Τα ελλείμματα στη Φωνημική επίγνωση είναι μια συνηθισμένη δυσκολία στα παιδιά με Δυσλεξία!
Στα προγράμματα παρέμβασης το έλλειμμα αυτό αντιμετωπίζεται με ασκήσεις που σκοπό έχουν να εγκαταστήσουν αυτή την ικανότητα ανάλυσης η οποία επηρεάζει την ποιότητα ανάγνωσης. Μια τέτοια άσκηση είναι και η: "Ξεμπέρδεψε τη λέξη"!
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το δωρεάν δείγμα της άσκησης εδώ!
Υλικά: λέξεις με κενά, ξυλάκια χειροτεχνίας ή γλωσσοπίεστρα, μαρκαδόροι
• Γράφουμε λέξεις οι οποίες έχουν το πρώτο και τελευταίο γράμμα και ανάμεσα έχουν κενά τόσα όσα τα γράμματα που λείπουν.
• Κόβουμε τις λέξεις σε κάρτες.
• Γράφουμε τα γράμματα των λέξεων στα ξυλάκια.
• Βάζουμε τη λέξη και τα ξυλάκια μπερδεμένα μπροστά στο παιδί.
• Το παιδί πρέπει να βρει τη λέξη και να βάλει στη σωστή σειρά τα γράμματα.
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το δωρεάν δείγμα της άσκησης εδώ!
Στην άσκηση χρησιμοποιήθηκαν λέξεις τρισύλλαβες με διπλό συμφωνικό σύμπλεγμα. Οι επιπλέον κατηγορίες λέξεων είναι:
- δισύλλαβες, τρισύλλαβες, τετρασύλλαβες λέξεις της μορφής /-σφ-/
- δισύλλαβες, τρισύλλαβες, τετρασύλλαβες λέξεις με διπλό συμφωνικό σύμπλεγμα
- δισύλλαβες, τρισύλλαβες, τετρασύλλαβες λέξεις με τελικό σίγμα
- δισύλλαβες, τρισύλλαβες, τετρασύλλαβες λέξεις με /ου/
- λέξεις με διπλό συμφωνικό σύμπλεγμα και τελικό σίγμα
- λέξεις με δυο διπλά συμφωνικά συμπλέγματα
- λέξεις με αρχικό φωνήεν
- λέξεις με: μπ. γκ.γγ, τσ, ντ. τζ
- λέξεις με τριπλό συμφωνικό σύμπλεγμα
- λέξεις με: ει, αι, οι
- λέξεις με συνδυασμούς: αυ/ευ
- λέξεις με: σμ, σβ, σγ
- λέξεις με /ια/
Απευθύνεται: σε παιδιά με δυσλεξία και δυσαναγνωσία για ενίσχυση της αυτονομίας των γραμμάτων.
Άσπα Μητρακάκη