Διαβάζει το κείμενο και μετά δε θυμάται τι έχει διαβάσει!
Μια αμήχανη κατάσταση στην οποία βρίσκονται συχνά παιδιά με Δυσλεξία, Διάσπαση προσοχής και άλλες Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι όταν δυσκολεύονται να αναπαράγουν τα νοήματα ενός γραπτού κειμένου. Η ελλιπής κατανόηση και συγκράτηση των πληροφοριών που προσφέρει ένα κείμενο είναι η αιτία και πληθώρα ασκήσεων εφαρμόζονται για την ενίσχυση αυτών των δεξιοτήτων.
Η παρακάτω άσκηση γίνεται σε επίπεδο προτάσεων για να εξασκηθεί το δυσλεξικό παιδί στη συγκέντρωση και συγκράτηση γλωσσικών, γραπτών πληροφοριών!
Υλικά: χρωματιστά χαρτιά, ψαλίδι, στυλό, (pom pom & μπολ προαιρετικά)
Αρχικά κόβουμε μικρά τετράγωνα κομμάτια από τα χρωματιστά χαρτιά και τα αριθμούμε σύμφωνα με το πλήθος των προτάσεων που θα δώσουμε στο παιδί. Ο βαθμός πολυπλοκότητας των προτάσεων επιλέγεται σύμφωνα με το επίπεδο δυσκολιών του παιδιού.
Κόβουμε και αριθμούμε χρωματιστά χαρτάκια! |
Έπειτα πίσω από κάθε χαρτάκι γράφουμε μια ερώτηση που έχει σχέση με την αντίστοιχη πρόταση που διάβασε.
Γράφουμε ερωτήσεις! |
Το παιδί διαβάζει και απαντάει στις ερωτήσεις ανοίγοντας σιγά, σιγά όλα τα χαρτάκια.
Ανοίγει και απαντάει! |
Αν θέλουμε να αυξήσουμε το ενδιαφέρον της άσκησης μπορεί το παιδί κάθε φορά που απαντάει σωστά να βάζει "καλάθι" με pom pom σε ένα μπολ ώστε να υπάρχει και το στοιχείο της κίνησης και εγρήγορσης που χρειάζονται τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες!
Για κάθε σωστή απάντηση υπάρχει και το αγώνισμα του καλαθιού! |
❝Γράφουμε ερωτήσεις περιεχομένου αλλά και ερωτήσεις κρίσης για να κατευθύνουμε τη σκέψη και σε δεύτερο επίπεδο!❞
Άσπα Μητρακάκη