Πιστή στην «παράδοση», που θεωρεί τους μαθητές και τις μαθήτριες του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ) ως «β΄ κατηγορία» και παρά τις σχεδόν καθημερινές διακηρύξεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αναγκαία για το μέλλον της χώρας αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, με σημερινή απόφαση αποκλείονται οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΕΠΑ.Λ από τη επιλογή ξένης γλώσσας, σε αντίθεση με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ), στους οποίους δίδεται η δυνατότητα να συνεχίσουν να διδάσκονται μία από τις γλώσσες που διδάχτηκαν στο γυμνάσιο (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά).
Συγκεκριμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ Τάξης Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου που ανακοινώθηκε προσφέρεται η δυνατότητα διδασκαλίας μόνο της Αγγλικής Γλώσσας.
Από τον Φεβρουάριο του 2013 η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας μαζί με τους επιστημονικούς φορείς των εκπαιδευτικών της γαλλικής γλώσσας έχουν καταθέσει κοινές προτάσεις για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο, το Λύκειο και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο σχετικό κεφάλαιο για το Γενικό Λύκειο και την Τεχνική εκπαίδευση αναφέρονται τα εξής αιτήματα:
Β. Γενικό Λύκειο – Τεχνική εκπαίδευση
1. Την υποχρεωτική διδασκαλία δύο Ξένων γλωσσών και στην μετα – υποχρεωτική εκπαίδευση σε όλες τις τάξεις.
2. Τη σύνδεση της διδασκαλίας με διαβαθμισμένη πιστοποίηση επιπέδου Β1/ Β2 σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες του Συμβουλίου της Ευρώπης.
3. Τη δυνατότητα επιλογής από τους μαθητές της Ξένης Γλώσσας που θα διδαχτούν στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) σε όλους τους τομείς και τις κατευθύνσεις της Γενικής και της Επαγγελματικής-Τεχνικής Εκπαίδευσης.
4. Τη διδασκαλία της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας, ως μαθημάτων ορολογίας στην Τεχνική εκπαίδευση.
1. Την υποχρεωτική διδασκαλία δύο Ξένων γλωσσών και στην μετα – υποχρεωτική εκπαίδευση σε όλες τις τάξεις.
2. Τη σύνδεση της διδασκαλίας με διαβαθμισμένη πιστοποίηση επιπέδου Β1/ Β2 σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες του Συμβουλίου της Ευρώπης.
3. Τη δυνατότητα επιλογής από τους μαθητές της Ξένης Γλώσσας που θα διδαχτούν στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) σε όλους τους τομείς και τις κατευθύνσεις της Γενικής και της Επαγγελματικής-Τεχνικής Εκπαίδευσης.
4. Τη διδασκαλία της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας, ως μαθημάτων ορολογίας στην Τεχνική εκπαίδευση.