Ένας τρόπος για να κάνουμε το παιδί με Δυσαριθμησία & Δυσλεξία να κατανοήσει τα γεωμετρικά σχήματα!
Η ποιότητα των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν και το ειδικό μαθηματικό λεξιλόγιο δημιουργεί σύγχυση και δυσκολεύει το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες να κατανοήσει και να συγκρατήσει με επιτυχία τις έννοιες και τους ορισμούς.
Η αισθητηριακή και κιναισθητική διδασκαλία προσφέρει τον κατάλληλο τρόπο για να διδάξουμε με επιτυχία τα Γεωμετρικά σχήματα συνδυάζοντας το χρώμα, το σχήμα, τον αριθμό των γωνιών και τη λεκτική έννοια.
Σχεδιάζουμε μια άσκηση με τρία επίπεδα αντίληψης (χρώμα, αριθμός, λέξη)!
Υλικά: χρωματιστά ξυλάκια (γλωσσοπίεστρα), μαρκαδόρος, χρωματιστά χαρτιά
Με κάθε χρώμα από τα ξυλάκια φτιάχνουμε ένα γεωμετρικό σχήμα. Γράφουμε σε κάθε πλευρά το όνομα του σχήματος και στο εσωτερικό του, τοποθετούμε ένα αντίστοιχο χρωματιστό χαρτί, κομμένο στο ίδιο γεωμετρικό σχήμα και γράφουμε τον αριθμό των γωνιών του.
Με αυτόν τον τρόπο εξηγούμε ότι ο αριθμός τρία εξηγεί το τρίγωνο.
Και ο αριθμός τέσσερα το τετράγωνο. Ενώ με τον ίδιο τρόπο εξηγείται το πεντάγωνο, εξάγωνο κτλ.
Μια βασική οδηγία για τα παιδιά με σύγχυση στο μαθηματικό λεξιλόγιο είναι να συνδέσετε τις ειδικές αυτές λέξεις με την καθημερινότητα του παιδιού. Αν είστε γονείς προσπαθήστε να εντάξετε στην καθημερινή σας ομιλία λέξεις που σχετίζονται με τα γεωμετρικά σχήματα πχ. Να μια τετράγωνη βαλίτσα, Αυτή η γόμα είναι τριγωνική, Η εφημερίδα είναι ένα μεγάλο παραλληλόγραμμο κτλ.
❝Η εξοικείωση και οι εμπειρίες συμβάλλουν τα μέγιστα στην καλύτερη αποσαφήνιση των εννοιών!❞