ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

13/6/18

Αποτίμηση των θεμάτων της Φυσικής από τον Φυσικό, Άγγελο Αγγελίδη



Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018
Σχολιασμός Θεμάτων Φυσικής Ο.Π. Ημερησίων ΓΕΛ
Μια προσπάθεια ψύχραιμης αποτίμησης των σημερινών θεμάτων, τα οποία κρίνονται διαβαθμισμένης δυσκολίας και σαφώς τα δυσκολότερα από τα θέματα των τελευταίων τριών ετών.
Σε γενικές γραμμές το Θέμα Α (ερωτήσεις κλειστού τύπου) κρίνεται  ένα εύκολο θέμα, που εξαντλούνταν στην απλή εξέταση της θεωρίας, απαιτώντας όμως προσοχή, στην ανάγνωση της εκφώνησης. Χαρακτηριστικό είναι το ότι το ερώτημα Α1 μπορούσε να το απαντήσει ένας μαθητής της Β Λυκείου και το Α4 μαθητής της Β Γυμνασίου!
Το θέμα Β (ερωτήσεις ανοιχτού τύπου) παρουσίαζε σαφή διατύπωση και σωστή διαβάθμιση της δυσκολίας του. Εξέταζε τους μαθητές σε τρία κεφάλαια, σε έννοιες που απαιτούσαν τη γνώση των αρχών Φυσικής που βρίσκονται πίσω από τα φαινόμενα αυτά και σε μεθοδολογία που ο καλά προετοιμασμένος/νη υποψήφιος/α δε θα δυσκολευόταν. Αξιοσημείωτα το ότι το ερώτημα Β2 αποτελεί προσαρμογή της άσκησης 4.64 σελ. 145 του σχολικού βιβλίου καθώς και το ότι στο ερώτημα Β3, οι θεματοδότες, υπερασπίστηκαν την επιλογή να κάνουμε Άλγεβρα στη Φυσική, στους Έλληνες μαθητές, απαιτώντας ιδιαίτερα πολλές υπολογιστικές πράξεις.
Το Θέμα Γ (άσκηση κλιμακούμενης δυσκολίας) ήταν μια συνδυαστική άσκηση από το πρώτο κεφάλαιο της ύλης, αυτό των ταλαντώσεων με αναφορά στο φαινόμενο Doppler, που απαιτούσε ψύχραιμη και έμπειρη αντιμετώπιση απο τον υποψήφιο.
Στο Θέμα Δ (συνδυαστικό πρόβλημα κλιμακούμενης δυσκολίας) η Φυσική οπισθοχώρησε σε σχέση με το σχήμα που πρωταγωνίστησε! Στην πορεία της επίλυσης βέβαια η Φυσική δήλωσε ξανά παρούσα! Κλιμακώνοντας με ένα ιδιαίτερα απαιτητικό ερώτημα Δ4 που με τις 11 μονάδες του (2,2 μονάδες στις 20), σε ρόλο ηθμού, θα χαμηλώσει τον αριθμό των γραπτών που θα ξεπεράσουν το 18. 
Τα θέματα ήταν απαιτητικά και σίγουρα δυσκόλεψαν την πλειοψηφία. Παρ' όλα αυτά δεν είχαν ίχνος επιστημονικού λάθους! Το σημερινό διαγώνισμα θα εξορθολογήσει το ποσοστό των άριστων γραπτών που πέρσι κυμάνθηκε, στο μάλλον υπερβολικό 25,56%, καταπίνοντας βαθμολογικές κλάσεις που ένα σωστότερα σταθμισμένο γραπτό, όπως το σημερινό, δεν θα έκανε. 
Ευχές για επιτυχία στους υποψήφιους καθώς και στους καθηγητές τους, που κάθε χρόνο «δίνουν» πανελλαδικές εξετάσεις μαζί τους!
Άγγελος Γ. Αγγελίδης, Φυσικός-Φροντιστής.

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2018 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger