Σε σημερινό του άρθρο στο ΒΗΜΑ της Κυριακής ο καθηγητής Γλωσσολογίας και πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού Γ. Μπαμπινιώτης, επισημαίνει ότι οι αλλαγές που προωθούνται από το Υπουργείο, συνιστούν ουσιαστική και ουσιώδη μεταρρύθμιση, «που πατάει σε γερά θεμέλια, αφού στηρίζεται, κατά βάσιν, στο Πόρισμα της Επιτροπής τού Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία».
Ξεκαθαρίζει ότι είναι «θετικά τοποθετημένος απέναντι στη σημαντική αυτή προστιάθεια για ουσιαστική βελτίωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Διευκρινίζει ότι από τις δύο προτάσεις που επικράτησαν στον Εθνικό Διάλογο για το Νέο Λύκειο, τελικά προκρίθηκε η δεύτερη που ήταν «μια μετριοπαθής πρόταση που συνδύαζε κατά το δυνατόν τα πλεονεκτήματα της γενικής παιδείας, μείωνε τις κατευθύνσεις αλλά διατηρούσε μια αύξουσα εξειδίκευση των ενδιαφερόντων στις δύο τελευταίες τάξεις τού Λυκείου, λειτουργώντας και ως τρόπος προετοιμασίας για την εισαγωγή στα ΑΕΙ».
Σύμφωνα με τον κ. Μπαμπινιώτη «η πρόταση αυτή είναι μέσα στο πνεύμα τού Εθνικού Διαλόγου, αποτελεί σημαντική βελτίωση τού εκπαιδευτικού μας συστήματος στο Λύκειο σε συνδυασμό με τις λοιπές ρυθμίσεις και, εν πάση περιπτώσει, μπορεί να προετοιμάσει το έδαφος για την πιο ριζοσπαστική (πρώτη) πρόταση, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες».
Ο κ. Μπαμπινιώτης υποστηρίζει ότι με τη ρύθμιση αυτή, «αναβαθμίζεται ο ρόλος τού εκπαιδευτικού και μαζί το κύρος και η βαρύτητα της δουλειάς και της επίδοσης των μαθητών μέσα στο Λύκειο, που με το ισχύον σύστημα έχουν πλήρως απαξιωθεί προς όφελος τοι φροντιστηρίου, το οποίο στα μάπα μαθητών και γονέων παίζει σήμερα πρωταρχικό ρόλο».
Κλείνει επισημαίνοντας ότι το Νέο Λύκειο θα παραμείνει εξαγγελία καλών προθέσεων αν δεν προηγηθεί της δημιουργίας του η αλλαγή των εκπαιδευτικών πρακτικών και η συγγραφή εκσυγχρονισμένων βιβλίων.
Δεν θα ήταν καλύτερο, για να έχει βάση η μεταρρύθμιση και "γερά θεμέλια", να ξεκινάει από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να προχωρεί σταδιακά
ΑπάντησηΔιαγραφήστις επόμενες βαθμίδες; πάλι τα ίδια...