Γραφοσυμβολικά
- Δυσκολεύεται να γράψει τα γράμματα (σχήμα, μέγεθος, κλίση, ευθυγράμμιση)
- Δυσκολεύεται να γράψει λέξεις (σχήμα, μέγεθος, κλίση, ευθυγράμμιση, σειροθέτηση)
- Δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει τα σημεία στίξης
- Δυσκολεύεται να ακολουθήσει τις γραμμές του τετραδίου
- Δυσκολεύεται να συντονίσει τις κινήσεις του – αδεξιότητα
- Έχει κακή στάση σώματος κατά τη γραφή
- Παρουσιάζει αδυναμίες στο κράτημα του αντικειμένου γραφής (κράτημα, δύναμη, θέση χεριού και χαρτιού)
- Δυσκολεύεται να διατηρήσει την αναλογία στο μέγεθος των πεζών και των κεφαλαίων γραμμάτων
- Δεν τηρεί αποστάσεις μεταξύ των λέξεων
Ορθογραφία
- Κάνει συχνά αντιστροφές, προσθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις γραμμάτων, συλλαβών ή λέξεων
- Κάνει λάθη στον τονισμό ή δείχνει παντελή έλλειψη τόνων
- Κάνει συχνά λάθη σε βασικούς κανόνες ορθογραφίας
- Κάνει συχνά λάθη στο ετυμολογικό μέρος της λέξης
- Δε γενικεύει τους κανόνες ορθογραφίας σε όλες τις λέξεις, ομοιοκατάληκτες ή παράγωγες
- Δεν αυτοδιορθώνεται
Οργάνωση και δομή
- Κάνει λάθη στη σειρά των λέξεων
- Δεν τηρεί χρονική ή λογική αλληλουχία
- Δυσκολεύεται να δομήσει παραγράφους
- Δυσκολεύεται να ολοκληρώσει προτάσεις
Λεξιλόγιο
- Κάνει λάθος χρήση των ρημάτων και των ουσιαστικών
- Δυσκολεύεται να βρει και να χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα ουσιαστικά, επίθετα και ρήματα
- Επαναλαμβάνει τις ίδιες λέξεις
- Χρησιμοποιεί κοινόχρηστες και όχι πρωτότυπες λέξεις
Περιεχόμενο
- Δε δίνει ενδιαφέροντα τίτλο
- Οι ιδέες του δεν ανταποκρίνονται στο θέμα
- Δυσκολεύεται να γράψει κείμενα με φαντασία, πρωτοτυπία και προσωπικό ύφος
- Γράφει κείμενα με περιορισμένο αριθμό λέξεων/προτάσεων
- Δυσκολεύεται στη σύνταξη
- Παραλείπει συχνά λέξεις
- Έχει προβλήματα αλληλουχίας και συνοχής πληροφοριών
- Δυσκολεύεται στις φάσεις παραγωγής γραπτού λόγου
- Δυσκολεύεται να γράψει μια εισαγωγική παράγραφο
- Δυσκολεύεται να βρει και να αναπτύξει τις κεντρικές ιδέες
- Δυσκολεύεται στην ανάπτυξη επιχειρημάτων ή υποστηρικτικών προτάσεων