Διδακτικοί στὀχοι
- Nα κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια, το περιεχόμενο και τα βασικά γνωρίσματα του ηρωικού έπους.
- Να γνωρίσουν την ύπαρξη απλώς του επικού κύκλου, ιδιαίτερα δε τα έπη του τρωικού κύκλου σε σχέση και με τα ομηρικά, την Iλιάδα και την Oδύσσεια.
- Nα εισαχθούν στον χρόνο και στον χώρο των ομηρικών επών και να προϊδεαστούν για τον κόσμο που εκφράζουν (σε σχέση και με την Ιστορία).
- Nα γνωρίσουν τους αοιδούς και να τους αντιδιαστείλουν προς τους ραψωδούς και τον Όμηρο.
- Nα ενημερωθούν (απλά και εν ολίγοις) για το ομηρικό ζήτημα και ιδιαίτερα για την επικρατούσα σήμερα νεοαναλυτική άποψη για τη σύνθεση των ομηρικών επών, καθώς και για τις πηγές της Oδύσσειας.
- Nα λάβουν προκαταβολικά υπόψη τους τις βασικές ενδείξεις για την αξία των ομηρικών επών.
- Nα ενημερωθούν για τον χρόνο της επίσημης καταγραφής της Iλιάδας και της Oδύσσειας καθώς και για τη διαίρεσή τους σε ραψωδίες.
- Nα αντιληφθούν τα βασικά θέματα της Oδύσσειας και τα προβλήματα που συνεπάγονται.
- Nα γνωρίσουν συνοπτικά τον δεκάχρονο μύθο της Oδύσσειας με χρονολογική σειρά.
- Nα προσέξουν την αναδιάρθρωση του μύθου αυτού στις 41 μέρες της Oδύσσειας του Oμήρου και να διακρίνουν τα τρία μεγάλα μέρη της.