Η δυσγραφία είναι μία διαταραχή του γραπτού λόγου και δεν σχετίζεται με το επίπεδο ευφυίας και τις ικανότητες του παιδιού.
Το χαρακτηριστικό της είναι η μειωμένη ικανότητα του παιδιού στη σύνθεση ενός γραπτού κειμένου. Το παιδί μπορεί να δυσκολεύεται να χειριστεί το μολύβι , κάνει γραμματικά λάθη, γράφει δυσανάγνωστα, συγχέει κεφαλαία και μικρά γράμματα, κάνει λάθη στον τονισμό ή και στην ορθογραφία των λέξεων.
Τα χαρακτηριστικά της δυσγραφίας
Συνήθως η διαταραχή του γραπτού λόγου γίνεται αντιληπτή στη Δευτέρα ή την Τρίτη τάξη του δημοτικού, αν κι η δεξιότητα τουπαιδιού στο γραπτό λόγο είναι σημαντικά κατώτερη απ’ το αναμενόμενο για την ηλικία και την εκπαίδευσή του.
Τα γραπτά του στο σχολείο έχουν πολλά γραμματικά λάθη και οι παράγραφοι στα κείμενά του δεν είναι σωστά οργανωμένες.
Συχνά η διαταραχή αυτή συνυπάρχει με την δυσλεξία ή την δυσαριθμησία. Μάλιστα είναι αρκετά σπάνιο να εμφανιστεί μόνη της.
Συνήθως η διαταραχή του γραπτού λόγου γίνεται αντιληπτή στη Δευτέρα ή την Τρίτη τάξη του δημοτικού, αν κι η δεξιότητα τουπαιδιού στο γραπτό λόγο είναι σημαντικά κατώτερη απ’ το αναμενόμενο για την ηλικία και την εκπαίδευσή του.
Τα γραπτά του στο σχολείο έχουν πολλά γραμματικά λάθη και οι παράγραφοι στα κείμενά του δεν είναι σωστά οργανωμένες.
Συχνά η διαταραχή αυτή συνυπάρχει με την δυσλεξία ή την δυσαριθμησία. Μάλιστα είναι αρκετά σπάνιο να εμφανιστεί μόνη της.
Πως μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά
1. Το παιδί είναι καλό να γράφει πάντα σε τετράδιο ή χαρτί που έχει γραμμές έτσι ώστε να έχει έναν οδηγό για το πού πρέπει να βρίσκονται τα γράμματα.
2. Αφήστε το παιδί να επιλέξει ένα άνετο μολύβι.
3. Ειδικότερα για τις μικρές ηλικίες, χρησιμοποιήστε διάφορα παιγνίδια προγραφικής ηλικίας που βρίσκονται στο εμπόριο. Εξασκούν το χέρι του παιδιού να συμπληρώνει σωστούς κύκλους και διάφορα είδη γραμμών.
4. Δείξτε του πως θα πρέπει να κάθεται σωστά στην καρέκλα και πώς να κρατάει το στυλό. Ειδικότερα για τα αριστερόχειρα παιδιά , βοηθάει αρκετά στο να έχει το τετράδιο μια ανοδική κλίση.
5. Εξηγήστε του ότι είναι πολύ σημαντικό να είναι ευδιάκριτα όλα τα γράμματα.
6. Προτείνετέ του να κάνει τη λίστα για το σούπερ μάρκετ έτσι ώστε να μπορεί να τη διαβάσει όποιος τη χρησιμοποιήσει.
7. Ποτέ μη κατακρίνετε και μην κοροϊδεύετε το γραφικό του χαρακτήρα.
8. Μην γελάτε με κάτι που έγραψε υπό πίεση.
1. Το παιδί είναι καλό να γράφει πάντα σε τετράδιο ή χαρτί που έχει γραμμές έτσι ώστε να έχει έναν οδηγό για το πού πρέπει να βρίσκονται τα γράμματα.
2. Αφήστε το παιδί να επιλέξει ένα άνετο μολύβι.
3. Ειδικότερα για τις μικρές ηλικίες, χρησιμοποιήστε διάφορα παιγνίδια προγραφικής ηλικίας που βρίσκονται στο εμπόριο. Εξασκούν το χέρι του παιδιού να συμπληρώνει σωστούς κύκλους και διάφορα είδη γραμμών.
4. Δείξτε του πως θα πρέπει να κάθεται σωστά στην καρέκλα και πώς να κρατάει το στυλό. Ειδικότερα για τα αριστερόχειρα παιδιά , βοηθάει αρκετά στο να έχει το τετράδιο μια ανοδική κλίση.
5. Εξηγήστε του ότι είναι πολύ σημαντικό να είναι ευδιάκριτα όλα τα γράμματα.
6. Προτείνετέ του να κάνει τη λίστα για το σούπερ μάρκετ έτσι ώστε να μπορεί να τη διαβάσει όποιος τη χρησιμοποιήσει.
7. Ποτέ μη κατακρίνετε και μην κοροϊδεύετε το γραφικό του χαρακτήρα.
8. Μην γελάτε με κάτι που έγραψε υπό πίεση.
Περισσότερα θέματα με μαθησιακές δυσκολίες εδώ.