“Διαβάζω πολλή ώρα, αλλά δεν παίρνω καλύτερους βαθμούς. Τι φταίει;”
“Λύνω όλες τις ασκήσεις που έχω για το σπίτι, αλλά δεν γράφω καλά στα διαγωνίσματα. Γιατί;”
“Θέλω να παίρνω καλύτερους βαθμούς, τι πρέπει να κάνω;”
Σας θυμίζουν κάτι αυτές οι ερωτήσεις; Τις έχετε μήπως ακούσει και από το παιδί σας;
Στην πραγματικότητα, είναι από τις πρώτες που ακούω όταν ξεκινάω με νέους μαθητές, και όλες πηγάζουν από το ίδιο πρόβλημα:
Οι περισσότεροι μαθητές δεν ξέρουν πώς να οργανώσουν το διάβασμά τους.
Σε αυτό το άρθρο, θα σας δείξω τα 4 βασικά βήματα που χρησιμοποιώ με τους μαθητές μου, για να δούμε τι πρέπει να αλλάξουν στον τρόπο που διαβάζουν.
Να τι κάνουν οι περισσότεροι μαθητές:
Με βαριά καρδιά, βάζουν τα (άθικτα) βιβλία στην τσάντα και πηγαίνουν στο μάθημα. Εκεί προσπαθούν να παρακολουθήσουν, αλλά συχνά αφαιρούνται. Καταλαβαίνουν κάποια πράγματα αλλά δεν λύνουν τις απορίες τους, επειδή “θα τα διαβάσουν στο σπίτι”. Αντιγράφουν από τον διπλανό τις ασκήσεις για το σπίτι, και φεύγουν.
Στο σπίτι, παλεύουν για να αφήσουν το κινητό στην άκρη, και με τα χίλια ζόρια ανοίγουν τα βιβλία. Διαβάζουν και απαντούν τις ερωτήσεις όπως-όπως, και η μέρα τελειώνει.
Φανταστείτε αυτό να συμβαίνει κάθε μέρα για μήνες, και ξαφνικά καταλαβαίνετε γιατί οι περισσότεροι γράφουν χάλια στα διαγωνίσματα!
Ας το ονομάσουμε αυτό “Άστοχο Διάβασμα”. Έτσι όπως στο περιγράφω, αντιλαμβάνεστε ότι κάτι πάει στραβά. Για τους περισσότερους όμως μαθητές είναι απόλυτα φυσικό, γιατί “έτσι διαβάζουν όλοι”. Υπάρχει όμως άλλος τρόπος;
Φυσικά! Όλοι οι κορυφαίοι μαθητές ακολουθούν τα ίδια 4 βήματα για να οργανώσουν το διάβασμά τους. Ας το ονομάσουμε “Στοχευμένο Διάβασμα”:
- Βάζουν ξεκάθαρους στόχους. Αν για παράδειγμα θέλουν να “γράψουν καλά στη Φυσική”, βρίσκουν ποιες ασκήσεις και ερωτήσεις θα πρέπει να μπορούν να απαντήσουν σωστά.
- Φροντίζουν να διαβάζουν συγκεντρωμένα. Αυτό σημαίνει ότι διαλέγουν τη σωστή ώρα και το κατάλληλο μέρος για να μην αποσπάται η προσοχή τους.
- Βρίσκουν τα λάθη τους και εντοπίζουν τα σημεία όπου χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια.
- Σπρώχνουν τον εαυτό τους με ασκήσεις που τους δυσκολεύουν.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ
Τα τέσσερα βήματα που ακολουθούν οι κορυφαίοι μαθητές, μας δείχνουν ότι τα καλύτερα αποτελέσματα δεν είναι θέμα χρόνου, αλλά σωστής εξάσκησης. Προσπαθήστεε να δείξετε στο παιδί σας ότι το διάβασμα που κάνει δεν είναι απαραίτητα και το πιο αποδοτικό. Μπορεί να βελτιωθεί, αλλά θα πρέπει να κάνει αλλαγές στον τρόπο που διαβάζει.
ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ
Βρες τις αλλαγές που θα μπορούσες να κάνεις στο διάβασμά σου, με βάση τα παραπάνω τέσσερα βήματα. Θα τα συζητήσουμε ξεχωριστά αργότερα, αλλά για τώρα προσπάθησε να τα σκεφτείς μόνος σου. Είμαι σίγουρος ότι θα βρεις αρκετά σημεία όπου θα μπορούσες να βελτιωθείς.
http://siozopoulos.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.
http://siozopoulos.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.