Πώς μπορούμε να βάλουμε τάξη στο γραπτό λόγο του Δυσλεξικού παιδιού;
Πολλές φορές το αποτέλεσμα της προσπάθειας για απόδοση του γραπτού λόγου απο παιδιά με Δυσλεξία δεν είναι ικανοποιητικό. Λέξεις παραλείπονται, νοήματα χάνονται και ο τηλεγραφικός λόγος είναι κυρίαρχος. Για αυτό η θεραπευτική διαδικασία έχει σαν σκοπό να βρει τους τρόπους της εναλλακτικής διδασκαλίας που θα βοηθήσουν το παιδί με Δυσλεξία και ΜΔ να βελτιώσει τη γραπτή του έκφραση.
Έχουμε τονίσει αρκετές φορές πως κρίνεται εξαιρετικά σημαντικό οι ασκήσεις που απευθύνονται σε παιδιά με Δυσλεξία να είναι έτσι διαμορφωμένες ώστε να "αναγκάζει" το παιδί να συμμετέχει περισσότερο, δημιουργώντας το ίδιο κατά κάποιο τρόπο την άσκηση. Εδώ θα παρουσιάσουμε την άσκηση: Η πρόταση τρελάθηκε. Κόλλησε στη σειρά τις λέξεις! Σκοπός είναι το παιδί να φτιάξει μια πρόταση με νόημα!
Υλικά: λευκές ετικέτες, σελίδες Α4
Άσκηση: Γράφουμε πάνω στις ετικέτες όλες τις λέξεις μιας πρότασης. Η σειρά των λέξεων πρέπει να είναι μπερδεμένη.
Παράδειγμα 1
Παράδειγμα 2
Έπειτα το παιδί πάνω σε σελίδες Α4 πρέπει να κολλήσει με τη σωστή σειρά τις λέξεις ώστε να βγει μια πλήρης πρόταση χωρίς να περισσέψει καμία λέξη.
Tip:
Στο τέλος κάθε πρότασης προτρέψτε να βάλει το σημείο στίξης που χρειάζεται πχ. τελεία, ερωτηματικό, θαυμαστικό
Άσπα Μητρακάκη