Παιχνίδια για την τάξη με τις περιπέτειες του Οδυσσέα

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0







Οι περιπέτειες του Οδυσσέα στο δημοτικό είναι ένα από τα βασικότερα μαθήματα της Ιστορίας στη Γ’ τάξη. Με βάση τον Όμηρο, παρακολουθούμε την επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη μετά τον πόλεμο της Τροίας. Το ταξίδι αυτό, κράτησε δέκα χρόνια και ο Οδυσσέας πέρασε από πολλές δοκιμασίες μέχρι να φτάσει στην πατρίδα του, την Ιθάκη, και τη γυναίκα του, Πηνελόπη.

Οι περιπέτειες του Οδυσσέα – Ένα διαφορετικό παιχνίδι

Τελειώνοντας την ενότητα του Οδυσσέα, ζήτησα από τους μαθητές να φτιάξουν σε ομάδες δικά τους παιχνίδια αυλής με τίτλο “Οι περιπέτειες του Οδυσσέα”. Σκοπός ήταν να τα παίξουμε με τους υπόλοιπους συμμαθητές μας στα πρωινά μας παιχνίδια και να τους μάθουμε για το ταξίδι αυτό. Στόχος της δραστηριότητας ήταν να ανατρέξουν και πάλι στην ενότητα, να κάνουμε επανάληψη, να συνεργαστούν και να συνθέσουν τα δικά τους παιχνίδια με οδηγίες.

Με μεγάλη χαρά, πήραν χαρτόνια και έφτιαξαν τις κάρτες τους. Έβαλαν τη φαντασία τους και έκαναν τις παραλλαγές τους.

Οδηγίες Οι περιπέτειες του Οδυσσέα

Χρησιμοποιούμε ένα μεγάλο ζάρι. Αριθμούμε τις κάρτες των δοκιμασιών και κάθε φορά παίζουμε τη δοκιμασία με τον αριθμό που πετυχαίνουμε στο ζάρι.
1. Το νησί του Κύκλωπα
Ο Κύκλωπας κλείνει τα μάτια και πρέπει να πιάσει τα προβατάκια που είναι γύρω του.
2. Σειρήνες
Αυτός που περνάει από τις Σειρήνες πρέπει να πει ένα τραγούδι.
3. Το νησί της Κίρκης
Η Κίρκη κυνηγά τους συντρόφους του Οδυσσέα. Όποιον πιάσει γίνεται γουρουνάκι. Για να ελευθερωθεί θα πρέπει κάποιος σύντροφος να τον ακουμπήσει.
4. Κίκονες
Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες, οι Κίκονες και οι σύντροφοι του Οδυσσέα. Ένας που δεν είναι στις ομάδες κρατά το μαντήλι στο κέντρο. Λέει έναν αριθμό και φεύγουν αυτοί με τον ίδιο αριθμό. Όποιος πάρει το μαντήλι, πρέπει να περάσει πίσω από την ομάδα του, πριν τον πιάσει ο άλλος, για να νικήσει.
5. Λωτοφάγοι
Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες, οι σύντροφοι του Οδυσσέα και οι Λωτοφάγοι. Οι Λωτοφάγοι κυνηγούν τους συντρόφους για να τους δώσουν μπαλάκια – λωτούς. Αρκεί να ακουμπήσουν. Μένουν ακίνητοι μετρώντας μέχρι το εξήντα. Αν οι Λωτοφάγοι καταφέρουν να ακινητοποιήσουν όλους τους συντρόφους, χωρίς να κουνηθεί κανείς, κερδίζουν.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)