Ο καλύτερός μου φίλος - Έκθεση Δημοτικού - Σχεδιάγραμμα και παράδειγμα έκθεσης

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
15
Σχεδιάγραμμα
Έκθεση
ΠΡΟΛΟΓΟΣ:
  • Γενικός χαρακτηρισμός
  • `Ονομα, ηλικία, καταγωγή, τόπος διαμονής του προσώπου που θα περιγράψουμε και θα χαρακτηρίσουμε.
  • Συνθήκες γνωριμίας μας μαζί του (πώς, πότε και πού).
Φίλους έχω πάρα πολλούς, τόσο στη γειτονιά μου όσο και στο σχολείο που πηγαίνω. Αυτόν όμως που ξεχωρίζω πιο πολύ και αγαπώ ιδιαίτερα είναι, αναμφίβολα, τον Μιχάλη. Πρόκειται για έναν υπέροχο άνθρωπο, γεμάτο ψυχικά χαρίσματα, καλοσύνη και ανιδιοτελή αγάπη.Ο Μιχάλης είναι συνομήλικός μου. Κατάγεται από την κατεχόμενη Κερύνεια, αλλά βρίσκεται εγκατεστημένος μαζί με την οικογένειά του σ' ένα μικρό γραφικό σπιτάκι στην Αγλαντζιά. Η γνωριμία μας έγινε όταν ακόμη πηγαίναμε στο Δημοτικό σχολείο. Από την πρώτη στιγμή τον συμπάθησα και τον ξεχώρισα από τους άλλους συμμαθητές μου. Η συμπάθεια ήταν αμοιβαία, γι' αυτό και από τότε γίναμε δύο αχώριστοι φίλοι.
ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ:
  • Εξωτερική περιγραφή: Ανάστημα, χαρακτηριστικά προσώπου (μάτια, στόμα, μύτη, μέτωπο, μαλλιά), χαρακτηριστικές κινήσεις και χειρονομίες, βάδισμα, τρόπος ομιλίας, ντύσιμο.
  • Εσωτερική περιγραφή: Προτερήματα και ελαττώματα του χαρακτήρα του (π.χ. είναι ευγενικός, καλός, έμπιστος, πρόσχαρος, εξυπηρετικός, ήσυχος, νευρικός, επιπόλαιος, εγωιστής). Συμπεριφορά του. Ιδιαίτερες κλίσεις και συνήθειές του (χόμπι).
  • Διάφορα περιστατικά από τη ζωή του, τα οποία φανερώνουν τον εσωτερικό του κόσμο (στο σχολείο, στην παρέα, στα παιχνίδια, στο σπίτι).
  • Ο δεσμός μου με το φίλο μου (Γιατί τον θεωρώ ως τον καλύτερο)
  • Η γνώμη των άλλων για το άτομο αυτό.
Ο Μιχάλης είναι ένα ψηλό και καστανόξανθο αγόρι. Το σχήμα του προσώπου του είναι μάλλον στρογγυλό. `Εχει σγουρά μαλλιά και μεγάλα εκφραστικά μάτια. Το στόμα του και τα χείλη του είναι κανονικά, ενώ όταν χαμογελά εμφανίζονται δύο σειρές κάτασπρα δόντια. Η μύτη του είναι μάλλον μικρή και συμπαθητική. Γενικά, θα έλεγα ότι ο φίλος μου έχει μια ωραία εξωτερική εμφάνιση. Μιλά συνήθως αργά και καθαρά, ενώ του αρέσει να ντύνεται απλά και με γούστο.Βέβαια, ο ψυχικός κόσμος του Μιχάλη είναι τόσο θαυμάσιος, ώστε θα μπορούσε άνετα να καλύψει την ωραία του εξωτερική εμφάνιση. Ο φίλος μου δεν ξέρει τι θα πει κακία, ενώ ο φθόνος, η ζήλια και ο εγωισμός δεν έχουν καμιά θέση στην αθώα και άδολη ψυχή του. Το ήρεμο και γαλήνιο του πρόσωπο καθρεφτίζει την καλοσύνη και την αγάπη προς το συνάνθρωπό του. Είναι ευγενικός, πονόψυχος, εξυπηρετικός και έχει πάντα μια καλή κουβέντα στο στόμα του για όλους. Ποτέ δεν είδα το πρόσωπό του συννεφιασμένο. Πάντα είναι γελαστός, πρόσχαρος και γλυκομίλητος. Κάθε πρωί με περιμένει χαμογελαστός στην εξώπορτα του σχολείου για να πάμε μαζί στην τάξη. Στα καστανά του μάτια λάμπει η αγνότητα και η καθαρότητα της ψυχής του.
Είναι επίσης άριστος μαθητής, χωρίς όμως να περηφανεύεται γι' αυτό και να γίνεται υπερόπτης και αλαζόνας. Πάντοτε είναι πρόθυμος να με βοηθήσει, όταν έχω κάποια απορία στα μαθήματά μου και ζητήσω τη βοήθεια του. Τα λόγια του είναι μετρημένα και οι σκέψεις του ώριμες και λογικές. Οι φίλοι του παίζουν σημαντικό ρόλο γι' αυτόν, ενώ μπορεί να κάνει ακόμα και μεγάλες θυσίες για χάρη τους. Αμέτρητες ήταν οι φορές που αποδείχτηκε πιστότατος και πραγματικός φίλος, αντάξιος της εμπιστοσύνης και της αγάπης που τρέφω για το πρόσωπό του.
Ο Μιχάλης είναι πραγματικά ένας αξιολάτρευτος φίλος, γι' αυτό και νιώθω πολύ τυχερός που τον γνώρισα και διατηρούμε αυτή τη στενή και υπέροχη φιλία. Ανάμεσά μας δεν υπάρχουν αμφιβολίες ή μυστικά. Γνωρίζει τα πάντα για μένα κι εγώ γι' αυτόν. Σαν αδελφός μοιράζεται μαζί μου τόσο τις χαρές όσο και τις λύπες μου. `Οταν είμαι στενοχωρημένος, προσπαθεί με κάθε τρόπο να με κάνει να νιώσω καλύτερα. Μου συμπαραστέκεται πάντα στις δύσκολες στιγμές, ενώ με τα γλυκά του λόγια καταφέρνει να με παρηγορήσει και να με κάνει να ξεχάσω τα προβλήματά μου.
Τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο μου τον περνάω μαζί με τον αγαπημένο μου φίλο, καθώς τα σπίτια μας είναι πολύ κοντά. `Ετσι, έχουμε την ευκαιρία να συναντιόμαστε και μετά το σχολείο, τα απογεύματα, και να κάνουμε διάφορα πράγματα μαζί. Μπορεί να συζητάμε ώρες ολόκληρες, να πηγαίνουμε μακρινούς περιπάτους, να παίζουμε με τα άλλα παιδιά της γειτονιάς μας ποδόσφαιρο, καλαθόσφαιρα και άλλα ομαδικά παιχνίδια, να ακούμε μουσική ή να βλέπουμε κάποιο ενδιαφέρον πρόγραμμα στην τηλεόραση. Δεν πλήττω ποτέ όταν είμαι μαζί του, αλλά αντίθετα οι ώρες περνούν χωρίς καν να το καταλαβαίνω. Του αρέσει πολύ να ζωγραφίζει, γι' αυτό και γω συχνά κάθομαι και τον παρακολουθώ να κάνει διάφορες ζωγραφιές πάνω σ' ένα λευκό τετράδιο.
Αυτό που σου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση στον Μιχάλη είναι ο μεγάλος σεβασμός και η εκτίμηση που δείχνει προς τους γονείς του αλλά και προς όλους τους μεγαλύτερους. Πάντα τους μιλά ευγενικά και πρόσχαρα, φανερώνοντας έτσι άριστη ηθική αγωγή και σπουδαία ανατροφή.
Είναι λοιπόν δικαιολογημένο το γεγονός ότι όλοι τον αγαπούν και τον θαυμάζουν, τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι και τη γειτονιά του. Οι καθηγητές του τον εκτιμούν και τον επαινούν για την καλή του επίδοση στα μαθήματα και το άριστο ήθος του. Οι συμμαθητές του πάλι και οι φίλοι του τον αγαπούν, γιατί είναι αληθινός και έμπιστος φίλος, έτοιμος κάθε στιγμή να τρέξει να τους βοηθήσει και να τους συμπαρασταθεί σε κάθε δυσκολία ή πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. 
ΕΠΙΛΟΓΟΣ:
  • Γενικές κρίσεις, εντυπώσεις και σκέψεις για το φίλο μου.
  • Συναισθήματα που τρέφω γι' αυτόν.
Ο φίλος μου είναι ένας πραγματικός θησαυρός. Είναι καλόκαρδος, ειλικρινής και πάνω απ' όλα πιστός φίλος. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ ευτυχισμένο και τυχερό που τον γνώρισα. Τέλος, είμαι σίγουρος ότι αυτή η αδελφική μας φιλία θα κρατήσει για πάντα, εφόσον στηρίζεται στην αμοιβαία αγάπη, στην ειλικρίνεια, στην αγνότητα, στην ανιδιοτέλεια και στην αλληλοκατανόηση.

Περισσότερο πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για το Δημοτικό εδώ.



Δημοσίευση σχολίου

15Σχόλια
  1. Τρομερό κείμενο ειλικρινά με έκανε να δακρίσω. Αλήθεια υπάρχει αυτός ο άνθρωπος και είναι τόσο καλός όσο τον περιγράφεις ή απλά είναι φανταστικός????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. φφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάντως δεν υπάρχει περίπτωση ο γιός μου που πάει Πέμπτη να γράψει τέτοια έκθεση 👏

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ όταν ήμουν Πέμπτη δεν μπορούσα να γράψω τέτοιες εκθέσεις και ένα παιδί Πέμπτης δημοτικού δεν έχει τέτοιο λεξιλόγιο. Παντως πολύ καλή προσπάθεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. παω εκτη και μισο της εκθεσεις αυτην μου την εστειλε η δασκαλα μου ως παραδειγμα και πρεπει να γραψω μια παρομια
    αχχχχχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πώς μπορούμε να γράψουμε έκθεση για τον αγαπημένο μας φίλο μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είμαι 2α γυμνασίου και πρέπει να γράψω μια τέτοια εκθεση😵

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με βοήθησε πολύ αυτό το κείμενο για την δικιά μου έκθεση στο σχολείο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. εγω ουτε το 1% (ποιοτητας) αυτης τις τελειας εκθεσης δεν θα πετυχενα αν δεν ειχα δει το παραπανω κειμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου