1. Ακούω και γράφω:
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
2. Περιγράψτε μια όμορφη διαδρομή που έχετε κάνει με πλοίο, τρένο, λεωφορείο, αεροπλάνο ή αυτοκίνητο και σας είχε εντυπωσιάσει.
Πώς και πότε κάνατε αυτή τη διαδρομή;
Από πού ξεκινήσατε και ποιος ήταν ο προορισμός σας;
Ήταν άλλα πρόσωπα μαζί σας;
Τι είδατε και τι ακούσατε σε αυτή τη διαδρομή;
Ποιους συναντήσατε;
Συνέβη κάποιο περιστατικό που θα θέλατε να διηγηθείτε;
Τι σκεφτήκατε ή αισθανθήκατε κατά την διάρκεια της διαδρομής;
Θα ξαναπηγαίνατε αυτή τη διαδρομή;
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
3. Στο παρακάτω κείμενο υπογραμμίστε τα επίθετα και κυκλώστε τις μετοχές:
Οι Μηλιές είναι ένα γραφικό χωριό του Πηλίου, το οποίο έχει να επιδείξει και μια λαμπρή ιστορική διαδρομή. Το πανέμορφο αυτό ορεινό χωριό είναι κτισμένο σε υψόμετρο 400 μ. και απέχει 28 χλμ. από το Βόλο. Οι Μηλιές δεν έχουν μόνο τ' όνομα, είναι και γεμάτες με ανθισμένες μηλιές.Οι μηλιές υψώνουν τους κατάλευκους κλώνους τους στα χωράφια, πάνω από τους τοίχους των αυλών δίνοντας παντού έναν εορταστικό τόνο. Τα σπίτια του χωριού είναι καθαρά και περιποιημένα. Οι πλακόστρωτες στέγες τους γυαλίζουν σαν ασήμι στον ήλιο κι από τις μισάνοιχτες πόρτες τους βλέπουμε τις πενατακάθαρες αυλές, γεμάτες γλάστρες με βιολέτες, γαρίφαλα και ζουμπούλια που ευωδιάζουν. Το χωριό είναι γεμάτο από νερά που κυλούν αφρισμένα και βουερά μέσα από μεγάλες πέτρες.
4. Τώρα γράψτε τα επίθετα στα τρία γένη:
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
5. Κάντε το ίδιο και για τις μετοχές:
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
6. Με τη βοήθεια ενός χάρτη χαρακτήρισε Σ (σωστό) ή Λ (λάθος) τις παρακάτω προτάσεις:
7. Παράτηρήστε με προσοχή το μπροστινό μέρος της ταξιδιωτικής κάρτας και γράψτε στο πίσω μέρος ένα σύντομο κείμενο, το οποίο θα το στείλετε στον καλύτερό σας φίλο.
8. Γράψε πως λέγονται οι κάτοικοι:
Στη Ρόδο: Ροδίτες, Ροδίτισσες
Στα Γιάννενα:
Στην Πάτρα:
Στην Κέρκυρα:
Στη Φλώρινα:
Στο Μεσολόγγι:
Στην Ξάνθη:
Στη Μάνη:
9. Διέγραψε τα επίθετα που δεν σχηματίζουν συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό:
δύσκολος, θαλασσινός, λεπτός, αγροτικός, πλαστικός, φτηνός, αυριανός, ευχάριστος, παχύς, βουνίσιος, κερκυραϊκός, φετινός, όμορφος, μάλλινος, μισός, πέτρινος
10. Συμπλήρωσε τα γράμματα που λείπουν και βάλε τόνο όπου χρειάζεται:
ταξιδι__της
τελ__ότητα
ξεδιπλ__νονται
π__γές
ευ__δίες
μαγ__τικός
ακρ__τ__ριο
πολ__χρωμα
ρ__άκια
φ__ς
αφρ__ζει
βρ__ση
αν__πόμ__να
ν__σί
κατρακ__λούν
ατμόσφ__ρα
σ__γκ__νωνία
ατέλ__ωτες
περ__πλαν__όμαστε
11. Συμπλήρωσε τον πίνακα:
12. Συμπλήρωσε τους βαθμούς των επιθέτων που λείπουν:
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
2. Περιγράψτε μια όμορφη διαδρομή που έχετε κάνει με πλοίο, τρένο, λεωφορείο, αεροπλάνο ή αυτοκίνητο και σας είχε εντυπωσιάσει.
Πώς και πότε κάνατε αυτή τη διαδρομή;
Από πού ξεκινήσατε και ποιος ήταν ο προορισμός σας;
Ήταν άλλα πρόσωπα μαζί σας;
Τι είδατε και τι ακούσατε σε αυτή τη διαδρομή;
Ποιους συναντήσατε;
Συνέβη κάποιο περιστατικό που θα θέλατε να διηγηθείτε;
Τι σκεφτήκατε ή αισθανθήκατε κατά την διάρκεια της διαδρομής;
Θα ξαναπηγαίνατε αυτή τη διαδρομή;
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
3. Στο παρακάτω κείμενο υπογραμμίστε τα επίθετα και κυκλώστε τις μετοχές:
Οι Μηλιές είναι ένα γραφικό χωριό του Πηλίου, το οποίο έχει να επιδείξει και μια λαμπρή ιστορική διαδρομή. Το πανέμορφο αυτό ορεινό χωριό είναι κτισμένο σε υψόμετρο 400 μ. και απέχει 28 χλμ. από το Βόλο. Οι Μηλιές δεν έχουν μόνο τ' όνομα, είναι και γεμάτες με ανθισμένες μηλιές.Οι μηλιές υψώνουν τους κατάλευκους κλώνους τους στα χωράφια, πάνω από τους τοίχους των αυλών δίνοντας παντού έναν εορταστικό τόνο. Τα σπίτια του χωριού είναι καθαρά και περιποιημένα. Οι πλακόστρωτες στέγες τους γυαλίζουν σαν ασήμι στον ήλιο κι από τις μισάνοιχτες πόρτες τους βλέπουμε τις πενατακάθαρες αυλές, γεμάτες γλάστρες με βιολέτες, γαρίφαλα και ζουμπούλια που ευωδιάζουν. Το χωριό είναι γεμάτο από νερά που κυλούν αφρισμένα και βουερά μέσα από μεγάλες πέτρες.
4. Τώρα γράψτε τα επίθετα στα τρία γένη:
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
5. Κάντε το ίδιο και για τις μετοχές:
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
................................................................................................................................
6. Με τη βοήθεια ενός χάρτη χαρακτήρισε Σ (σωστό) ή Λ (λάθος) τις παρακάτω προτάσεις:
- Το Άργος βρίσκεται νοτιοανατολικά της Ναυπάκτου.
- Η Κατερίνη βρίσκεται βορειοανατολικά των Τρικάλων.
- Η Κέα βρίσκεται βορειοδυτικά της Σύρου.
- Το Κιλκίς βρίσκεται νοτιοδυτικά της Θεσσαλονίκης.
7. Παράτηρήστε με προσοχή το μπροστινό μέρος της ταξιδιωτικής κάρτας και γράψτε στο πίσω μέρος ένα σύντομο κείμενο, το οποίο θα το στείλετε στον καλύτερό σας φίλο.
8. Γράψε πως λέγονται οι κάτοικοι:
Στη Ρόδο: Ροδίτες, Ροδίτισσες
Στα Γιάννενα:
Στην Πάτρα:
Στην Κέρκυρα:
Στη Φλώρινα:
Στο Μεσολόγγι:
Στην Ξάνθη:
Στη Μάνη:
9. Διέγραψε τα επίθετα που δεν σχηματίζουν συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό:
δύσκολος, θαλασσινός, λεπτός, αγροτικός, πλαστικός, φτηνός, αυριανός, ευχάριστος, παχύς, βουνίσιος, κερκυραϊκός, φετινός, όμορφος, μάλλινος, μισός, πέτρινος
10. Συμπλήρωσε τα γράμματα που λείπουν και βάλε τόνο όπου χρειάζεται:
ταξιδι__της
τελ__ότητα
ξεδιπλ__νονται
π__γές
ευ__δίες
μαγ__τικός
ακρ__τ__ριο
πολ__χρωμα
ρ__άκια
φ__ς
αφρ__ζει
βρ__ση
αν__πόμ__να
ν__σί
κατρακ__λούν
ατμόσφ__ρα
σ__γκ__νωνία
ατέλ__ωτες
περ__πλαν__όμαστε
11. Συμπλήρωσε τον πίνακα:
12. Συμπλήρωσε τους βαθμούς των επιθέτων που λείπουν: