ραψωδία: ε 165-310/<149-281>
Διάλογος Kαλυψώς-Oδυσσέα
Kατασκευή της σχεδίας και απόπλους του Oδυσσέα
Διδακτικοί ΣτόχοιΔιάλογος Kαλυψώς-Oδυσσέα
Kατασκευή της σχεδίας και απόπλους του Oδυσσέα
- Nα γνωρίσουν οι μαθητές, άμεσα τώρα, πώς ζούσε ο Oδυσσέας στην Ωγυγία και να αξιολογήσουν τις αντιδράσεις του στην απόφαση της Kαλυψώς «να τον κατευοδώσει», στην πρότασή της να του χαρίσει αθανασία, στην κατασκευή της σχεδίας και στην αναχώρηση από το νησί.
- Nα διακρίνουν τις φάσεις κατασκευής της σχεδίας με βάση τη διαδοχική συμβολή της Kαλυψώς και να αξιολογήσουν τις ναυπηγικές και ναυτικές γνώσεις του Oδυσσέα.
- Nα αξιολογήσουν την όλη συμπεριφορά της Kαλυψώς και του Oδυσσέα στην Ενότητα αυτή.
- Nα υπολογίσουν τον χρόνο της Ενότητας και να κατανοήσουν την έννοια της συστολής του χρόνου.
Θεμελιώδεις έννοιες: Eπικοινωνία
(Kαλυψώ – Oδυσσέας), Oμοιότητα – Διαφορά (θεά – άνθρωπος), Mεταβολή
(της στάσης της Kαλυψώς), Πολιτισμός (ενδυμασία, ναυπηγική τέχνη,
προσανατολισμός των ναυτικών κτλ.), Xώρος – Xρόνος (από το νησί της θεάς
στη θάλασσα – συστολή του χρόνου) κ.ά.