Κάθετα αρνητική είναι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στη μείωση της εξεταστέας ύλης του Λυκείου, όπως ζητεί μερίδα καθηγητών, γονέων και μαθητών. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», το επόμενο διάστημα θα γίνει καταγραφή της ύλης κεντρικά στο υπουργείο Παιδείας για την πρόοδο των τμημάτων της Γ΄ Λυκείου και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την πρόοδο των τμημάτων της Α΄ και Β΄ Λυκείου. Τα φώτα, βέβαια, στρέφονται στο Λύκειο, όπου στις προαγωγικές εξετάσεις σε Α΄ και Β΄ θα επιλεγούν θέματα από τράπεζα θεμάτων, ενώ το 2019 και το 2020 στις πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ υπήρξε μείωση της ύλης έως 30% ανά μάθημα.
Ειδικότερα, έντονες είναι οι πιέσεις γονιών μαθητών Λυκείου στο υπουργείο Παιδείας να μειωθεί η εξεταστέα ύλη, έστω κατά ένα 10%. Τα επιχειρήματά τους εστιάζονται στο γεγονός ότι η χρονιά λόγω πανδημίας είναι δύσκολη, υπάρχουν μαθητές που απουσιάζουν και τα παιδιά είναι κουρασμένα και δεν εμπεδώνουν την ύλη.
Τα σχολεία λειτούργησαν κανονικά φέτος, διαμηνύει το υπουργείο Παιδείας, απαντώντας στις πιέσεις καθηγητών, γονέων και μαθητών.
Ωστόσο, φέτος, την ίδια στιγμή, δεν υπάρχουν τα δεδομένα των δύο προηγούμενων ετών, όταν η μακρά περίοδος της καραντίνας και της τηλεκπαίδευσης οδήγησε σε μείωση της εξεταστέας ύλης. Κατά το τρέχον σχολικό έτος τα σχολεία λειτουργούν κανονικά, χωρίς να έχουν περάσει στην τηλεκπαίδευση λόγω της πανδημίας. Παράλληλα, τα αιτήματα που φτάνουν στο υπουργείο Παιδείας φέρεται να είναι πιο έντονα, κυρίως από μαθητές και γονείς της Α΄ και Β΄ Λυκείου και τους εκπαιδευτικούς τους. Οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, ναι μεν ζητούν τη μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά δεν μπορούν να έχουν πειστική απάντηση στο επιχείρημα ότι στα φροντιστήρια η διδασκαλία «τρέχει», ενώ πολλοί υποψήφιοι απουσιάζουν μετά το Πάσχα από το σχολείο για να κάνουν επαναλήψεις.
Για την Α΄ και Β΄ Λυκείου, όπως αναφέρουν στην «Κ» στελέχη του υπουργείου Παιδείας, κρίσιμο είναι να εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων, εστιάζοντας στη φιλοσοφία που υπηρετεί. Στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου τα μισά θέματα θα επιλεγούν με κλήρωση από την τράπεζα και τα υπόλοιπα από τον διδάσκοντα κάθε μαθήματος. Αυτό αναγκάζει τους καθηγητές να ολοκληρώσουν την ύλη. Ωστόσο, τα προηγούμενα χρόνια οι εκπαιδευτικοί μπορούσαν να καθορίσουν την ύλη των εξετάσεων με βάση αυτή που δίδαξαν. Ετσι υπήρχαν περιπτώσεις, καθηγητές να μη διδάσκουν όλη την ύλη και να αποφασίζουν κατόπιν μείωση της εξεταστέας ύλης έως και 30%. Αλλωστε, χωρίς την τράπεζα θεμάτων οι ίδιοι επέλεγαν το σύνολο των θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις.
Ωστόσο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θεωρεί ότι η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων σπάει νοοτροπίες δεκαετιών μεταξύ των καθηγητών. «Αντίθετα, θα πρέπει να παραταθούν τα μαθήματα, ώστε οι μαθητές να διδαχθούν το σύνολο της ύλης», όπως ανέφερε στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου. Κάτι, πάντως, που η ηγεσία του το αποκλείει.