην αυλή
Β. Τα ονόματα τους
Γ. Τα πρόσωπά τους
Δ. Ερωτήσεις που τον ρώτησαν

5) Το παιδί σας θα πάει μόνο του για πρώτη φορά στο σπίτι του καλύτερού του φίλου και πρέπει να ξέρει καλά τον δρόμο. Εκτός από το κινητό, εσείς:
Α. Περπατάτε μαζί του τη μισή διαδρομή και του δείχνετε με το δάχτυλο την άλλη μισή
Β. Γράφετε λεπτομερείς οδηγίες με αρκετά ορόσημα
Γ. Ζωγραφίζετε έναν χάρτη
Δ. Του δίνετε τη διεύθυνση και του ονομάζετε τους δρόμους που πρέπει να περάσει κατά τη διαδρομή του

6) Πηγαίνετε σε ένα βιβλιοπωλείο για να διαλέξει το παιδί βιβλίο. Εκείνο διαλέγει:
Α. Ένα φωνητικό βιβλίο
Β. Ένα βιβλίο - προκλήσεων για μεγαλύτερη ηλικία απ' αυτό
Γ. Ένα βιβλίο με πολύ εντυπωσιακό εξώφυλλο
Δ. Ένα λογοτεχνικό βιβλίο

7) Θέλετε να αρχίσει να στρώνει το κρεβάτι του. Ο καλύτερος τρόπος για να του το μάθετε είναι:
Α. Να το κάνει την ώρα που του δίνετε οδηγίες
Β. Να του γράψετε οδηγίες
Γ. Να του δείξετε τι πρέπει να κάνει
Δ. Να το χωρίσετε σε μια σειρά από βήματα που θα κάνει ένα-ένα

8) Μετά από παρακολούθηση αρκετής ώρας κινουμένων σχεδίων, το πιο πιθανό είναι να αλλάξει το πρόγραμμα και να βάλει:
Α. Reality shows όπως το  "So You Think You Can Dance"
Β. Ένα εκπαιδευτικό τηλεπαιχνίδι όπως το "Είσαι πιο έξυπνος από ένα δεκάχρονο;"
Γ. Άλλα κινούμενα σχέδια
Δ. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Discovery channel

9) Είστε σε ένα παιδικό μουσείο φυσικής ιστορίας και στο πρώτο μέρος που θέλει να πάει είναι:
Α. Στο διαδραστικό έκθεμα στα μεγάλα θηλαστικά
Β. Στην έκθεση για την κλιματική αλλαγή, η οποία έχει πολλά πράγματα να δείτε και να διαβάσετε
Γ. Στην παιδική ταινία της IMAX
Δ. Στο κυνήγι του χαμένου θησαυρού

10) Τα οικονομικά είναι σφιχτά, οπότε μπορείτε να γράψετε το παιδί σε μία μόνο εξωσχολική δραστηριότητα. Αυτό που θέλει να κάνει περισσότερο είναι:
Α. Κλακέτες ή τάεκ βο ντο
Β. Θεατρικές δραστηριότητες
Γ. Φωτογραφία ή ζωγραφική
Δ. Κάποια άλλη επιστημονική δραστηριότητα

11) Καθώς το παιδί κάνει τις ασκήσεις του στο σπίτι, βλέπετε ότι:
Α. Συνεχώς σηκώνεται να πιει κάτι ή να φάει κάτι ή απλά να τριγυρνάει τριγύρω
Β. Θέλει να έρχεται και σας λέει τι έχει κάνει
Γ. Δείχνει να σκέφτεται και να ονειροπολεί διάφορα
Δ. Φτιάχνει μια λίστα για το τι πρέπει να κάνει πρώτα κι ύστερα αρχίζει τις εργασίες της μία-μία

12) Το παιδί σας θέλει τη βοήθειά σας απομνημόνευση πίνακες πολλαπλασιασμού. Το πιο πιθανό είναι να σας ζητήσει να:
Α. Χρησιμοποιήστε ξυλάκια, ώστε να μπορεί να κάνει ομάδες των αριθμών
Β. Κάνετε ένα τραγούδι για να τον βοηθήσει να τα θυμάται
Γ. Κάνετε ένα κουίζ με κάρτες
Δ. Του εξηγήσετε μία μέθοδο, ώστε να μπορεί να τα απομνημονεύει πιο εύκολα

Αποτελέσματα

Σωματικός - κινητικός τύπος μάθησης
Αν έχετε περισσότερες απαντήσεις Α: Το παιδί σας είναι ένας έξυπνος σωματικός - κιναισθητικός τύπος. Έχει πιθανώς μια φυσική αίσθηση της ισορροπίας, καθιστώντας το ένα καλό αθλητή ή χορευτή. Αυτού του τύπου τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα με τον εμπειρικό τρόπο. Δηλαδή,  όταν χρησιμοποιούν το σώμα τους (σκεφτείτε τη χρήση αντικειμένων για να μετρήσετε με ή τεμάχια για την κατασκευή) ή όταν κάνουν κάτι και ταυτόχρονα το ακούνε. Το παιδί σας κατά πάσα πιθανότητα είναι και ευαίσθητος τύπος. Όταν έχει κάτι να σας πει, θα το αποδείξει χρησιμοποιώντας χειρονομίες και παντομίμα, το οποίο είναι ο λόγος που είναι πιθανό να είναι ένα καλός ηθοποιός.
Πιθανή καριέρα: Αθλητής, χορευτής, ηθοποιός, γιατρός, στρατιωτικός, κατασκευαστής, καλλιτέχνης, σχεδιαστής τοπίου
Πώς να το βοηθήσετε με τις εργασίες στο σπίτι: Δώστε στο παιδί σας μια μπάλα γυμναστικής για να καθίσει, όπως κάνει τα μαθήματά του. Η απόλυτη πράξη εξισορρόπησης σε αυτό θα βοηθήσει να επικεντρωθεί καλύτερα. Ή αφήστε το να τα κάνει όρθιο. Αφήστε το να στέκεται στο τραπέζι της κουζίνας για να κάνει τη δουλειά του, ώστε να μπορεί να κουνάει και να μετατοπίσει το βάρος του. Αφήστε το να κάνει διαλείμματα. Ένα παιδί που μαθαίνει ενεργητικά πρέπει να κάνει ένα διάλειμμα για να παίξει το πιάνο ή να κάνει χορό ή να παίξει με Lego. Παρόλα αυτά, να του θυμίζετε ότι πρέπει να είναι πίσω στη δουλειά του μετά από 15 λεπτά. Πάρτε εργαλεία για να του δείχνετε τις πράξεις ή την ορθογραφία. Τα καλύτερα είναι ένας άβακας για τους αριθμούς κι ένας πίνακας για τις λέξεις. Εξωτερική εργασία: Το καλύτερο είναι να κλωτσούν μια μπάλα ποδοσφαίρου ή να κάνουν σχοινάκι. Αφήστε το παιδί σας να πάει έξω στην αυλή και να διοχετεύσει περιττή ενέργειά πριν κάνει τη μελέτη του.

Γλωσσικός - ακουστικός τύπος μάθησης
Αν έχετε περισσότερες απαντήσεις Β: Το παιδί σας είναι ένας έξυπνος γλωσσικός - ακουστικός μαθητής. Αυτού του τύπου τα παιδιά σκέφτονται με λέξεις, όπως λογοπαίγνια, και αγαπάνε να λένε ιστορίες ή ν' ακούνε ιστορίες. Είναι επίσης τα παιδιά που απομνημονεύουν τα πράγματα εύκολα. Μπορούν να απομνημονεύσουν από τις ημερομηνίες και την ορθογραφία λέξεων μέχρι και τα πιο ασήμαντα πράγματα. Επίσης, να ξέρετε πως ένας από τους λόγους που γνωρίζουν διάφορες λέξεις είναι επειδή ακούνε συχνά τα αγαπημένα τους τραγούδια. 
Πιθανή καριέρα: Δημοσιογράφος, εκπαιδευτικός, διαφημιστής, δημόσιες σχέσεις, σεναριογράφος 
Πώς να το βοηθήσετε με τις εργασίες στο σπίτι: Βοηθήστε το μετά μουσικής. Αν το παιδί σας δυσκολεύεται να μάθει την προπαίδεια του, φτιάξτε ένα τραγούδι γι 'αυτό (ή να βρείτε έτοιμα εδώ. Πείτε του μια ιστορία. Επειδή τα λόγια είναι ο τρόπος που αυτά τα παιδιά απορροφούν πληροφορίες καλύτερα, δημιουργήστε μια μικρή ιστορία για τους χαρακτήρες, όταν μελετήσουν για ένα διαγώνισμα ιστορίας ή κάντε το ίδιο και για ένα μαθηματικό πρόβλημα που ίσως το δυσκολεύει. Πείτε του το σαν μια ιστορία ενός παιδιού ου ήθελε να βρει αυτό το ζητούμενο. Αφήστε το να διαβάζει δυνατά. Ακούγοντας τα λόγια του, καθώς ταυτόχρονα τα βλέπει, βοηθιέται στο μέγιστο να θυμάται τις σημειώσεις του.

Οπτικός - χωρικός τύπος μάθησης
Αν έχετε περισσότερες απαντήσεις Γ: Έχετε ένα έξυπνο μαθητή, οπτικό - χωρικό τύπο, ο οποίος σκέφτεται με εικόνες και φωτογραφίες. Αυτά τα παιδιά είναι εκκολαπτόμενοι  καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες, είναι καλοί στην ανάγνωση χαρτών και διαγραμμάτων και θα περιγράφουν μάλλον καλύτερα μια ιστορία από ό, τι θα τη γράφουν. Αγαπούν να κάνουν παζλ και τείνουν να επικεντρώνονται σε οπτική επαφή παρά στο διάλογο. Στην πραγματικότητα, αν αυτοί οι τύποι των μαθητών δουν μια γελοιογραφία σε μια ξένη γλώσσα χωρίς υπότιτλους, θα καταλάβαιναν το ίδιο, ακόμα κι αν ήταν γραμμένη στα ελληνικά
Πιθανή καριέρα: Καλλιτέχνης, γραφίστας, αρχιτέκτονας, φωτογράφος, κινηματογραφιστής, μηχανικός 
Πώς να το βοηθήσετε με τις εργασίες στο σπίτι: Χρησιμοποιήστε χρώματα. Αγοράστε χρωματιστά στιλό, δείκτες και post it, ώστε να έχουν καλύτερη οπτική επαφή με τις σημειώσεις τους και να τις θυμούνται με βάση τα διαφορετικά χρώματα που χρησιμοποιούν. Οι αφηρημένες έννοιες σε οπτικά αντικείμενα, αυτά τα παιδιά τα βοηθούν στο να απορροφήσουν καλύτερα τις πληροφορίες. Έτσι, όταν το παιδί έχει κολλήσει σε μια γραπτή εργασία, βάλτε το πρώτα να ζωγραφίσει ένα σκίτσο γι΄αυτήν κι ύστερα να συντάξει μια περιγραφή των σχεδίων του. Επιπλέον μπορείτε να χρησιμοποιήστε παιχνίδι με πλαστελίνη για να σχηματίσουν λέξεις ορθογραφίας ή να λυθούν μαθηματικά προβλήματα. Τέλος, αν το παιδί σας έχει πρόβλημα με τη γεωμετρία, δώστε του μια φωτογραφική μηχανή και πείτε του να φωτογραφίσει σωστά όλες τις γωνίες του σπιτιού.

Λογικός - μαθηματικόςτύπος μάθησης
Αν έχετε περισσότερες απαντήσεις Δ: Το παιδί σας είναι ένας έξυπνος λογικός - μαθηματικός τύπος. Οι λογικοί μαθητές σπεύδουν να αναγνωρίσουν τα πρότυπα και να διαχωρίσουν αντικείμενα κι έννοιες μεταξύ, ώστε να μπορούν να κάνουν τις μαθηματικές εξισώσεις στο κεφάλι τους. Το παιδί σας είναι πιθανώς επίσης καλό στο να υπολογίζει απ' έξω πράξεις, καθώς και στα πειράματα.
Πιθανή καριέρα: Επιστήμονας, μαθηματικός, δικηγόρος, οικονομολόγος, μηχανικός, προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Πώς να το βοηθήσετε με τις εργασίες στο σπίτι: Δώστε του εκπαιδευτικά παιχνίδια. Όταν η ορθογραφία είναι ένα πρόβλημα, τραβήξτε προς τα έξω ένα ένα παιχνίδι τύπου "Βρες τη λέξη". Τα παιχνίδια στον υπολογιστή θα το βοηθήσουν επίσης να μάθει να διαβάζει και να απομνημονεύει. Να θυμάστε πως η προτεραιότητά του πάντα είναι η μεγάλη εικόνα. Οι λεπτομέρειες είναι δευτερεύουσες σε λογικούς τύπους. Έτσι, όταν θέλετε να τον βοηθήσετε να μελετήσει για ένα τεστ φυσικής, να τον ρωτάτε πρώτα τα πιο σημαντικά ερωτήματα ("Τι είναι το ηλιακό σύστημα;"), και και σιγά σιγά να προχωράτε στις λεπτομέρειες αργότερα («Ποια είναι τα ονόματα των πλανητών μας;"). Μπορείτε επίσης να του κάνετε τη μελέτη στη μορφή κουίζ. Να θυμάστε: οι λογικοί μαθητές κάνουν αποδίδουν καλύτερα όταν είστε σε θέση να βάλετε τα πράγματα σε ομάδες. Έτσι, αν θέλετε να το βοηθάτε, προσπαθήστε να του χωρίζετε τα μαθήματα σε λίστες ή να του φτιάχνετε σχεδιαγράμματα.

Για το e-didaskalia.blogspot.gr
Αποστόλης Ζυμβραγάκης
Φιλόλογος

Περισσότερα θέματα για το σχολείο εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger