Κριτήριο Αξιολόγησης
Τάξη: Δ΄
Μάθημα:
Γλώσσα
Ενότητα: 13η
ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ
Ονοματεπώνυμο:
Ημερομηνία:
Α. Ακούω και γράφω
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
Β. Εργασίες
1.
Βάλε
τόνο στα που όπου χρειάζεται.
α) Νομίζω ότι ξέρεις που θα πας.
β) Τον ρώτησα που μένει.
γ) Που θα πας φέτος στις διακοπές;
δ) Σου αγόρασα τα ψώνια που μου ζήτησες.
ε) Το σπίτι που αγοράσαμε είναι ολοκαίνουριο.
στ) Δε μου
αρέσει η ζωγραφιά που έκανες.
2.
Βάλε
τόνο στα πως όπου χρειάζεται.
α) Πιστεύω πως έχει δίκιο.
β) Πως σε λένε μικρή μου;
γ) Φαίνεται πως όλοι έχουν φύγει.
δ) Με ρώτησες πως θα φύγεις;
ε) Άκουσα πως είναι καλό παιδί.
στ) Είπες
πως θα έρθεις, αλλά δεν ήρθες.
3.
Υπογράμμισε
τα υποκείμενα στις παρακάτω
προτάσεις.
α) Τα παιδιά κολυμπούσαν ανέμελα. (...................................)
β) Τα ροδάκινα ωρίμασαν πολύ. (...................................)
γ) Ο κύριος Βασίλης ήταν ναυτικός. (...................................)
δ) Τα νερά της λίμνης πάγωσαν από το δυνατό
κρύο. (...................................)
ε) Το σχολείο μας έχει μαθητές από διάφορα μέρη
του κόσμου. (...................................)
στ) Έχουμε
ένα δάσκαλο για τη γυμναστική. (...................................)
ζ) Οι δάσκαλοι συχνά φορούν ρούχα του τόπου
τους. (...................................)
η) Οι γείτονες και οι περαστικοί χαμογελούν και
κοιτάζουν με ενδιαφέρον τις πινακίδες μας. (.......................................................)
θ) Μερικοί μάλιστα
χειροκροτούν. (...................................)
ι) Εκείνη τη μέρα παρελαύνουμε φορώντας κάτι
χαρακτηριστικά από τον τόπο μας. (...................................)
4.
Συμπλήρωσε τα κενά με την κατάλληλη οριστική
αντωνυμία.
α) Η Άσπα
φοβάται να κοιμηθεί ........................... στο σπίτι, όταν λείπει ο Γιώτης
ταξίδι.
β) Εσύ και ο
αδερφός σου έχετε ............................ προτιμήσεις.
γ)
............................. η Δήμητρα έφυγε, δεν την υποχρέωσε κανείς.
δ) Παιδιά,
και το επόμενο πρόβλημα μπορεί να λυθεί με ............................. τρόπο.
ε) Η Φανή
και η Γιάννα φτιάχνουν ................................... τα ρούχα τους.
στ) Η γιαγιά
μου συνήθιζε να λέει: «...................... τα λέω, ........................
τ’ ακούω».
ζ) Ο Κώστας
μένει ....................... σ’ ένα τεράστιο σπίτι στη Χαλκίδα.
η) Η Έφη μού
έφτιαξε .......................... ένα υπέροχο κολιέ.
θ) Η Στέλλα
άρχισε να κλαίει κι έφυγε από το δωμάτιο, γιατί ήθελε να μείνει
...................... για λίγο.
ι) Στο
θέατρο πήγα τελικά .................................. .
5.
Να
συμπληρώσετε τα κενά των προτάσεων με το σωστό πρόσωπο των ρημάτων που
βρίσκονται στην παρένθεση.
( φοβάμαι, αγωνίζομαι, στολίζομαι,
δανείζομαι, ποτίζομαι, σκαλίζομαι, φιλιέμαι, φαίνομαι, ντύνομαι)
α) Σας το
λέω, δεν πρέπει να ............................... συνέχεια χρήματα.
β) Ο κήπος .............................. και
............................... καθημερινά από τον κηπουρό.
γ) Οι άνθρωποι αυτοί .............................. σκληρά
για να ζήσουν.
δ) Τα δύο ξαδέλφια, όποτε βρεθούν,
................................. και .......................... με αγάπη.
ε) Όταν πηγαίνω σε μια γιορτή,
................................. και ............................... ωραία.
στ) Γιώργο, γιατί ............................... να του
μιλήσεις; Δε .............................να είναι κακός άνθρωπος.
Γ. ΚΕΙΜΕΝΟ
Το κείμενο που
ακολουθεί είναι απόσπασμα από το μυθιστόρημα
της Ζωρζ Σαρρή «Το γαϊτανάκι». Σ΄ αυτό ένας σοφός άνθρωπος, ο Νικόλας,
κάνει το γύρο του κόσμου για να πείσει τους ανθρώπους να δώσουν τα χέρια και να
φτιάξουν ένα γαϊτανάκι – σύμβολο παγκόσμιας αγάπης και φιλίας – που θα
αγκαλιάζει όλη τη Γη. Η υπέροχη εκείνη μέρα φτάνει...
Ο Νικόλας
κοιτούσε με μάτια θαμπωμένα από τα δάκρυα. Χιλιάδες νέοι περνούσαν από μπροστά
του. Γαλανομάτηδες με ξανθά μαλλιά, μελαχρινοί με
μαύρα μάτια, ερυθρόδερμοι με πολύχρωμα φτερά δίνανε τα χέρια σ΄ αυτό το
γαϊτανάκι που αγκαλιάζει τη Γη. Τους άκουγε να τραγουδάνε, να μιλάνε και να
φωνάζουν. Ο Γιόχαν έσφιγγε το χέρι του Γιάννη και έλεγε: «Πόσο κουτοί ήμασταν
να μη μιλάμε ο ένας στον άλλον. Μοιάζεις του αδελφού μου». Ο Γιάννης έλεγε: «Δε
θα είμαι πια μόνος τα βράδια του χειμώνα, θα κάνουμε παρέα και θα λέμε
ιστορίες».
Δ. Ασκήσεις
α) Τι βλέπει ο Νικόλας
και γιατί τα μάτια του δακρύζουν;
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
β) Πώς κρίνεις την ιδέα του Νικόλα; Πώς
θα ήταν ο κόσμος αν αυτή η ιδέα γινόταν πραγματικότητα;
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................