Μελέτη Περιβάλλοντος Γ' Δημοτικού - Επαναληπτικές ασκήσεις για όλες τις ενότητες

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0




1η ενότητα

1.     Υπογραμμίζω κάθε φορά το σωστό:


Οι άνθρωποι οργανώθηκαν σε κοινότητες για να

1)     Νιώθουν πιο ασφαλείς
2)     Αγοράζουν και να πουλούν τα προϊόντα τους


Λύνουμε καλύτερα τα προβλήματα όταν:

1)     Προσπαθεί ο καθένας μόνος του
2)     Προσπαθούμε όλοι μαζί

Για οποιοδήποτε πρόβλημα:
1)     Δε πρέπει να μας ενδιαφέρει
2)     Πρέπει να μας ενδιαφέρει

Στην τάξη:
1)     Σεβόμαστε τη γνώμη του συμμαθητή μας έστω και αν διαφωνούμε μ’ αυτά που λέει.
2)     Σεβόμαστε τη γνώμη του συμμαθητή μας μόνο αν συμφωνούμε με ό,τι λέει.

Στο χωριό ή την πόλη που ζούμε:
1)     Ακολουθούμε όλους τους κανόνες που υπάρχουν
2)     Ακολουθούμε μόνο όσους κανόνες μας αρέσουν

2.     Γράφω μερικούς κανόνες που υπάρχουν στο σχολείο μου:

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………



3.     Γράφω μερικούς κανόνες που τηρώ στην καθημερινή μου ζωή:

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

4.     Γράψε μερικά προβλήματα του χωριού που θα έλεγες στο Δήμαρχο:

………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………
      ………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………

5.     Γράψε μερικές υπηρεσίες που μας προσφέρει ο Δήμος.
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………


6.     Συμπληρώνω τα κενά:

Ο Δήμος που κατοικώ λέγεται  ……………..    ………………………..    ……………………………………  .
Όπως κάθε Δήμος στην Ελλάδα, έτσι και ο δικός μας διοικείται από το  …………………….. και το 
……………………………      ………………………………..   .  Αυτοί είναι υπεύθυνοι για τα  
………………………..  του Δήμου.
Για να γίνει κάποιος ………………………..   πρέπει πρώτα να γίνουν …………………. .
Οι …………………… γίνονται κάθε  ……. χρόνια. Ο κάθε δημότης μπορεί να βάλει ………………………. 
για να εκλεγεί ………………………. ή ……………………  ………………………. .
Είναι υποχρεωτικό να ψηφίσουν όλοι όσοι είναι πάνω από  …….   ετών.  
………………………..  εκλέγεται εκείνος που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες …………… από τους
δημότες.
Η ψηφοφορία είναι  ……………………, δηλαδή ο ένας δεν ξέρει τι ψηφίζει ο άλλος.
Επίσης για να λύσουμε τα προβλήματά μας  μπορούμε να γίνουμε μέλη σε κάποιο ……………….  η σε μια
………………….... 

7.     Να ενώσεις ό,τι ταιριάζει:
εκλογές
­
­
Βοηθάμε ο ένας τον άλλο
δημότες
­
­
Ότι πρέπει να γίνει
κανόνες
­
­
Οι κάτοικοι ενός δήμου
ψηφοδέλτιο
­
­
Η διαδικασία για αναδειχτούν αυτοί που διοικούν ένα δήμο
ανάγκες
­
­
Απαραίτητοι για τη σωστή συνύπαρξη των ανθρώπων σε μια κοινωνία
συνεργασία
­
­
Κατάλογοι  με τα ονόματα των υποψηφίων σε ένα δήμο
εθελοντισμός
­
­
Μαζί με το δημοτικό συμβούλιο διοικεί το δήμο
δήμαρχος
­
­
Συνεννοούμαστε μεταξύ μας
υπηρεσίες
­
­
Βοηθάμε με τις πράξεις μας τους συνανθρώπους μας ή κάνουμε κάτι καλό για τη φύση και το περιβάλλον
επικοινωνία
­
­
Καθαριότητα, ΚΑΠΗ, Βοήθεια στο σπίτι






8.     Περιγράφω με λίγα λόγια  τη διαδικασία των εκλογών:
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………



2η ενότητα



1.  Σημειώνω Σωστό ή Λάθος για την κάθε πρόταση:


v Η μεγαλύτερη έκταση της πατρίδας μας είναι πεδινή.        
      
v Οι κάτοικοι των ορεινών είναι κυρίως γεωργοί.

v Στους παραθαλάσσιους τόπους κάνει πολύ κρύο.

v Τα βουνά τα συμβολίζουμε με κίτρινο χρώμα.

v Τους χάρτες τους σχεδιάζουμε από κάτω.

v Τα βουνά τα λέμε και όρη .
                                                             

2.  Συμπληρώνω τα κενά των προτάσεων:

 α. Οι κάτοικοι των ορεινών χωριών ασχολούνται κυρίως με  την……………………………………και την…………………………………………………….    .

  β. Το  ………………………………………………… τα νησιά μας τα επισκέπτονται πολλοί  …………………………………………………. 

  γ. Τα ποτάμια τα συμβολίζουμε με …………………………………………… χρώμα.

  δ. Τα χωριά και οι πόλεις της πατρίδας μας είναι χτισμένα σε ………………………………………… , …………………………………… , και ………………………………… τόπους.

                                                                                             
                                                                                                   
3.  Κύκλωσε τη σωστή απάντηση:

Ø  Μια πεδινή έκταση πάνω στα βουνά λέγεται:

α. πεδιάδα
 Β. κοιλάδα
γ. οροπέδιο

Ø  Εκεί που χύνει τα νερά το ποτάμι στη θάλασσα λέγεται:

α. συμβολή ποταμού
 β. εκβολή ποταμού
γ. κοίτη ποταμού

Ø  Πρόποδες ονομάζουμε:

α. την κορυφή του βουνού
β. σειρά από βουνά
γ. τα πόδια του βουνού

Ø  Ένα ίσιο μέρος γης χωρίς εμπόδια λέγεται:

α. οροσειρά
β. οροπέδιο
γ. πεδιάδα







4.  Αντιστοιχίζω:

κόλπος
  •

  •
Μια μικρή πεδιάδα, που γύρω γύρω έχει βουνά.
ακρωτήριο
  ●

  ●
Η άκρη της χερσονήσου.
χερσόνησος
  ●

  ●
Τμήμα της θάλασσας που μπαίνει στη στεριά.
λεκανοπέδιο
  ●

  ●
Μεγάλο κομμάτι ξηράς που μπαίνει στη θάλασσα και βρέχεται από αυτήν από τα τρία μέρη του.
σκόπελος
  ●

  ●
Βράχος μέσα στη θάλασσα που δεν φαίνεται σχεδόν καθόλου.
ύφαλος
  ●

  ●
Βράχος μέσα στη θάλασσα που φαίνεται μόνο η κορυφή του.


                            


                               

5.  Γράψε με λίγα λόγια τι σημαίνουν:

Ισθμός:......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Λιμάνι:........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Νησί:.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................



Πορθμός:..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................




3η ενότητ


1.   Από το βασικό λεξιλόγιο της 3ης ενότητας να εξηγήσετε τι σημαίνουν οι παρακάτω όροι:(30 βαθμοί)
                        
Ø  Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας : ………………………………………… ……………………………….………………………………. ….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Ø  Σχολικός τροχονόμος : ………………………………………….……………………………………………………………………………… ..……...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ø  Μετρό : ………………………………………… …………………………………………………………… .………………………… …………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ø  Διάβαση πεζών : ………………………………………… ………………………………………………………………………………………… .……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ø  Μέσα συγκοινωνίας : ………………………………………… ………………………………………………………………………………….. .………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ø  Μέσα μεταφοράς : ………………………………………… …………………………………………………………… .…………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2.     Ποιες είναι οι τρεις ομάδες στις οποίες χωρίζουμε τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς ;         (9 βαθμοί)………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

3.     Να γράψετε δύο λόγους για τους οποίους είναι αναγκαία τα μέσα συγκοινωνίας 
και μεταφοράς.
(10 βαθμοί) …………………………………………………………… ………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4.  Γιατί χρειάζονται τα σήματα Οδικής Κυκλοφορίας ; (10 βαθμοί) ………………………………………………………… .……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

5.  Na γράψετε τρία μέσα συγκοινωνίας για κοντινές αποστάσεις και τρία για μακρινές. (18 βαθμοί)
κοντινές : ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
μακρινές : ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

6.           6. Na γράψετε τρία σύγχρονα μέσα συγκοινωνίας και τρία παλαιά. (=Δεν υπάρχουν πια). (18 βαθμοί)
σύγχρονα : ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
παλαιά : …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

7.   Να γράψετε δύο προβλήματα που δημιουργούν τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς.  (5 βαθμοί)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….




4η ενότητα
1.      α. Να γράψετε 8 κατοικίδια ζώα :……………………………………………………………………………………………………….                  ………...……………….…..………… ………………………………………………………………………………………………………..( 8 βαθμοί)
β. Διαλέξτε δύο από τα παραπάνω ζώα και γράψτε τι μας προσφέρουν : 1……………………………………………………………………….. 2……………………………………………………………..…( 6 βαθμοί)

     2.  Ποια είναι τα 4 κυριότερα πράγματα που οι άνθρωποι πρέπει να 
 προσφέρουμε στα κατοικίδιά μας ;  ………………………………………………………………………………………………………………………………...................( 8 βαθμοί)

3.    Να γράψετε ό,τι γνωρίζετε για τη ‘’χειμερία νάρκη’’……………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………….. .………………..….. ….………………………………………………………. .……………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………
……………………………………..………………………………………………………………………………………………………..( 10 βαθμοί)

4.    α. Να γράψετε 8 ζώα της θάλασσας:……………………………………………………………………………………………………
…………..………… …………………………………………………………………………………………………………………….…..( 8 βαθμοί)

5.    Γιατί τα ζώα βρίσκουν τρόπους για να προσαρμόζονται στο 
περιβάλλον τους; (δύο λόγοι)
α.………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………..…………………………………………..………( 10 βαθμοί)

6.    Όλα τα φυτά για να αναπτυχθούν τι χρειάζονται;……………………………………………………………..( 9 βαθμοί)

7.    Τι είναι η ‘’προσαρμογή των φυτών’’ στο περιβάλλον και γιατί γίνεται ;…………………………………………..
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………..……………………………………………………………………………………………………….…(12 βαθμοί)

8.    Ποιες είναι οι 4 ομάδες που χωρίζουμε τα φυτά ανάλογα με κάτι κοινό που έχουν ;……………………
………………………………..…………………………………………………………………………………………………………….…( 8 βαθμοί)

9.    Na γράψετε από 3 φυτά στα οποία τρώμε: το βλαστό ………………………………………………………………………..
τον καρπό…………………………………………………….. τη ρίζα …………………………………………………………………………….
τα φύλλα ………………………………………………………………………………………………………………………………( 12 βαθμοί)

10. Ποιος είναι ο ρόλος σε ένα φυτό της ρίζας, του βλαστού και των φύλλων :…………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
.……………………………………………….…………………………………………………………………………………………….……………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………(  9 βαθμοί)






5η Ενότητα


1.    Να κατασκευάσετε δύο δικές σας τροφικές πυραμίδες. Προσοχή, όπου ταιριάζει να χρησιμοποιείτε ομάδες οργανισμών. (π.χ. τρωκτικά και όχι σκίουρος) (18 βαθμοί)








2. Από πού παίρνουν ενέργεια : οι άνθρωποι : ……………………………………………………………………………..
τα ζώα : …………………………………………………. …… τα φυτά :………………………………………………….(15 βαθμοί)

3.Τι θα γίνει αν εξαφανιστεί ένα οποιοδήποτε μέρος μιας τροφικής πυραμίδας ;    (15 βαθμοί)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Γιατί στη διάρκεια του 24ώρου τα παιδιά(κι όχι μόνο),χρειάζονται σωστή τροφή; (9βαθμοί)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
5. Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι πολλά ζώα γεννούν πολλά μικρά; Στην απάντησή σας νa γράψετε 3 τουλάχιστον ομάδες τέτοιων ζώων. (15 βαθμοί)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Na σχηματίσετε 3 δικές σας προτάσεις, που να περιέχουν η καθεμιά ξεχωριστά τις λέξεις: ζωντανοί οργανισμοί, ενέργεια, ισορροπία στη φύση: (15 βαθμοί) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Εκτός από τους ζωντανούς οργανισμούς, μέσα στο σπίτι μας, ποιοι-α χρειάζονται ενέργεια και από πού την παίρνουν; (13 βαθμοί) ……………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….


6η Ενότητα

1. Να γράψετε 4 τουλάχιστον πληροφορίες που μας δίνουν οι ετικέτες στις συσκευασίες των προϊόντων (16 βαθμοί)……………………………………………………………………………………………………………..………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2. Γιατί υπάρχουν οι διαφημίσεις και που τις συναντάμε ; (16 βαθμοί).……………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
3. Σαν καταναλωτές οι άνθρωποι καταναλώνουμε (ξοδεύουμε χρήματα αγοράζοντας προϊόντα).Τι πρέπει να σκεφτόμαστε και να κάνουμε σαν προσεκτικοί καταναλωτές, για να κάνουμε οικονομία ; (20 βαθμοί) ……………………..………………………………………………………………………….…… ………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                                    
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 
4. Όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν δικαιώματα.Μπορείτε να γράψετε 4 από αυτά;(12 βαθμοί) ……………………..………………………………………………………………………….……………………………………………………………..
5. Ποιες οργανώσεις γνωρίζετε που ασχολούνται με την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών; Μπορείτε να γράψετε 4 από αυτές;(12 βαθμοί) ………………………………………………………………  ……………………..………………………………………………………………………….……………………………………………………………..
6. Na γράψετε 6 βασικές ανάγκες του ανθρώπου. (12 βαθμοί) …………………………………………………… ………………………………………………………………….……………………………………………..……………………..………………………
7. Na γράψετε 3 βασικές ανάγκες του ανθρώπου για να ζει. (6 βαθμοί)…………………………………… ….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………….……………………………………………..……………………..………………………
8. Na γράψετε 3 βασικές ανάγκες του ανθρώπου για να περνάει καλά. (6 βαθμοί)………………… ……………………………………………………………………………………….……………………………………………..……………………..…



7η ενότητα

1. Να σημειώσεις Σ για τις σωστές προτάσεις και Λ για τις λανθασμένες:
Ø  Ο παιδοτρίβης στην αρχαία Αθήνα ήταν ο δάσκαλος μουσικής .


___
Ø  Οι φτωχοί δεν πλήρωναν εισιτήριο για να παρακολουθήσουν τις θεατρικές παραστάσεις .


___
Ø  Στους Ολυμπιακούς αγώνες της αρχαίας εποχής έπαιρναν μέρος άντρες και γυναίκες .


___
Ø  Οι αθλητές και οι αθλήτριες συχνά παίρνουν απαγορευμένες ουσίες .



___
Ø  Στους Ολυμπιακούς αγώνες της αρχαίας εποχής οι νικητές έπαιρναν χρηματικά έπαθλα .


___
Ø  Τα «μπότσια» είναι αγώνισμα των Παραολυμπιακών αγώνων .


___



/20
2. Να γράψεις πέντε λέξεις ή φράσεις που έχουν σχέση με τον πολιτισμό :
         i.      ______________________________________________
        ii.      ______________________________________________
       iii.      ______________________________________________
       iv.      ______________________________________________
         v.      ______________________________________________
                                                                                                    /20
3.  Τι συμβολίζουν οι 5 κύκλοι στη σημαία των Ολυμπιακών αγώνων ;
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
/10
4.  Να γράψεις 5 διαφορές ανάμεσα στους Ολυμπιακούς αγώνες της αρχαίας εποχής και τους σύγχρονους :
Ολυμπιακοί αγώνες αρχαίας εποχής
Σύγχρονοι Ολυμπιακοί αγώνες

1.___________________________
____________________________

1.___________________________
____________________________
2.___________________________
____________________________
2.___________________________
____________________________
3.___________________________
____________________________
3.___________________________
____________________________
4.___________________________
____________________________
4.___________________________
____________________________
5.___________________________
____________________________
5.___________________________
_____________________________
/30
5.  Να γράψεις 5 αγωνίσματα των αρχαίων Ολυμπιακών αγώνων και 5 των σύγχρονων Ολυμπιακών αγώνων :
Ολυμπιακά αγωνίσματα αρχαίας εποχής
Σύγχρονα Ολυμπιακά αγωνίσματα

1.___________________________

1.___________________________
2.___________________________
2.___________________________
3.___________________________
3.___________________________
4.___________________________
4.___________________________
5.___________________________
5.___________________________
/20
Όνομα : _________________________________          Βαθμός : o




Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)