Τo YouTube είναι ιστότοπος, ο οποίος επιτρέπει αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών ταινιών.
Δημιουργήθηκε το Φεβρουάριο του 2005 και το Νοέμβριο του 2006 ονομάστηκε από το περιοδικό Time "Invention of the Year 2006" (Η Εφεύρεση του 2006). Τον Οκτώβριο του 2006, η εταιρεία αγοράστηκε από την Google με ανταλλαγή μετοχών αξίας 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και σήμερα λειτουργεί ως θυγατρική της Google. Η εταιρία εδρεύει στο Σαν Μπρούνο της Καλιφόρνια, και χρησιμοποιεί την τεχνολογία Adobe Flash Video για να εμφανιστεί μια μεγάλη ποικιλία από το περιεχόμενο φτιαγμένο από χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των κλιπ ταινιών, κλιπ τηλεόρασης, βίντεο και μουσικής, καθώς και ερασιτεχνικό περιεχόμενο, όπως το video blogging και σύντομα πρωτότυπα βίντεο. Μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου στο YouTube έχει φορτωθεί από τα άτομα, αν και μέσα μαζικής ενημέρωσης και επιχειρήσεις συμπεριλαμβανομένων των CBS, BBC, Vevo και άλλες οργανώσεις παρέχουν ορισμένο από το υλικό τους μέσω του site, ως μέρος του προγράμματος εταιρικής σχέσης YouTube.
Όλοι μπορούν να βλέπουν τις αποθηκευμένες ψηφιακές ταινίες (βίντεο), ενώ τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αποθηκεύουν απεριόριστο αριθμό ταινιών με χρονικό όριο δεκαπέντε λεπτών το κάθε βίντεο. Μαζί με τις ταινίες φαίνεται και ο αριθμός των μελών που τις έχουν δει, ώστε να φαίνονται ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς. Επίσης ένας χρήστης μπορεί να πει αν του αρέσει ένα βίντεο ή όχι. Τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αφήσουν σχόλια στο κάθε βίντεο και να πατήσουν το κουμπί "Μου αρέσει" καθώς επίσης και να βαθμολογήσουν και να απαντήσουν τα σχόλια άλλων χρηστών.
Μη εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν τα βίντεο, ενώ οι εγγεγραμμένοι χρήστες επιτρέπεται να ανεβάσουν απεριόριστο αριθμό βίντεο. Βίντεο που θεωρούνται ότι περιέχουν δυνητικά προσβλητικό περιεχόμενο είναι διαθέσιμα μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες 18 και άνω.
Η ιστορία της εταιρείας
Το YouTube ιδρύθηκε από τους Τσαντ Χάρλεϊ, Στηβ Τσεν και τον Τζουντ Καρίμ, οι οποίοι ήταν όλοι πρώην υπάλληλοι της PayPal. Ο Χάρλεϊ σπούδασε σχεδιασμό(Designers), και ο Τσεν με τον Καρίμ σπούδασαν πληροφορική μαζί στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόης της Ουρμπάνας.
Σύμφωνα με μια ιστορία που έχει συχνά επαναληφθεί στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ο Χάρλεϊ και ο Τσεν ανέπτυξαν την ιδέα για το YouTube κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών του 2005, αφού είχαν βιώσει δυσκολία στην κοινή χρήση ενός βίντεο, για έναν πυροβολισμό σε ένα πάρτι στο διαμέρισμα του Τσεν στο Σαν Φρανσίσκο. Ο Καρίμ ο οποίος είχε παρέστη το κόμμα αρνήθηκε ότι είχε συμβεί, αλλά ο Τσεν σχολίασε ότι η ιδέα για το YouTube ιδρύθηκε μετά από ένα πάρτι.
O Καρίμ είπε ότι η έμπνευση για το YouTube εμφανίστηκε για πρώτη φορά από το ρόλο της Τζάνετ Τζάκσον στο περιστατικό του 2004, όταν το στήθος της είχε εκτεθεί κατά την εκτέλεση της, και αργότερα από το τσουνάμι στον Ινδικό Ωκεανό το 2004. Ο Καρίμ ο οποίος δεν μπορούσε να βρει εύκολα βίντεο κλιπ της, για κάθε εκδήλωση σε απευθείας σύνδεση, τον οδήγησε στην ιδέα του σάιτ και στον διαμοιρασμό βίντεο.Ο Χάρλεϊ και ο Τσεν είπε ότι η αρχική ιδέα για το YouTube ήταν μια έκδοση βίντεο από μια online dating υπηρεσία, και είχε επηρεαστεί από την ιστοσελίδα Hot or Not.
Το YouTube ξεκίνησε ως ένα εγχείρημα που χρηματοδοτείται από την εκκίνηση της τεχνολογίας, κυρίως από 11,5 εκατομμύρια δολάρια επενδύσεων από την Sequoia Capital από το Νοέμβριο του 2005 έως τον Απρίλιο του 2006. Στις αρχές τα κεντρικά γραφεία του YouTube βρίσκονταν πάνω από μια πιτσαρία και πάνω από ένα ιαπωνικό εστιατόριο στο Σαν Μάτε, στην Καλιφόρνια. Η ονομασία του τομέα www.youtube.com ενεργοποιήθηκε την 14η Φεβρουαρίου του 2005, και ο δικτυακός τόπος αναπτύχθηκε κατά τους επόμενους μήνες.
Το πρώτο βίντεο από το YouTube, με τίτλο "Me at the zoo", δείχνουν τον συνιδρυτή Τζουντ Καρίμ στο Diego Zoo San. Το βίντεο αναρτήθηκε στις 23 Απριλίου του 2005, και ακόμα προβάλεται στην ιστοσελίδα με πάνω από 25 εκατομμύρια προβολές.
Οι άνθρωποι που δημιουργούν και αναρτούν βίντεο στο YouTube ως επάγγελμα ονομάζονται Youtubers. Το συγκεκριμένο επάγγελμα έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα κερδοφόρο και πολλοί Youtubers έχουν αποκτήσει μεγάλο κοινό. Κάθε Youtuber ασχολείται με οποιοδήποτε αντικείμενο της επιλογής του, από gaming, μέχρι μαγειρική και περιηγήσεις.
Χαρακτηριστικά
Τεχνολογία Βίντεο
Αναπαραγωγή
Η προβολή βίντεο YouTube σε έναν προσωπικό υπολογιστή απαιτεί το Adobe Flash Player plug-in για να εγκατασταθεί στον φυλλομετρητή. Το Adobe Flash Player plug-in είναι ένα από τα πιο κοινά κομμάτια του λογισμικού που εγκαθίσταται σε προσωπικούς υπολογιστές και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 75% του υλικού βίντεο που είναι διαθέσιμο στο Διαδίκτυο.
Τον Ιανουάριο 2010, το YouTube ξεκίνησε μια πειραματική έκδοση του site που χρησιμοποιεί την ενσωματωμένη multimedia δυνατότητα των web browsers που υποστηρίζουν το πρότυπο HTML5. Αυτό επιτρέπει σε βίντεο να είναι ορατό χωρίς απαίτηση Adobe Flash Player ή οποιοδήποτε άλλο plug-in να εγκατασταθεί.
Το YouTube έχει μια σελίδα που επιτρέπει στους υποστηριζόμενους περιηγητές να επιλέξουν για τη δοκιμή HTML5. Μόνο οι browsers που υποστηρίζουν βίντεο HTML5 χρησιμοποιώντας τις H.264 ή WebM μορφές, μπορούν να παίξουν τα βίντεο, και δεν είναι όλα τα βίντεο στην ιστοσελίδα διαθέσιμα.
Ανέβασμα
Βίντεο ανεβασμένα στο YouTube από τους δικαιούχους των λογαριασμών αυτών περιορίζονται σε δέκα λεπτά σε διάρκεια και το μέγεθος αρχείου των 2 GB.
Όταν το YouTube ξεκίνησε το 2005 ήταν δυνατό να ανεβαστούν μεγαλύτερα βίντεο, αλλά δέκα-λεπτο όριο εισήχθη τον Μάρτιο του 2006 και μετά όταν το YouTube διαπίστωσε ότι η πλειονότητα των βίντεο που υπερβαίνουν το μήκος αυτό ήταν ανεπίτρεπτες προσθήκες από τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες. Οι εταιρικοί λογαριασμοί επιτρέπεται να ανεβάσουν τα βίντεο περισσότερο από δέκα λεπτά, με την επιφύλαξη της αποδοχής τους από το YouTube.
Το YouTube δέχεται βίντεο φορτωμένα στις περισσότερες μορφές, συμπεριλαμβανομένων των AVI,. MKV,. MOV,. MP4, DivX,. FLV, και. OGG και. Ogv. Αυτά περιλαμβάνουν τύπους βίντεο όπως τα MPEG-4, MPEG, και. WMV. Υποστηρίζει, επίσης, 3GP, επιτρέποντας τα βίντεο να φορτωθούν από κινητά τηλέφωνα.
Ποιότητα και codecs
Το YouTube προσέφερε αρχικά τα βίντεο σε ένα μόνο επίπεδο ποιότητας, αλλά τώρα έχει μια σειρά από επίπεδα ποιότητας, καθώς και ένα σχήμα για προβολή σε κινητά τηλέφωνα. Το αρχικό σχήμα που εμφανίζονται τα βίντεο σε ένα ψήφισμα των 320x240 pixel με την H.263 codec Sorenson Spark, με μονοφωνικό MP3 audio.
Από τον Μάρτιο του 2008, τα YouTube βίντεο είναι διαθέσιμα σε μια σειρά από επίπεδα ποιότητας, με τα υψηλότερα επίπεδα ποιότητας που προσφέρουν καλύτερη ανάλυση εικόνας. Τον Νοέμβριο του 2008 υποστήριξη 720p High Definition προστέθηκε. Την ίδια στιγμή, ο αναπαραγωγέας YouTube άλλαξε από μια αναλογία 4:3 σε 16:9 widescreen. Τον Νοέμβριο του 2009, υποστήριξη 1080p High definition προστέθηκε. YouTube βίντεο χρησιμοποιούν επί του παρόντος το H.264/MPEG-4 AVC μορφή, με στερεοφωνικό ήχο AAC.
3D βίντεο
Τα 3D βίντεο αναρτήθηκαν στις 21 Ιουλίου 2009, ο μηχανικός λογισμικού του YouTube, Peter Bradshaw ανακοίνωσε ότι οι χρήστες του YouTube μπορούν να ανεβάσουν βίντεο 3D. Τα βίντεο μπορούν να προβληθούν με διάφορους τρόπους. Τον Μάιο του 2011, μια έκδοση του HTML5 του YouTube άρχισε να υποστηρίζει 3D υλικό που είναι συμβατό με την NVIDIA 3D Vision.
360 ° βίντεο
Τον Ιανουάριο του 2015, η Google ανακοίνωσε ότι 360 ° βίντεο θα υποστηριχτούν εγγενώς στο YouTube. Στις 13 Μαρτίου 2015, το YouTube ενεργοποίησε βίντεο 360 ° τα οποία μπορούν να προβληθούν από το Google Cardboard, ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας. Το YouTube VR μπορεί επίσης να προβληθεί από όλα τα άλλα ακουστικά εικονικής πραγματικότητας. Ζωντανή ροή βίντεο 360 ° σε ανάλυση έως και 4K υποστηρίζεται επίσης.
Ζωντανή μετάδοση
Το YouTube πραγματοποίησε πρώιμα πειράματα με ζωντανή ροή, συμπεριλαμβανομένης μιας συναυλίας από την U2 το 2009, και μια συνάντηση ερωτήσεων και απαντήσεων με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα τον Φεβρουάριο του 2010. Αυτές οι δοκιμές βασίστηκαν στην τεχνολογία από τρίτους εταίρους, αλλά τον Σεπτέμβριο του 2010 , Το YouTube άρχισε να δοκιμάζει τη δική του υποδομή ζωντανής ροής. Τον Απρίλιο του 2011, το YouTube ανακοίνωσε την ανάπτυξη του YouTube Live, με μια σελίδα πύλης στη διεύθυνση URL "www.youtube.com/live". Η δημιουργία ζωντανών ροών περιοριζόταν αρχικά σε επιλεγμένους συνεργάτες. Χρησιμοποιήθηκε για την εκπομπή σε πραγματικό χρόνο εκδηλώσεων όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2012 στο Λονδίνο. Τον Οκτώβριο του 2012, πάνω από 8 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν το άλμα του Felix Baumgartner από την άκρη του χώρου ως ζωντανό ρεύμα στο YouTube.
Τον Μάιο του 2013, η δημιουργία ζωντανών ροών άνοιξε σε επαληθευμένους χρήστες με τουλάχιστον 1.000 συνδρομητές. τον Αύγουστο του ίδιου έτους ο αριθμός μειώθηκε σε 100 συνδρομητές και το Δεκέμβριο το όριο καταργήθηκε. Τον Φεβρουάριο του 2017, μια λειτουργία ζωντανής ροής παρουσιάστηκε στην επίσημη εφαρμογή YouTube για κινητά. Η ζωντανή ροή μέσω κινητού τηλεφώνου περιορίστηκε αρχικά σε χρήστες με τουλάχιστον 10.000 συνδρομητές, αλλά από τα μέσα του 2017 μειώθηκε σε 100 συνδρομητές. Τα ζωντανά ρεύματα μπορούν να έχουν ανάλυση έως και 4K στα 60 fps, ενώ υποστηρίζουν και 360 ° βίντεο.
Προσβασιμότητα περιεχομένου
Το YouTube προσφέρει στους χρήστες της την δυνατότητα να δούνε τα βίντεο τους σε εξωτερικές ιστοσελίδες εκτός του Youtube. Κάθε βίντεο από το YouTube συνοδεύεται από ένα κομμάτι του HTML που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να το ενσωματωθεί σε οποιαδήποτε σελίδα στο διαδίκτυο. Αυτή η λειτουργία χρησιμοποιείται συχνά για να ενσωματώσει κάποιος χρήστης τα βίντεο του YouTube σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και blogs.
Πλατφόρμες
Τα περισσότερα μοντέρνα smartphones έχουν πρόσβαση σε βίντεο YouTube, είτε μέσα σε μια εφαρμογή είτε μέσω ενός βελτιστοποιημένου ιστότοπου. Το YouTube Mobile κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2007, χρησιμοποιώντας ροή RTSP για το βίντεο. Δεν είναι διαθέσιμα όλα τα βίντεο του YouTube στην έκδοση για κινητά του ιστότοπου. Από τον Ιούνιο του 2007, τα βίντεο του YouTube είναι διαθέσιμα για προβολή σε μια σειρά προϊόντων της Apple. Αυτό απαιτούσε να μετασχηματιστεί το περιεχόμενο του YouTube στο προτιμώμενο πρότυπο βίντεο της H.264, μια διαδικασία που χρειάστηκε αρκετούς μήνες. Τα βίντεο YouTube μπορούν να προβληθούν σε συσκευές όπως η Apple TV, το iPod Touch και το iPhone. Τον Ιούλιο του 2010 η κινητή έκδοση του ιστότοπου ξεκίνησε εκ νέου με βάση το HTML5, αποφεύγοντας την ανάγκη χρήσης Adobe Flash Player και βελτιστοποιημένη για χρήση με στοιχεία ελέγχου οθόνης αφής. Η έκδοση για κινητά είναι επίσης διαθέσιμη ως εφαρμογή για την πλατφόρμα Android. Το Σεπτέμβριο του 2012, το YouTube κυκλοφόρησε την πρώτη του εφαρμογή για το iPhone, ακολουθώντας την απόφαση να εγκαταλείψει το YouTube ως μία από τις εφαρμογές που έχουν προφορτωθεί στο λειτουργικό σύστημα iPhone 5 και iOS 6. Σύμφωνα με το GlobalWebIndex, το YouTube χρησιμοποιήθηκε από το 35% των χρηστών smartphone μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2013, καθιστώντας το το τρίτο πιο χρησιμοποιημένο app.
Μια ενημέρωση υπηρεσίας TiVo τον Ιούλιο του 2008 επέτρεψε στο σύστημα να αναζητά και να παίζει βίντεο στο YouTube. Τον Ιανουάριο του 2009, το YouTube κυκλοφόρησε το "YouTube for TV", μια έκδοση του ιστότοπου που είναι προσαρμοσμένη για αποκωδικοποιητές και άλλες συσκευές μέσων τηλεόρασης με προγράμματα περιήγησης στο διαδίκτυο, επιτρέποντας αρχικά την προβολή των βίντεό του στις κονσόλες παιχνιδιών PlayStation 3 και Wii. Τον Ιούνιο του 2009 εισήχθη το YouTube XL, το οποίο διαθέτει ένα απλοποιημένο περιβάλλον εργασίας σχεδιασμένο για προβολή σε μια τυπική οθόνη τηλεόρασης. Το YouTube είναι επίσης διαθέσιμο ως εφαρμογή στο Xbox Live. Στις 15 Νοεμβρίου 2012, η Google ξεκίνησε μια επίσημη εφαρμογή για το Wii, επιτρέποντας στους χρήστες να παρακολουθούν βίντεο από το YouTube από το κανάλι Wii. Μια εφαρμογή είναι επίσης διαθέσιμη για το Wii U και Nintendo 3DS και τα βίντεο μπορούν να προβληθούν στον Wii U Internet Browser χρησιμοποιώντας HTML5. Η Google έκανε το YouTube διαθέσιμο στο Roku στις 17 Δεκεμβρίου 2013 και τον Οκτώβριο του 2014 στο Sony PlayStation 4.
Εντοπισμός
Στις 19 Ιουνίου 2007, ο CEO της Google Eric Schmidt βρισκόταν στο Παρίσι για να ξεκινήσει το νέο σύστημα εντοπισμού θέσης. Η διασύνδεση του ιστότοπου διατίθεται με τοπικές εκδόσεις σε 89 χώρες, μία επικράτεια (Χονγκ Κονγκ) και μια παγκόσμια έκδοση.
Χώρες με εντοπισμό του YouTube
Η διεπαφή YouTube υποδεικνύει ποια τοπική έκδοση πρέπει να επιλεγεί με βάση τη διεύθυνση IP του χρήστη. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το μήνυμα "Αυτό το βίντεο δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα σας" ενδέχεται να εμφανιστεί λόγω περιορισμών πνευματικών δικαιωμάτων ή ακατάλληλου περιεχομένου. Η διασύνδεση του δικτυακού τόπου του YouTube διατίθεται σε 76 γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των Αμάχων, Αλβανών, Αρμενίων, Μπενγκάλων, Βερμάνων, Χμερ, Κιργιζίων, Λαοτιανών, Μογγολών, Περσών και Ουζμπεκιστάν. Η πρόσβαση στο YouTube μπλοκαρίστηκε στην Τουρκία μεταξύ 2008 και 2010, ύστερα από διαμάχη σχετικά με την ανάρτηση βίντεο που θεωρήθηκε προσβλητική για τον Mustafa Kemal Atatürk και με κάποια υλική επίθεση προς τους μουσουλμάνους. Τον Οκτώβριο του 2012, μια τοπική έκδοση του YouTube ξεκίνησε στην Τουρκία, με τον τομέα youtube.com.tr. Η τοπική έκδοση υπόκειται στους κανονισμούς περί περιεχομένου που περιλαμβάνονται στο τουρκικό δίκαιο. Τον Μάρτιο του 2009, μια διαμάχη μεταξύ του YouTube και του βρετανικού οργανισμού συλλογής δικαιωμάτων PRS for Music οδήγησε στην αποκλεισμό των μουσικών βίντεο υψηλής ποιότητας για χρήστες του YouTube στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η κατάργηση των βίντεο που δημοσιεύθηκαν από τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες συνέβη μετά την αποτυχία να επιτευχθεί συμφωνία για μια συμφωνία αδειοδότησης. Η διαφορά επιλύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2009. Τον Απρίλιο του 2009, μια παρόμοια διαμάχη οδήγησε στην κατάργηση μουσικών βίντεο υψηλής ποιότητας για χρήστες στη Γερμανία.
YouTube Premium
Το YouTube Premium (πρώην YouTube Red) είναι η premium υπηρεσία συνδρομής του YouTube. Προσφέρει ροή χωρίς διαφήμιση, πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο, φόντο και αναπαραγωγή βίντεο εκτός σύνδεσης σε κινητές συσκευές. Το YouTube Premium αναγγέλθηκε αρχικά στις 12 Νοεμβρίου 2014 ως Music Key, συνδρομητική υπηρεσία ροής μουσικής, και προοριζόταν να ενσωματωθεί και να αντικαταστήσει την υπάρχουσα υπηρεσία "All Access" της Μουσικής Google Play. Στις 28 Οκτωβρίου 2015, η υπηρεσία ξεκίνησε εκ νέου ως YouTube Red, χωρίς να προφέρει διαφημίσεις για όλα τα βίντεο, καθώς και πρόσβαση σε αποκλειστικό πρωτότυπο περιεχόμενο. Από τον Νοέμβριο του 2016, η υπηρεσία διαθέτει 1,5 εκατομμύριο συνδρομητές, ενώ ένα επιπλέον εκατομμύριο είναι δωρεάν. Από τον Ιούνιο του 2017, η πρώτη σεζόν των Youtube Red Original συγκέντρωσε συνολικά 250 εκατομμύρια προβολές.
Τον Μάιο του 2014, πριν ξεκινήσει η υπηρεσία Music Key, ο ανεξάρτητος ανεξάρτητος δικτυακός όμιλος μουσικού εμπορίου Worldwide Independent Network ισχυρίστηκε ότι το YouTube χρησιμοποιεί μη διαπραγματεύσιμες συμβάσεις με ανεξάρτητες ετικέτες "υποτιμημένες" σε σύγκριση με άλλες υπηρεσίες συνεχούς ροής και ότι το YouTube θα μπλοκάρει όλη τη μουσική το περιεχόμενο από τις ετικέτες που δεν καταλήγουν σε συμφωνία να συμπεριληφθεί στην πληρωμένη υπηρεσία. Σε δήλωσή του προς τους Financial Times τον Ιούνιο του 2014, ο Robert Kyncl επιβεβαίωσε ότι το YouTube θα μπλοκάρει το περιεχόμενο των ετικετών που δεν διαπραγματεύονται συμφωνίες για να συμπεριληφθούν στην πληρωμένη υπηρεσία "για να διασφαλιστεί ότι όλο το περιεχόμενο της πλατφόρμας διέπεται από τους νέους συμβατικούς όρους . " Αναφερόμενος στο ότι το 90% των ετικετών είχε συμφωνήσει, δήλωσε ότι "παρόλο που επιθυμούμε να έχουμε 100% ποσοστό επιτυχίας, καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι πιθανόν εφικτός στόχος και επομένως είναι ευθύνη μας προς τους χρήστες και τη βιομηχανία να ξεκινήσει την ενισχυμένη μουσική εμπειρία. " Οι Financial Times ανέφεραν αργότερα ότι το YouTube είχε καταλήξει σε συνολική συμφωνία με το δίκτυο Merlin - μια ομάδα εμπορικών συναλλαγών που αντιπροσωπεύει πάνω από 20.000 ανεξάρτητες ετικέτες, για την ένταξή τους στην υπηρεσία. Ωστόσο, το ίδιο το YouTube δεν έχει επιβεβαιώσει τη συμφωνία.
Στις 28 Σεπτεμβρίου 2016, το YouTube ονομάστηκε Lyor Cohen, συνιδρυτής του 300 Entertainment και πρώην εκτελεστικού μέλους της Warner Music Group, του Global Head of Music. Στις αρχές του 2018, ο Cohen άρχισε να υπονοεί την πιθανή κυκλοφορία της νέας υπηρεσίας ροής μουσικής συνδρομής YouTube, μιας πλατφόρμας που θα ανταγωνιζόταν άλλες υπηρεσίες όπως η Spotify και η Apple Music. Τον Μάιο του 2018 η υπηρεσία μετονομάστηκε σε YouTube Premium.
YouTube TV
Στις 28 Φεβρουαρίου του 2017, σε ένα ανακοινωθέν τύπου που πραγματοποιήθηκε στο YouTube Space Los Angeles, το YouTube ανακοίνωσε την κυκλοφορία του YouTube TV, μιας υπερσύγχρονης συνδρομής τύπου MVPD, που θα είναι διαθέσιμη για τους πελάτες των Ηνωμένων Πολιτειών σε τιμή US $ 35 κάθε μήνα. Αρχικά ξεκινώντας σε πέντε μεγάλες αγορές (Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Σικάγο, Φιλαδέλφεια και Σαν Φρανσίσκο) στις 5 Απριλίου 2017, η υπηρεσία προσφέρει ζωντανές ροές προγραμματισμού από τα πέντε μεγάλα δίκτυα εκπομπής (ABC, CBS, The CW, Fox και NBC), καθώς και περίπου 40 καλωδιακά κανάλια που ανήκουν σε εταιρικούς γονείς αυτών των δικτύων, η εταιρεία Walt Disney, η CBS Corporation, η 21η αιώνα Fox, το NBCUniversaland Turner Broadcasting System (μεταξύ άλλων Bravo, ΗΠΑ, Syfy, Disney Channel, CNN , Cartoon Network, E !, Fox Sports 1, Freeform, FX και ESPN). Οι συνδρομητές μπορούν επίσης να λαμβάνουν το Showtime και το Fox Soccer Plus ως προαιρετικά πρόσθετα με επιπλέον χρέωση και έχουν πρόσβαση στο πρωτότυπο περιεχόμενο του YouTube Red (η τηλεόραση YouTube δεν περιλαμβάνει συνδρομή Red στο YouTube).
Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας σειράς 2017 (στην οποία ήταν και ο χορηγός), οι τηλεοπτικές διαφημίσεις YouTube τοποθετήθηκαν πίσω από την εγχώρια πινακίδα. Το σήμα του κόκκινου κουμπιού παιχνιδιού με σήμα κατατεθέν εμφανίστηκε στο κέντρο της οθόνης, μιμώντας τη διεπαφή του YouTube.
YouTube Go
Το YouTube Go είναι μια εφαρμογή Android που στοχεύει στην ευκολότερη πρόσβαση του YouTube σε κινητές συσκευές σε αναδυόμενες αγορές. Διακρίνεται από την κύρια εφαρμογή Android της εταιρείας και επιτρέπει την λήψη και κοινή χρήση βίντεο με άλλους χρήστες. Επιτρέπει επίσης στους χρήστες να προβαίνουν σε προεπισκόπηση βίντεο, να μοιράζονται τα βίντεο που έχουν μεταφορτώσει μέσω Bluetooth και προσφέρει περισσότερες επιλογές για τον έλεγχο των δεδομένων μέσω κινητού τηλεφώνου και την ανάλυση βίντεο.
Το YouTube ανακοίνωσε το έργο τον Σεπτέμβριο του 2016 σε εκδήλωση στην Ινδία. Ξεκίνησε στην Ινδία τον Φεβρουάριο του 2017 και επεκτάθηκε το Νοέμβριο του 2017 σε 14 άλλες χώρες, όπως η Νιγηρία, η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη, η Μαλαισία, το Βιετνάμ, οι Φιλιππίνες, η Κένυα και η Νότια Αφρική. Έχει κυκλοφορήσει σε 130 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της Βραζιλίας, του Μεξικού, της Τουρκίας και του Ιράκ, την 1η Φεβρουαρίου 2018. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε περίπου 60% του παγκόσμιου πληθυσμού.
Music Key
Στις 12 Νοεμβρίου του 2014, το YouTube ανακοίνωσε την έναρξη του Music Key, μια συνδρομητική υπηρεσία Μουσικής, παρέχοντας χωρίς διαφημίσεις αναπαραγωγή των επίσημων βίντεο μουσικής που φιλοξενούνται από το YouTube. Η μουσική βασικά προορίζεται να ενσωματωθεί και να αντικαταστήσει την υπάρχουσα Μουσική υπηρεσία της Google Play.
Πηγές εσόδων
Η συντριπτική πλειοψηφία των βίντεο στο YouTube είναι ελεύθερα για παρακολούθηση χωρίς συνδρομή άλλα υποστηρίζονται από διαφημίσεις.
Τον Μάιο του 2013, το YouTube εισήγαγε ένα σύστημα συνδρομητικών καναλιών με τιμές που κυμαίνονται από $0,99 έως $6,99 το μήνα. Η κίνηση θεωρήθηκε ως μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί με άλλους παρόχους online υπηρεσίες βίντεο, όπως το Netflix και Hulu.
Προστατεύομενο από πνευματικά δικαιώματα υλικό
Κατά τη στιγμή της φόρτωσης ενός βίντεο, οι χρήστες του YouTube δέχονται ένα μήνυμα που τους ζητάει να μην παραβιάζουν τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Content ID
Τον Ιούνιο του 2007, το YouTube ξεκίνησε δοκιμές ενός συστήματος για την αυτόματη ανίχνευση από τα βίντεο που παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα.
Κοινοτική πολιτική
Το YouTube έχει ένα σύνολο οδηγιών της κοινότητας που αποσκοπούν στη μείωση της κατάχρησης των χαρακτηριστικών του ιστότοπου. Τα γενικά απαγορευμένα υλικά περιλαμβάνουν περιεχόμενο σεξουαλικού περιεχομένου, βίντεο κατάχρησης ζώων, βίντεο σοκαρισμάτων, ανεβασμένο περιεχόμενο χωρίς τη συγκατάθεση του κατόχου πνευματικών δικαιωμάτων, ομιλία μίσους, ανεπιθύμητη αλληλογραφία και συμπεριφορά επιθετικής συμπεριφοράς. Παρά τις οδηγίες, το YouTube αντιμετώπισε κριτική από πηγές ειδήσεων για περιεχόμενο που παραβιάζει αυτές τις οδηγίες.
Επισκεψιμότητα
Σύμφωνα με το YouTube, το 2014 ανέβαιναν 300 ώρες νέου βίντεο κάθε λεπτό, τρεις φορές περισσότερο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος ενώ τα τρία τέταρτα του υλικού προέρχεται εκτός Η.Π.Α. Η ιστοσελίδα είχε 800 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες το μήνα. Υπολογίζεται ότι το 2007 το YouTube κατανάλωνε όσο εύρος ζώνης κατανάλωνε ολόκληρο το ίντερνετ το 2000. Σύμφωνα με τους ανεξάρτητους παρόχους στοιχείων επισκεψιμότητας Alexa και SimilarWeb, το YouTube ήταν η τρίτη σε επισκεψιμότητα ιστοσελίδα στον κόσμο τον Ιούνιο του 2015. Η SimilarWeb επίσης κατατάσσει το Youtube ως την κορυφαία σε επισκεψιμότητα ιστοσελίδα τηλεόρασης και βίντεο παγκόσμια, προσελκύοντας περισσότερους από 15 δισεκατομμύρια επισκέπτες ανά μήνα.
Λογότυπο
Το πρώτο και το πλέον χρησιμοποιημένο λογότυπο του YouTube αποτελούνταν από το όνομα του ιστότοπου στην εναλλακτική γοτθική γραμματοσειρά, με τη λέξη "Tube" να τοποθετείται μέσα σε ένα κόκκινο στρογγυλεμένο ορθογώνιο, που αντιπροσωπεύει μια τηλεόραση. Το λογότυπο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε ορισμένες σελίδες.
Η δεύτερη τροποποίηση του λογότυπου του YouTube εισήχθη τον Ιούλιο του 2011 ως μέρος του πειράματος "Cosmic Panda" και έγινε επίσημα το νέο λογότυπο λίγους μήνες αργότερα. Έχει το κόκκινο ορθογώνιο σε σκούρο χρώμα αυτή τη φορά. Επίσης, ξεκινώντας από τα τέλη Νοεμβρίου του 2012, αποσύρθηκε το σύνθημα "Broadcast Yourself", το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον ιστότοπο από τον Δεκέμβριο του 2011.
Στις 19 Δεκεμβρίου 2013, το κόκκινο ορθογώνιο είχε ανοιχτό χρώμα. Επίσης, η λέξη "You" έγινε πιο μαύρη και η σκιά πίσω από τη λέξη "Tube" αφαιρέθηκε.
Το λογότυπο του YouTube έγινε καθαρά δισδιάστατο τον Οκτώβριο του 2015, με την εισαγωγή της υπηρεσίας συνδρομητικής συνδρομής του YouTube Red. Αυτός ο επανασχεδιασμός μπορεί επίσης να έχει γίνει σύμφωνος με τη γλώσσα σχεδιασμού της "Material Design" της Google.
Στις 29 Αυγούστου 2017, το YouTube κυκλοφόρησε ακόμα τη σημαντικότερη έκδοση του λογότυπου, αφήνοντας το αρχικό σχέδιο λογότυπου μετά από 12 χρόνια, αποτελούμενο από το λεκτικό σήμα "σχεδόν μαύρο" (#282828) και ένα ελαφρώς τροποποιημένο τυπογραφικό κείμενο που βρίσκεται στα δεξιά του. Από αριστερά βρίσκεται το ανασχεδιασμένο γενικό εικονίδιο, το κουμπί αναπαραγωγής, του οποίου το χρώμα είναι πλέον καθαρό κόκκινο (#FF0000). Η αλλαγή του λογότυπου συνοδεύει μια σειρά από νέα πειράματα.
Youtubers
Το Youtube έχει γίνει πλέον ένας τρόπος διασκέδασης και ευχάριστης συντροφιάς. Η παραγωγή βίντεο αποτελεί χόμπι για τους Youtubers με τον καθένα να έχει από ένα σημαντικό αριθμό subscribers. Στην χώρα μας, τα ελληνικά κανάλια στο Youtube γίνονται ολοένα και πιο γνωστά και αποκτούν μεγαλύτερο κοινό.
Περισσότερα αφιερώματα εδώ.