Η ευρεσιτεχνία και ο αυτοσχεδιασμός είναι απο τις βασικότερες ικανότητες που πρέπει να διαθέτει ένας Ειδικός παιδαγωγός όταν αναλαμβάνει να διδάξει παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες. Το γεγονός ότι μαθαίνουν πιο αποτελεσματικά όταν οι αισθήσεις παίρνουν μέρος αλλά και όταν η κιναίσθηση είναι κυρίαρχη δημιουργεί την ανάγκη το μάθημα να είναι πιο "ζωντανό".
Η παρακάτω άσκηση ενσωματώνει τη φιλοσοφία της κιναισθητικής μάθησης και έχει ως αντικείμενο την αυτοματοποίηση της καταληκτικής ορθογραφίας. Η σχέση του άρθρου με την αντίστοιχη κατάληξη στις λέξεις, πχ. ο σκύλ-ος, γίνεται ακόμα πιο έντονη ώστε να καταχωρηθεί ο ορθογραφικός συσχετισμός μεταξύ τους.
Υλικά: πολύχρωμες κόλλες με glitter, χαρτιά, μαγνητικά γράμματα
Άσκηση: Σε μια σελίδα γράφουμε με τις κόλλες glitter τα άρθρα (ο, η, το) και τις αντίστοιχες καταλήξεις αφήνοντας κενό ενδιάμεσα για τα μαγνητικά γράμματα που θα σχηματίσουν λέξεις.
1ο βήμα: Γράφουμε τα άρθρα με τις καταλήξεις τους
Αρσενικά |
Θηλυκά |
Ουδέτερα |
Έπειτα δίνουμε στο παιδί τα πλαστικά γράμματα και του ζητάμε να φτιάξει λέξεις αρχικά κατά υπαγόρευση και έπειτα αυθόρμητα επιλέγοντας μόνο του τις λέξεις που θα φτιάξει.
2ο βήμα: Συνθέτει λέξεις με πλαστικά γράμματα
Με αυτό το τρόπο μπορούμε να δουλέψουμε πλήθος ορθογραφικών δυσκολιών των παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές δυσκολίες.
Tip:
Μπορεί να γίνει και ανάποδα! Να βάζουμε εμείς τα μαγνητικά γράμματα και το παιδί να συμπληρώνει με τη κόλλα glitter το κατάλληλο άρθρο με την αντίστοιχη κατάληξη.
Άσπα Μητρακάκη, Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.