ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

4/10/15

Ο δρόμος με τις λέξεις: Μία άσκηση ανάγνωσης για τα παιδιά με δυσλεξία

O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish4-002Πώς μπορούμε να χαρίσουμε σε ένα δυσλεκτικό και με μαθησιακές δυσκολίες παιδί πλούσιες εμπειρίες ανάγνωσης;
Βασικά συμπτώματα του αδύναμου μηχανισμού ανάγνωσης που εμφανίζει ένα δυσλεκτικό παιδί είναι: το κόμπιασμα, ο συλλαβισμός, οι συχνές αντικαταστάσεις λέξεων με άλλες που μοιάζουν μορφολογικά ή φωνολογικά, η αφαίρεση/προσθήκη γραμμάτων κ.α. Αυτή η δυσκολία στην προφορική αποκωδικοποίηση της γραφημικής αναπαράστασης μιας λέξης, μιας πρότασης ή ενός κειμένου μπορεί να αντιμετωπιστεί με διάφορες μεθόδους. Κύριος παράγοντας επιτυχίας των ασκήσεων είναι, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, η ενεργός συμμετοχή στη «κατασκευή» της άσκησης!
Μια άσκηση που συνδυάζει τη χειροτεχνία με την ανάγνωση δίνει αυτή τη δυνατότητα συμμετοχής στο δυσλεκτικό παιδί που τόσο τη χρειάζεται!
Υλικά: περιοδικά, ψαλίδι, κόλλα, σελίδες Α4
Άσκηση: Η άσκηση είναι απλή στη σύλληψή της. Επιλέγετε τις λέξεις με τις οποίες θέλετε να «παίξετε» με το παιδί. Ορίζετε που θα φτιάξετε το κολάζ (σε ένα χαρτόνι, σελίδα τετραδίου).
1ο βήμα:O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish1
Μέσα απο περιοδικά εντοπίζετε και κόβετε τις λέξεις με τις οποίες θέλετε να «παίξετε» με το παιδί.
2ο βήμα:O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish2
Ξεκινάτε να κολλάτε διάσπαρτα τις λέξεις σε όλη τη σελίδα.
3ο βήμα:
O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish3
Το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι μια συλλογή απο λέξεις οι οποίες να περιέχουν πεζά, κεφαλαία γράμματα, με διάφορα χρώματα και γραμματοσειρές.
4ο βήμα:O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish4
Διάβαζετε με μπερδεμένη σειρά λέξεις από το κολάζ και το παιδί πρέπει να τις ενώσει με τη σειρά που τις ακούει.
Ο λόγος που μια τέτοια άσκηση είναι τόσο αποτελεσματική είναι γιατί το δυσλεκτικό παιδί θα αναγνώσει διάφορες λέξεις, οι οποίες είναι γραμμένες κάθε φορά και με διαφορετικό τρόπο π.χ. έντονα ή πιο άτονα, με χρώματα, ασπρόμαυρα, με κεφαλαία γράμματα κτλ. Αυτό βοηθά εξαιρετικά στην οπτική διάκριση και στη σιωπηλή ανάγνωση. Επίσης, παράλληλα συμβάλλει και στη λεπτή κινητικότητα με το ψαλίδισμα και τη διαδικασία χρήσης της κόλλας.
Περισσότερες εκπαιδευτικές συμβουλές εδώ.
Περισσότερα θέματα για τις μαθησιακές δυσκολίες εδώ.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
http://dyslexiaathome.blogspot.gr/

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger